שעת סיפור על משאלות

אודות המפגש

מפגש לגיל הרך ולגילאי ראשית קריאה, המדבר עם ילדים, דרך משל בלבד, על אובדן, ומלמד אותם איך לעצב משאלות חיים.

 

הספר כְּשֶׁכּוֹכָבִים נוֹפְלִים הוא ספר התערבות במצבי משבר, הבנוי מסיפור, דף עבודה להורה, למחנכ/ת ולילד/ה ומקום לילד/ה לכתוב את משאלות ליבם/ן.

 

בְּעוֹלָמָהּ שֶׁל כּוֹכָבָה, גּוּרַת כּוֹכָבִים, הַכֹּל הָיָה נִפְלָא. עַד שֶׁיּוֹם אֶחָד הִתְחוֹלְלָה סְעָרָה בַּשָּׁמַיִם וַהֲמוֹן כּוֹכָבִים נָפְלוּ וְהוֹתִירוּ אַחֲרֵיהֶם חוֹרִים שְׁחֹרִים שֶׁל כְּאֵב וְאָבְדָן.

 

כּוֹכָבָהּ נִמְלְאָה בְּעֶצֶב.

 

אֵיךְ הִתְגַּבְּרָה עַל הָעֶצֶב שֶׁחָשָׁה? עַל כָּךְ תּוּכְלוּ לִקְרֹא בַּסֵּפֶר שֶׁלִּפְנֵיכֶם.

 

הספר נכתב בעקבות פנייה מצד משפחות העוטף לסופרי/ות ישראל, בבקשה שיכתבו ספרים שיעזרו לילדים להתמודד עם הזוועה והמלחמה. הוא מלווה באיוריה המרהיבים של כלת פרס זאב לספרות ילדים, הילה חבקין, ופותח בייעוץ מקצועי של הפסיכותרפיסט ד”ר אילן טבק אבירם, המטפל באומנויות איתן גילור-מלר והפסיכולוגית הקלינית גליה טיאנו רונן. הספר ראה אור בתמיכת המועצה לתרבות של מפעל הפיס וקרן רוטרי רמת השרון

 

הספר מסייע לילדות ולילדים להתמודד עם האובדן והאימה הכרוכים באירועי ה-7.10 ומלחמת עזה, וגם עם סוגי אבדן שונים. זאת, מבלי להזכיר במלה אחת שום מוות או צער.

 

התגובות לספר, מצד מורים/ות והורים כאחד, נפלאות.

 

זהו ספר הילדים השביעי שלי.

 

אשמח לבוא אל הגן/בית הספר שלכם/ן, לספר את סיפורנו לילדים ולהפעיל אותם בכתיבת סיפורם/ן. בספר יש דף עבודה מיוחד לכל ילדה וילד לכתוב ולצייר את משאלות ליבם, כדרך לנוחם וגם לחינוכם בנוגע למימוש משאלותיהם בעולמם.

 

 

אילן שיינפלד (יליד 1960) הוא סופר ומשורר עטור פרסים ואב יחידני לתאומים, מאחוריו 32 ספרי שירה וסיפורת, עיון והדרכה, ספרי ילדים, מחזות ותסריטים. אילן הוא זוכה פרס ברנר לספרות (2021), פרס ראש הממשלה לסופרים (1990, 2015) ועוד רבים אחרים.

הזמנת מפגש

Call Now Button