אודות הסדנה

 

שירה טובה היא כמו מוסיקה, מתווה לביצוע. היא גם כמו ציור בשמן או בצבעי מים. היא מתחילה בתנודת נפש, באדווה המתרחשת במעמקים. לכן, היא תלויה קודם כול בקשב שלכם לעצמכם, לסביבתכם, לעולמכם.

 

שירה היא פרי מזיגה של יסודות שונים. מבניה נובעים מתוכנה, ותכניה עולים מן המבנים והתבניות שהיא משתמשת בהם.

 

הסדנה לשירה בהנחייתי היא פרי ניסיון רב-שנים בכתיבת שירה, הוראת שירה ועריכתה. היא משלבת בין התנסות בכתיבה לבין הקניית כלים מהותיים למשוררים.ות, כמו מבני שיר, סוגי משקל, חרוז ומצלול ועוד.

 

בסדנה ייחודית זו תקבלו:

 

• לימוד מובנה ומדורג של טכניקות לכתיבת שירה

• הכרת כול סוגי המשקל, החרוז והבית בשירה העברית לדורותיה

• חוברת טקסטים מדי שבוע

• חוברת מיוחדת ללימוד יסודות המשקל, החרוז והבית

• עותק חינם מספרי 'הסדנה לשירה' כמתנה לסיום הקורס

 

במהלך המפגשים נכתוב שירה, נבחן את מה שכתבנו, נקרא שירי משוררים/ות אחרים/ות מן השירה העברית ומשירת העולם, ודרכם גם נדבר על לשון השירה, מה ההבדל בין לשון מטונימית (מטונימיה, שם עצם ספציפי) ללשון פיגורטיבית (הדימוי, המטפורה, הסמל), נלמד איך משתמשים באסוציאציה, בקונוטציה וברמיזה, ונגלה את עושרן של תבניות הצליל, החרוז, המשקל וצורת הבית בשירה העברית לדורותיה.

 

כל מפגש יתחיל בתרגיל כתיבה, ימשיך בהרצאה ויסתיים בעבודת בית, אותה תעלו לפורום סגור באתר האינטרנט שלי.

 

את עבודותיכם תעלו לפורום סגור באתר האינטרנט שלי, שם נקרא אותן ונגיב אליהם כולנו. לכן גם חשובה יכולת השימוש במחשב.
אני מבקש שתגיעו למפגש עם מחברת ספירלה צהובה עם שורות (15X22 ס"מ) ועט פיילוט כחול. ניתן להשיג בלוק כזה בכל חנות לכלי כתיבה וציוד משרדי.

 

הסדנה מתקיימת במחזורים קבועים של שנים עשר מפגשים, בשעות 20.00-22.30 בערבי חמישי מדי שבוע באמצעות הזום. לכן היא מתאימה הן לישראלים בארץ והן לישראלים מחוצה לה. מי שמפסיד.ה שיעור יכול.ה לקבל אותו בווידאו ללא תשלום נוסף.

פרטים נוספים והזמנה

"רגע שיש בו סיפור"

סדנאות נוספות

Call Now Button