כללי

מכתב קטן ליאיר ולשלי.

זה שאני מתעב את נתניהו, זו עובדה ידועה. זה שתמכתי בשלי לאורך כל הדרך, מהפריימריז ועד הנה, גם זו עובדה ידועה. ועכשיו, וליתר דיוק כבר מאתמול בלילה, אני שובר את הראש, כמו הרבה ישראלים אחרים, מה אפשר לעשות כדי לא למסמס את ההישג הזה, של הדור הצעיר והמחאה החברתית.

התקווה הראשונה שלי, כמובן, היא שתצליחו למצוא מכנה משותף ביניכם, יאיר, שלי וציפי, יחד עם מופז ועם מרצ, וגם עם ש"ס או עם בנט, ותגיעו לנשיא בהמלצה משותפת על ראש או ראשת ממשלה מן המרכז-שמאל. הלוואי וזה יקרה.

במידה וזה לא יקרה, לא תהיה לכם ולנו ברירה אלא להצטרף לממשלת נתניהו, בתנאים ובסייגים מרובים.

יאיר, אם אתה נכנס לממשלה, שנתניהו עומד בראשה, חשוב מאוד שלא תיתן לו לדרוס אותך, למסמס את ההישג האדיר שלך ושל אנשיך, שתתבע את תפקיד סגן ראש הממשלה ו/או כל תפקיד אחר, שיכין אותך לקדנציה הבאה.

שלי, במידה ולא תצליחו להקים ממשלת מרכז-שמאל, אני חושב שעליך להרהר היטב בהודעתך, לפני הבחירות, שלא תשבי בממשלת נתניהו.

שוב, אני מתעב את האיש ואת דרכו. אבל אני גם ריאלי. ואני לא רוצה שיקרה לך מה שקרה לציפי לבני, שאמנם הצליחה להשיג כמה מנדטים בבחירות האלה, בתוך חודשיים בלבד מאז חזרה לזירה, שזה יפה. אבל את רוב המנדטים שלה שחקה, כשבחרה לשבת באופוזיציה ולא להיכנס לממשלת נתניהו בסיבוב הקודם.

אסור לך להישאר מחוץ לממשלה, שלי, כי אם תעשי כן, תשחקי את האמון שנתנו בך כל כך הרבה אנשים, בעיקר צעירים, שזו הייתה טבילת האש הראשונה שלהם בפוליטיקה, ואת עלולה למצוא את עצמך בקרב על יו"רות העבודה, ומול ניסיון הדחה, מהר מאוד. וזה יהיהאסון לכל מי שבחר בך, והלך איתך כל הדרך, ומאמין בדרכך.

הדרך היחידה לשנות את המצב החברתי-כלכלי, וגם המדיני, של ישראל, הוא בישיבה בתוך הממשלה ולא מחוצה לה. לכן, אם תצליחו להקים ממשלת מרכז-שמאל זה יהיה נפלא. כן. גם במחיר צירוף אחת המפלגות הערביות לממשלה, או במחיר התפשרות חלקית בנוגע לגיוס החרדים לצבא והחלוקה בנטל.

אבל אם לא תצליחו, היכנסי לממשלה. חשקי יחד עם יאיר וציפי את נתניהו כך, שלא תהיה לו ברירה אלא לבצע את השינויים המפליגים הדרושים בדרכו עד הנה, ויחד אולי תצליחו לעורר בו את האומץ לשנות מה שלא העז לשנות עד עכשיו.

כי אם לא, אם נשב כולנו באופוזיציה, כוחו של הגוש עלול להישחק.

ואחרי כן אהוד אולמרט יחזור, בתקווה שינוקה מרוב הפרשיות שדבקו בו, והכול ישתנה מחדש.

אל תבזבזו את כוחו של מעמד הביניים, אל תסתפקו בישיבה באופוזיציה, עשו כל מה שאפשר כדי לשבת יחד בממשלה אחת.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

תגובה אחת

  1. אילן, צודק בכל מילה שלך. לצערנו מדובר כאן בפוליטיקה ולכן שיקולים ארוכי טווח נדחים בפני שיקולים קצרי מועד. וכמובן, שכחנו את האגו. אני מקווה שישכילו למצוא את המכנה/מחנה משותף והצד המרכזי שמאלה יצליח להוכיח כי הדאגה לאזרח עולה על הדאגה למפלגה/האני של המפלגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button