אקטואליהדעותהומוסקסואליותהורותהקהילה הלהט"ביתכללימגדר

אמריקה בין סטונוול לאורלנדו.

      בשבת ה-28 ביוני 1969 פרצה המשטרה על "סטונוול אין" (Stonewall Inn) בגריניץ' וילג' בניו יורק, והמהומות שהתחוללו בעקבות זאת היו הפעם הראשונה בה הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים יצאו נגד אפלייתם על רקע הנטייה המינית והזהות המגדרית. המהומות הללו חוללו את התהליך שהביא לשינוי גמור במעמדם של להט"בים בכול העולם המערבי, ומצויינות מדי שנה במצעדי גאווה המתקיימים בערים שונות ברחבי תבל.

     בשבת ה-12 ביוני 2016, הבוקר, מקץ ארבעים ושבע שנים בדיוק, פרץ עומאר מאטין, אזרח אמריקני בן 29 ממוצא אפגני, למועדון "Pulse" באורלנדון, נשבע אמונים לדאעש ורצח 50 בני אדם.

     הטבח המחריד שביצע עשוי להישאר כפשע השינאה הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית, או כפיגוע הטרור הגדול ביותר של דאע"ש במערב, מאז הודיע כי בכוונתו לבצע פיגועים כאלה במהלך חודש הרמאדאן. אבל בה-במידה הוא עלול להפוך לתחילתו של מרחץ דמים בינלאומי נגד עוד קהילות להט"בים, בארצות אחרות במערב. אמריקה, שבה נוסדה התנועה הלהט"בית לשיוויון זכויות, עלולה להפוך כעת גם ליבשת שבה בוצע פשע שנאה שהוא אב-טיפוס, חס וחלילה, לעוד מעשי הרג כאלה שיבואו בעקבותיו.

     לא שלא היו כבר כאלה. באיראן הוציאו להורג בשנים האחרונות הומואים, גם בארצות מוסלמיות אחרות. גם כאן, אצלנו, בישראל, רצח אלמוני שטרם נתפס את ניר כץ וליז טרובישי, זכרם לברכה, ובשנה שעברה יצא ישי שליסל למסע הרג נתעב במצעד הגאווה בירושלים, ורצח את שירה בנקי, זכרה לברכה.

     אבל טבח בקנה מידה כזה, כשהוא מונע בהומופוביה הכרוכה באמונה באיסלאם הקיצוני, עלול בהחלט להפוך למקור לחיקוי בארצות אחרות במערב. ואפשרות זו מייראת את הלב.

     אמריקה אוכלת עכשיו את פרי הבאושים של שלטונו של ברק אובמה. את הטעויות הקשות שביצע מאז ראשית 'האביב הערבי,' את הטיית הכתף שלו בראשית דרכו למדינות האיסלאם ואת הימנעותו מהפעלת כוחה הצבאי של ארצות הברית במוקדי עימות שונים, עד ששטפו ארגוני האיסלאם הקיצוני, ובראשם דאע"ש, את המזרח התיכון, מוטטו משטרים ורצחו ריבוא בני אדם.

     יש לקוות, כי חוסנה של אמריקה יעמוד לה, והיא תתעשת למול הדם וההרג, ותדע לאסור מלחמה על אויביה, שהם גם אויביו של המערב. אבל הלב מתבהל למול מראות הזוועה מאורלנדו, מפני שהוא יודע, כי טבעה של הציביליזציה הוא, שכל תנופה של קידמה מביאה בעקבותיה את היפוכה. נסיגה אל חשכת האנושות, אל זוועת האדם. וכי מה שאנו רואים כעת מול עינינו עלול להיות מבשרו של חושך גדול, שייפול לא רק על ארצות הברית של אמריקה, אלא על שאר מדינות המערב.

     כמו קהילות להט"בים רבות אחרות ברחבי תבל, עיני הקהילה הלהט"בית בישראל נשואות היום אל אמריקה, אל נשיאה ואל בוחריה. אם יבינו, כי הטבח הזה מסמן את דעיכתה של אמריקה כמעצמה, ואת איום השתלטותו של האיסלאם החשוך על תבל ומלואה, אולי יתעשתו וישיבו לאומתם את כוחה. ואם לא, לא רק אמריקה תאבד בחשיכה. כל המערב יטבע בדם יחד איתה.

     הלב שותת למול המראות מאורלנדו. כל אחד ואחת מן הרצוחים והפצועים שם הריהם לנו כאח וכאחות לתקווה וגם לצרה. ידי, כמו ידי הקהילה הלהט"בית בישראל כולה, מושטת היום לקהילת הלהט"בים באמריקה, לסיוע, לעידוד ולנחמה.

     אבל היד הזאת רועדת. אם כך אירע לאחינו ואחיותינו בארץ החירויות הבלתי מוגבלות, באמריקה, מה צופנים לנו ימינו באגן הדמים המבעבע הקרוי המזרח התיכון.

     הלוואי ולא נדע.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

תגובה אחת

  1. החושך היורד על העולם מפחיד. פפחד . ונקווה באמת שלא נדע, ושכאן יעצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button