שאלות ותשובות

שאלות ששואלים אותי הרבה

01.

האם לדעתך ניתן ללמד כתיבה, או שזה עניין של כישרון מולד?

לכול אחד.ת מאתנו יש סיפור, וכול אחד.ת מאתנו מספר.ת לעצמו.ה בכול זמן את הסיפור שלו.ה. זו הדרך שבה אנו בונים.ות את זהותנו. כול אחד.ת מאתנו גם יכול לכתוב, בלשונו.ה, בסגנונו.ה ובדרכו.ה. זה לא עניין של כישרון אלא של התמדה. כתיבה היא אמנות ואוּמנות. כמו כל מקצוע אחר היא כרוכה בכישרון, ובמיומנות נרכשת. המפתיע הוא, שפעמים רבות דווקא בעלי כישרון מולד נכשלים במימושו, מפני שהם.ן סוברים.ות שאין להם.ן מה ללמוד בתחום הכתיבה.

03.

אז איך אפשר להתקדם אצלך בלי ביקורת?

את המבקר הפנימי שלך נזמין פנימה לתהליך רק במהלך השכתוב. עד אז, נשתדל להוציא מתוכך את הילד הפנימי, המשחק, את הזקנ.ה החכמ.ה ועוד מהמון הקולות הפנימיים שלך, שרק מבקשים להשמיע קול, לספר סיפור.

05.

האם מי שכבר היה.תה בסדנאות אחרות יכול.ה להיקלט אצלך ישר בסדנת מתקדמים?

תמיד כדאי להתחיל אצלי מהתחלה. מניסיוני, מי שלא עבר.ה אצלי סדנת מתחילים עלול.ה לגלות אחרי כן, שלא פיתח.ה הרגלי כתיבה משוחררים, או לא יודע.ת לחפור זיכרונות, רגשות, חושים, קולות פנימיים ועוד באופן שבו אני מלמד זאת. אבל אם כבר יש לכם.ן רעיון לספר או כתב-יד לספר, תוכלו להסב את כול התרגילים שאני נותן על דמויות מספרכם.ן, וכך להתקדם בכתיבתו כבר במהלך הסדנה הראשונה.

02.

האם בסדנאות שלך אתה נותן ביקורת על כתבי תלמידים?

בשום פנים ואופן לא. אני אוסר על השמעת דברי ביקורת בסדנאות שלי, ומתיר תגובות מסוג אחד בלבד – זה נורא מעניין, הייתי שמח.ה לקרוא עוד פרק, או – אני מרגיש.ה שמתחת למשפט הזה חבוי עולם ומלואו שעוד לא סופר. סדנאות כתיבה אינן הזמנה לארוחה קניבלית איש את רעהו ואת רעותו, אלא מקום לצמיחה, לקבלה הדדית ולעידוד חירות היצירה והמחשבה.

04.

האם הסדנאות שלך מכוונות רק לכתיבת ספר?

מה פתאום. אני עצמי כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, הדרכה ועיון, לכול גיל ובכול ז'אנר. אפשר לכתוב אצלי מה שרוצים. עם זאת, סדנת המתחילים מכוונת לכול סוגי הכתיבה, ואחריה אפשר לבחור במסלול שירה או במסלול סיפורת/דרמה. מלבד זאת, אין שום חובה לכתוב ספר בסדנה, רק להתחייב לתהליך הכתיבה, ליהנות ממנו ולצמוח אתו.

06.

אפשר להצטרף ישר לקורס לליווי בכתיבת ספר?

כן, רק אם את.ה בוגר סדנאות קודמות, כותב.ת מדי יום וכבר יש לך רעיון לספר. תגיד, איך יש לך זמן לכול זה? להיות הורה ומורה, סופר ומשורר, עורך ומוציא לאור? יש לי סדר יום מוקפד ברמה של 30 דקות, ומדי יום אני כותב לפחות פעמיים. דפי בוקר, ואז עוד משהו. פוסט, שיר, סיפור, פרק מספר. הילדים שלי גדלו מאז לידתם עם הורה יחידני שהוא סופר, מבינים את הצורך שלי לכתוב, ומכבדים זאת.

Call Now Button