Uncategorized

הגיע זמן מעצר.

יומן מלחמה (101).

     רגע לפני שפורצת המלחמה בצפון ותהפוך למלחמה אזורית עם איראן ושלוחותיה, זה הזמן לעצור את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בגין פגיעה בביטחון המדינה, בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו. זה גם הזמן לעצור את בנו בגין אותן האשמות. שירות הביטחון הכללי אינו יכול להישאר על הגדר, להמשיך לאבטח את ראש הממשלה הבלתי-כשיר ואת בנו המופרע. השירות הוא המופקד על שמירת ביטחון המדינה, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, מפני איומי טרור, חבלה, חתרנות, ריגול וחשיפת סודות מדינה. השירות הוא זה הפועל, מתוקף חוק שירות הביטחון הכללי, שכול מילה כאן מצוטטת ממנו במישרין, לשמירה ולקידום של אינטרסים ממלכתיים חיוניים אחרים לביטחון הלאומי של המדינה.

     אמנם, על פי החוק השירות מחויב לעשות “הכל כפי שתקבע הממשלה ובכפוף לכל דין”. אבל בשעה שהממשלה והעומד בראשה מועלים בתפקידם, בכל מישור של החיים בישראל, ופוגעים בביטחון המדינה ובסיכויי הישרדותה, ובית המשפט והיועצת המשפטית לממשלה מבוהלים ומורתעים ואינם מבצעים את תפקידם – הוצאת ראש הממשלה לנבצרות מידית בשל אי-כשירותו ואי-עמידתו בהסכם ניגוד העניינים שנקבע לו – חובה על שירות הביטחון הכללי לבצע את המוטל עליו מתוקף ביטחון המדינה, ערכיה והשמירה על קיומה.

     ודאי לי, ששירות הביטחון הכללי נמנע עד כה ממעצרם של רה”מ ובנו מפני שלא קיבל שום הכרעת דין לעשות כן. אלה סדרי הדברים במדינה דמוקרטית. השירות אינו יכול ליטול את החוק לידיו. אבל משעה שהנאשם מוטט את מערכות החוק, האכיפה והצדק והרתיעם, משעה שהשליט עליהם את השר לביטחון לאומי, עבריין מורשע ומסוכן, ועתה, שהנאשם פוגע ביודעין, באופן אנוש ובצורה שיקשה מאד לתקנה ביחסי ישראל וארצות הברית, אגב השמעת איומים על חיזבאללה, בידיעה גמורה שאין ביכולתנו להתמודד עם מלחמה אזורית ללא הרס המדינה ופגיעה בחיילים ובאזרחים רבים, בתשתיות ובהתמד הקיום כאן – חובה על השירות לעצור אותו מיד.

     אם אין השירות מוכן לפעול באופן זה, העלול להיתפס בידי תומכי נתניהו כהפיכה צבאית – המעט שעליו לעשות הוא לכנס את שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש המוסד, ראש השב”כ, ראשי כול זרועות הביטחון הגלויות והסמויות, למסיבת עיתונאים מיוחדת, בה יודיעו כולם כי להערכתם, ראש הממשלה אינו כשיר עוד לתפקידו, פוגע בביטחון ישראל ובסדרי השלטון הדמוקרטי בה, ועליו להיות מודח מיד מתפקידו.

     ציפיתי שכך ייעשה בשיתוף בני גנץ וגדי אייזנקוט. התבדיתי. אך ודאי לי, שאם יחליטו לקיים הצהרה משותפת כזאת הם יקבלו גב ציבורי מלא מרמטכ”לי העבר, אהוד ברק, משה בוגי יעלון, דן חלוץ, שאול מופז ואחרים (סליחה אם שכחתי מישהו). זה הזמן לעשות מעשה. רק הצהרה משותפת כזו עשויה להזיז את היועצת המשפטית לממשלה, שתקבע כי ראש הממשלה אינו כשיר עוד לתפקידו, ואת בית המשפט העליון לצוות על הדחתו – או מאסרו.

    כדור השלג הזה חייב להתגלגל. והוא מתחיל בהצהרה משותפת של ראשי זרועות הביטחון. זה זמנכם, רבותיי, אם ברצונכם להציל את ישראל. לאסוננו, עלינו להציל את ישראל קודם מידי הנבל שתפס בגרונה וגורר אותה לחורבן, ושותפיו מבית – בטרם נציל אותה מאויבינו מחוץ.

*אשמח אם תפיצו הלאה. תודה.*

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button