תהליך היצירה

המעיין והלב

על שגרת הכתיבה, תחרות השירה על עבודת ילדים, סדנאות וספרים חדשים, מה בצנרת ועוד.

     בכל אחד ואחת מאתנו ישנו מעיין. הוא נובע בלי הרף, משום שהוא מחובר למקור מתמיד של מים. אבל כדי שינבע את מימיו עלינו לגלות אותו. לגרוף את העפר המכסה עליו.

     מעיין היצירה מבקש לפרוץ בתוכנו בכול זמן. לעתים אנו חשים זאת כאיזה ניע דק, התחוללות פנימית של משהו, או כחוסר-מנוח שאיננו יודעים מה טבעו, מה פשרו, מדוע ומניין הוא בא. אם איננו נותנים דעתנו עליו, הוא נכבש תחת היסח הדעת שלנו, אבל לא חדל מלבקש לו מקום לנבוע בו, ואז הוא עלול להתפרץ ביתר-שאת, בעוצמה רבה.

     הדרך הטובה לאדם היא להיות קשוב למעיין הפנימי שלו, לאתר את מיקומו בתוכו או בתוכה ולגשת אליו מדי יום. ישנם אנשים הזקוקים לטקס קטן או לאבזר כלשהו כדי לגשת אל המעיין שלהם, אחרים עושים זאת כמעשה שבשגרה. פשוט מתיישבים עם עט ומחברת, או מסך ומקלדת, מניעים את היד הכותבת ומתחילים עם מה שיש להם באותו רגע:  תחושת הגוף, מגעו החושי עם העולם מסביבו, מחשבה חולפת, מראה הנוף מבעד לחלון.

     בחייו של אדם ישנן תקופות, וישנם מחזורי חיים ויצירה. אנו מכבדים אותם. אך כדי שהיצירה שלנו תנבע באופן מתמיד, כדי שהמעיין יוכל להעביר אלינו את שפע היצירתיות שישנו ביקום, עלינו לתת לו לנבוע מדי יום. זה הסוד הגדול של היצירה. לגשת מדי יום, לפחות פעם אחת ביום, אל המעיין. לא עם מכל, לא עם בקבוק, אפשר עם כוס או כפית. למלא מים בכפית, אחרי כן בכוס. ליהנות מהם. ואז הנס כבר מתרחש מאליו.

     מדי יום, כמה פעמים מדי יום, אני ניגש אל שולחן הכתיבה. בחמש וחצי בבוקר, מדי בוקר, כול החיים, אני כותב שלושה דפי בוקר בכתב יד. בתשע בבוקר, אחרי שהילדים יוצאים לבית הספר, אני נעמד מול מכונת הכתיבה, המוצבת על מעמד כתיבה מעץ, וכותב שניים-שלושה עמודים עם מה שיש לי באותו רגע. מחשבה, או תחושה. בחמש בערב, אחרי מנוחת צהרים, על פי רוב בשעה שהאור מתנמך לדמדומים, אני ניגש שוב אל מכונת הכתיבה. לעתים אני כותב פיסקה, על פי רוב עמוד וחצי. אחרי שהילדים נרדמים, בעשר בלילה, אני יושב לכתוב פוסט.

     בימים טובים אני כותב שלוש-ארבע פעמים, סוגים שונים של כתיבה. דפי בוקר, סצנה בספר הבא, פוסט ועל פי רוב גם שיר מזדמן. אני משתדל לא להפריע את המעיין, לא לשפוט את מה שיוצא מתחת ידיי. אני פשוט כותב, מתייק את מה שכתבתי מבלי לקראו כלל וממשיך הלאה, אל היום הבא.

     זה מה שאני מלמד בסדנאות הכתיבה שלי. ואחרי החגים הן נפתחות מחדש.

לתפוס את המוזה בכנפיים: סדנאות מתחילים

    מפגשי הכתיבה מיועדים לכל מי שמעוניין להתנסות בכתיבה יוצרת, כתהליך. אין צורך בניסיון קודם.

     מדי מפגש נגלה עורק זהב של יצירה בתוככם. נעקוב אחר זיכרונות, חושים, רגשות, קולות פנימיים, חלומות וצללים ועוד.

     כל מפגש יתחיל בתרגיל כתיבה, שאת פריו נחלוק בינינו לפי רצון הכותב או הכותבת. אחרי כן אספר קצת על מה שעומד מאחורי כל תרגיל, ואראה לכם איך סופרים/ות ומשוררים/ות אחרים/ות הפיקו זהב מן המקום הזה בנפש.

     סדרת המפגשים בנויה ברצף הולך ומעמיק פנימה, אל תוככי הנפש והלב. לכן גם יש לה ערך מעבר להוראת כתיבה, כתהליך אישי של צמיחה. תכנית המפגשים בנויה כך שתספק מענה לכותבים המבקשים לנסות את ידם בכל סוגי הכתיבה, שירה, סיפורת ודרמה, למבוגרים או לילדים.

     לנוחותכםן אקיים חמש סדנאות מתחילים חדשות, שתיים בבוקר ושלוש בערב, כדלקמן –

סדנת בוקר:

     סדנת הבוקר ברמת השרון תתקיים פנים אל פנים בימי שני, בקתדרה רמת השרון, בשעות 10.30-12.30 בתאריכים הבאים:15.11.21, 22.11.21, 6.12.21, 13.12.21, 20.12.21, 27.12.21, 3.1.22, 10.1.22, 17.1.22, 24.1.22. הרשמה: דרך קתדרה, ריקי, riki@migvanim.com . במקרה של החרפת מגפת הקורונה תועבר הסדנה בזום.

     סדנת הבוקר הפרטית שלי בזום תתקיים בשעות 10.00-13.00 בימי חמישי בתאריכים הבאים: 21.10.21, 28.10.21, 4.11.21, 11.11.21, 18.11.21, 25.11.21, 2.12.21, 9.12.21, 16.12.21, 23.12.21, 30.12.21, 6.1.22. הרשמה באתר שלי: https://isheinfeld.com/%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-2021/

סדנת ערב: בימי ראשון החל מ 17.10.21 

     סדנת הערב פנים אל פנים תיערך בהתאחדות התעשיינים ברחוב המרד 29 בתל אביב, בימי שני, בשעות 18.00-20.00, בתאריכים הבאים:15.11.21, 22.11.21, 6.12.21, 13.12.21, 20.12.21, 27.12.21, 3.1.22, 10.1.22, 17.1.22, 24.1.22, 31.1.22, 7.2.22. הרשמה:  התאחדות התעשיינים, דרך אורית, orit.a@aci.org.il

     סדנת ערב פנים אל פנים נוספת תיערך בבי"ס 'חשיפה' של האוניברסיטה הפתוחה בחיפה, בימי חמישי, בשעות 18.00-20.00, בתאריכים הבאים: 16.12.21, 23.12.21, 30.12.21, 6.1.22, 13.1.22, 20.1.22, 27.1.22, 3.2.22, 10.2.22, 17.2.22, 24.2.22, 3.3.22. הרשמה:  דרך 'חשיפה'. https://www.openu.ac.il/hasifa/workshops-1-3.html. במקרה של החרפת מגפת הקורונה תועבר הסדנה בזום.

     סדנת הערב הפרטית שלי בזום תתקיים בשעות 20.00-22.30 בימי ראשון בתאריכים הבאים: 17.10.21, 24.10.21, 31.10.21, 7.11.21, 14.11.21, 21.11.21, 28.11.21, 5.12.21, 12.12.21, 19.12.21, 26.12.21, 2.1.22. מי שמפסיד/ה שיעור בשל נסיעה לחופשה וכדומה יוכל/תוכל לקבל אותו בווידאו ללא תשלום נוסף. הרשמה באתר שלי: https://isheinfeld.com/%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%aa-%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-2021/

הסדנה לשירה

     שירה טובה היא כמו מוסיקה, מתווה לביצוע. היא גם כמו ציור בשמן או בצבעי מים. היא מתחילה בתנודת נפש, באדווה המתרחשת במעמקים. לכן, היא תלויה קודם כול בקשב שלכם לעצמכם, לסביבתכם, לעולמכם.

     שירה היא פרי מזיגה של יסודות שונים. מבניה נובעים מתוכנה, ותכניה עולים מן המבנים והתבניות שהיא משתמשת בהם.

     הסדנה לשירה בהנחייתי היא פרי ניסיון רב-שנים בכתיבת שירה, הוראת שירה ועריכתה. היא משלבת בין התנסות בכתיבה לבין הקניית כלים מהותיים למשוררים.ות, כמו מבני שיר, סוגי משקל, חרוז ומצלול ועוד.

     בסדנה ייחודית זו תקבלו:

·        לימוד מובנה ומדורג של טכניקות לכתיבת שירה

·        הכרת כול סוגי המשקל, החרוז והבית בשירה העברית לדורותיה

·        חוברת טקסטים מדי שבוע

·        חוברת מיוחדת ללימוד יסודות המשקל, החרוז והבית

·        עותק חינם מספרי 'הסדנה לשירה' כמתנה לסיום הקורס

     במהלך המפגשים נכתוב שירה, נבחן את מה שכתבנו, נקרא שירי משוררים/ות אחרים/ות מן השירה העברית ומשירת העולם, ודרכם גם נדבר על לשון השירה, מה ההבדל בין לשון מטונימית (מטונימיה, שם עצם ספציפי) ללשון פיגורטיבית (הדימוי, המטפורה, הסמל), נלמד איך משתמשים באסוציאציה, בקונוטציה וברמיזה, ונגלה את עושרן של תבניות הצליל, החרוז, המשקל וצורת הבית בשירה העברית לדורותיה.

     כל מפגש יתחיל בתרגיל כתיבה, ימשיך בהרצאה ויסתיים בעבודת בית, אותה תעלו לפורום סגור באתר האינטרנט שלי.

   המפגשים יתקיימו בימי חמישי בתאריכים הבאים: 7.10.21, 14.10.21, 21.10.21, 28.10.21, 4.11.21, 11.11.21, 18.11.21, 25.11.21, 2.12.21, 9.12.21 (10 מפגשים בלבד). ההרשמה באתר שלי https://isheinfeld.com/%d7%94%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%94-2021/

ארגז הכלים השלם: סדנת מתקדמים

סדנה זו  מיועדת למי שעבר כבר סדנת כתיבה אחת לפחות, אצלי או אצל אחרים.

     כתיבה טובה נובעת מהקשבה לעצמך, לחלל, לנוף, לזמן ולמרחב שאתה כותב בהם. במפגשי המתחילים למדנו איך לגעת בזיכרונות, בחושים, ברגשות, בחלומות ובקולות פנימיים, כדי להוליד מתוכם יצירה. במפגשי המתקדמים נלמד לברוא עולם של סיפור, דמויות ועלילות.

     בקורס זה נצא למסע יצירתי שלם – נמצא רעיון, נחקור ונפתח אותו בדרכים שונות. נלמד את יסודות הדמות והעלילה. איך בונים גיבור, מהו פרוטגוניסט ומהו האנטגוניסט, איך נוצר הקונפליקט ביניהם ומהו מבנה הקונפליקט, איך כותבים עלילה, איך כותבים תיאור, איך כותבים דיאלוג, איך כותבים סיפר, מהו מסע הגיבור, על אילו דברים יש לחשוב כשמשכתבים סיפור, ועוד הרבה דברים מצוינים. מי שכבר יש לו רעיון לספר, יוכל להסב את כול התרגילים בכיתה ובבית לכתיבתו. מי שעוד אין לו רעיון, סביר להניח שיבוא לו רעיון.

 סדנה זו נבנתה על ידי מתוך עבודתי כסופר, כמחזאי וכתסריאי, ומביאה מזיגה מיוחדת של כלים משלושת תחומי הכתיבה האלה. מדי שבוע תקבלו:

·        הבנת הקשר בין הכוחות הפועלים בתוכך לבין הכוחות המתנגשים ביצירתך

·        הרצאה מובנית המקנה לך כלים למימוש מיידי

·        חוברות טקסטים דו שבועיות המדגימות את נושא השיעור

·        תקצירי הרצאות כתובים אחרי כול מפגש

·        הקלטת וידאו של המפגש במידה היעדרות

         הסדנה תתקיים בזום, בשעות 20.00-22.00 בימי רביעי, בתאריכים הבאים: 6.1021, 13.1021, 20.10.21, 27.10.21, 3.11.21, (בתאריכים 10.11.21 ו-17.1121 אני מופיע במקומות אחרים), 24.11.21, 1.12.21, 8.12.21, 15.12.21, 22.12.21, 29.12.21, 5.1.22.

     מחירי הסדנאות בקתדרה רמת השרון, בחשיפה חיפה ובהתאחדות התעשיינים נקבעים על ידי גופים אלה ואינם ידועים לי. מחירי הסדנאות הפרטיות שלי הם 2400 לכל סדנה. ניתן לשלם בשלושה תשלומים של 800 ₪ או לשלם בתשלומים בקרדיט דרך האתר שלי. תשלום ראשון מהווה רישום לסדנה.

תחרות השירה על עבודת ילדים

     בחודש יוני האחרון הכרזתי על תחרות שירה בנושא עבודת ילדים, לקראת היום העולמי נגד עבודת ילדים, שהתקיים השנה ב -12.6.21. אמנם, יום עולמי זה נועד להתריע על ניצול ילדים בעבודה בתנאים קשים ברחבי תבל. אבל הזמנתי אתכםן לכתוב שיר בנושא זה, אם בנוגע לניצול ילדים בעבודה ואם בנוגע לעבודות שעשיתםן בילדותכםן. מיטב המשוררים והמשוררות שלחו שירים לתחרות, שירים נפלאים, והיה לי קשה מאוד לבחור מביניהם, עד שהגיע שירה של רונה ע., שאיני מכיר, ופשוט היכה אותי בבטן. אז רונה היא הזוכה בתחרות זו.

רונה ע.

י"ו שנים או שמא ט"ו


הַגִּיל הָרַךְ הַזֶּה
שֶׁבּוֹ עֲדַיִן לֹא אָהַבְתָּ הִתְאַהַבְתָּ נִפְצַעַת נִקְרַעַת נִכְבֶּשֶׁת נִלְקַחַת נֶעֱלֶמֶת
אַךְ כְּבָר טָעַמְתָּ טַעְמוֹ שֶׁל רֶגֶשׁ זָר, חִנָּנִי, תֹּם בּוֹ, יָפֶה עֲדַיִן וְאַחֵר
וְיָצָאתָ לִכְבֹּשׁ אֲגוֹרוֹת וּשְׁקָלִים חֲדָשִׁים
בְּמַסָּע אֶל בַּגְרוּת, אֶל הָעוֹלָם, מָלֵא הַפִּתּוּיִים הַהִתְרַגְּשׁוּיוֹת הַקֶּסֶם,
עוֹלָם הַמְּבֻגָּרִים, עֲבוֹדָה,
שֶׁיְּאַפְשֵׁר לָךְ לִקְנוֹת אַחַר כָּךְ אֶת
הַתַּקְלִיטִים שֶׁל דֶּיְוִיד בּוֹאִי וְהַבִּיטֵלְס וְאֶלְטוֹן ג'וֹן,
וְאוּלַי גִ'ינְס לִיוַיְס בְּדִיזִינְגוֹף סֶנְטֶר בְּתֵל אָבִיב הַגְּדוֹלָה וְהָרְחוֹקָה,
סֶרֶט בַּקּוֹלְנוֹעַ וְהַמְבּוּרְגֵּר בְּבוּרְגֶּר רַאנְץ
אז את נוֹשֵׂאת כְּלֵיהֶם שֶׁל שַׂחְקָנֵי גּוֹלְף מֵרַחֲבֵי הָעוֹלָם
מְדַדָּה בְּעִקְבוֹתֵיהֶם בַּשֶּׁמֶשׁ קוֹפַחַת,
מִסְתַּקְרֶנֶת אֶל מוּל תְּשׁוּקָתָם לְהַבְקִיעַ אֶת
הַכַּדּוּר הַמְּחֻטָּט אֶל תּוֹךְ הַגֻּמּוֹת
"אֲבָל אַתֶּם –נושאי הכלים- אַל תִּשְׁתּוּ מֵהַמּוּגָז מֵהַתּוֹסֵס מֵהַמְּסֻכָּר. לכם יְלָדִים מותר רַק מַיִם."
DO YOU WANT COLA שׁוֹאֵל הַשַּׂחְקָן שֶׁאֶת כֵּלָיו אַתְּ נוֹשֵׂאת
IM NOT ALOUD אַתְּ מְשִׁיבָה מְבֻיֶּשֶׁת
וּבְתֹם יוֹם מְפָרֵךְ
מְשָׂרֶכֶת רַגְלַיִךְ אֶל הַכְּבִישׁ
שָׁם תַּמְתִּינִי לְ"טְרֵמְפּ" כִּי
אֵין אוֹטוֹבּוּסִים שָׁם
אֵין הַסָּעוֹת
וְלַיְּלָדִים אֵין רְכָבִים
מִשּׁוּם שֶׁהֵם יְלָדִים
מִשּׁוּם שֶׁאֵינָם בְּגִיל בּוֹ נִתָּן
לִסְמֹךְ עֲלֵיהֶם שֶׁיִּנְהֲגוּ
אַךְ נִתָּן לִסְמֹךְ עֲלֵיהֶם שֶׁיַּעֲשׂוּ עֲבוֹדָתָם בַּשֶּׁמֶשׁ,
בְּאַפְלָיוֹת קְטַנּוֹת אֲשֶׁר יַזְכִּירוּ לָהֶם בְּמַהֲלַךְ הַמַּסָּע,
אֶת מְקוֹמָם
הַקָּטָן
וּכְבָר נֶעֱצַר רֶכֶב, שֶׁחֶלְקוֹ הָאֲחוֹרִי גָּדוֹל וּפָתוּחַ, וּבְחֶלְקוֹ הַקִּדְמִי אִישׁ
אוּלַי צָעִיר, בְּעֵינַיִךְ כָּל הַמְּבֻגָּרִים מְבֻגָּרִים, וְלוֹ נְקֻדַּת חֵן אַחַת בּוֹלֶטֶת וְתַלְתַּלִּים
וְהוּא מְחַיֵּךְ וְחָבִיב
וְהוּא שׁוֹפֵעַ מַחְמָאוֹת וְחִיּוּכִים וְאַתְּ נִדְהֶמֶת לְקַבְּלָם
כָּךְ סְתָם מִגֶּבֶר
וְאַתְּ מִתְפַּתָּה
בְּיַלְדוּתִיּוּתֵךְ הַתַּמָּה הַלְּבָנָה הָרַכָּה
שֶׁאֵינָהּ מַכִּירָה אֶת הָעוֹלָם
וְלֹא יָדַעְתָּ מָה גֶּבֶר רוֹצָה בְּאִישָׁהּ הַלֹּא אֵינְךָ אִשָּׁה עֲדַיִן
אוֹ שֶׁאֵינְךָ יוֹדַעַת זֹאת
וְהַלֹּא הוּא עִדַּן הַתְּמִימוּת,
עִדַּן מַעֲרִיב לְנֹעַר וְאֶנְצִיקְלוֹפֶּדְיָה בְּרִיטָנִיקָה וְאֶנְצִיקְלוֹפֶּדְיָה אָבִיב וְזֶהוּ זֶה בַּטֵּלֵוִיזְיָה.
מִ 12 עַד 16. סְמָדַר שִׁיר. אֶסְתֵּר קַל. הָאָרֶץ שֶׁלָּנוּ. שְׁמִינִיּוֹת בָּאֲוִיר עִם דָּלִיק.
מְקוֹרוֹת הַמֵּידָע שֶׁלְּךָ עַל הָעוֹלָם.
יָפֶה הוּא וְתָם וְנָקִי.
וְאַחֲרֵי שֶׁלֹּא הִרְשׁוּ לְךָ לִשְׁתּוֹת מִיץ בְּמַסְלוּל העובדים,
בָּא גֶּבֶר נָאֶה בְּתַלְתַּלִּים וּבִמְכוֹנִית גְּדוֹלָה,
וּמַצִּיעַ לְךָ מִיץ. וְאוּלַי מַצִּיעַ כִּבּוּד. אוּלַי מַצִּיעַ קָפֶה.
וְאֶת מֻחְמֵאת וּבִפְלִיאָה מַסְכִּימָה,
וְנִכְנֶסֶת לָאוֹטוֹ הַגָּדוֹל הַלָּבָן, וְנוֹסַעַת עִם הַגֶּבֶר
וְאַתְּ בּוֹטַחַת בּוֹ בִּתְמִימוּתֵךְ
מִשּׁוּם שֶׁאֵינְךָ יוֹדַעַת דָּבָר אַחֵר מִתּוֹךְ בּוּעַת חַיַּיִךְ בָּהּ חָיִית בָּהּ גָּדַלְתְּ
וְאַתְּ נוֹסַעַת אִתּוֹ וּמֻקְסֶמֶת מִן הֶחָצֵר מִבַּעֲלֵי הַחַיִּים מֵחַיָּיו הַשּׁוֹפְעִים עַצְמָאוּת
וְאַתְּ מַרְגִּישָׁה עַצְמָאִית וְנוֹעֶזֶת וְסַקְרָנִית וּמֻחְמֵאת
וְאַתְּ יוֹשֶׁבֶת עַל הַמִּטָּה כִּי אֵין שָׁם כִּסֵּא, וְאֶת מְחַכָּה לַמִּיץ שֶׁיָּבוֹא בְּכוֹס קָרָה
וְהוּא מִתְקָרֵב וְאוּלַי לִטֵּף אַתְּ אֵינְךָ זוֹכֶרֶת
וְאוּלַי אָמַר אַתְּ אֵינְךָ יוֹדַעַת
וְאוּלַי פֵּרֵשׁ אַתְּ אֵינְךָ מַכִּירָה סִימָנִים
וְאָז הוּא נִצָּב מֵעָלַיִךְ, וְזוֹקֵר מְעָלַיִךְ אֶת אֵבָר גַּבְרוּתוֹ
שֶׁאַתְּ רוֹאֶה לָרִאשׁוֹנָה בְּחַיַּיִךְ
וּבְאֵימָה מִשְׁתַּנֶּקֶת
וּבְאֵימָה מִשְׁתַּתֶּקֶת
וּבְאֵימָה מַבִּיטָה בּוֹ אוֹמֵר לָךְ לָגַעַת
וְהָאֵיבָר נִרְאֶה לָךְ עָצוּם וְגָדוֹל
וּמְאַיֵּם וּמַפְחִיד וּמְטֹרָף וְהָזוּי וְגַבְרִי אַלִּים תּוֹקְפָנִי אוֹ מְסֻכָּן
וְאָז אַתְּ חוֹטֶפֶת אֶת חֲפָצַיִךְ
וְנִמְלֶטֶת
נִמְלֶטֶת נִמְלֶטֶת נִמְלֶטֶת
אֵינֵךְ יוֹדַעַת הֵיכָן אַתְּ
אוֹ בְּאֵיזֶה רְחוֹב
אוֹ לְאָן הַכִּוּוּן הַנָּכוֹן לְהַמְשִׁיךְ בּוֹ
אַתְּ רָצָה רָצָה רָצָה
וְדִמְעוֹתַיִךְ מְטַשְׁטְשׁוֹת אֶת הַדֶּרֶךְ אֶת הָרַמְזוֹרִים אֶת הַשִּׁלּוּט בָּרְחוֹב
וְאַתְּ בּוֹרַחַת עוֹד וְעוֹד וְעוֹד
עַד שֶׁרוֹאָה טֵלֵפוֹן
וּמֵהַיַּלְקוּט שׁוֹלֶפֶת מַטְבֵּעַ עָגֹל עִם חוֹר שֶׁיְּשַׁמֵּשׁ אוֹתְךָ לְהִתְקַשֵּׁר
אַתְּ זוֹלֶגֶת אֶת מִלּוֹתַיִךְ
הַמְּגֻמְגָּמוֹת הַמְּבֻיָּשׁוֹת הַהֲמוּמוֹת הַבּוֹכִיוֹת
אֶל חֲבֶרְתֵּךְ
בַּטֵּלֵפוֹן הַצִּבּוּרִי בַּשֶּׁמֶשׁ שֶׁכְּבָר הֵחֵלָּה לִנְטוֹת בְּזָוִית מְסֻכֶּנֶת כְּלַפֵּי מַטָּה
וְרַק חֲבֶרְתֵּךְ
שֶׁכְּבָר אֵינָהּ חֲבֶרְתֵּךְ הַיּוֹם וְאֵינֵךְ יוֹדַעַת הֵיכָן הִיא וּמָה מַעֲשֶׂיהָ וְעִם מִי הִיא וּמָתַי
אַךְ רַק הִיא עַד הַיּוֹם שֻׁתָּפָהּ יְחִידָה לַסּוֹד
שֶׁהוֹתִיר בָּךְ סִימָן חָצוּב בִּלְתִּי נִרְאֶה
לְתָמִיד

תחרות השירה הבאה

ב-1.10.21 יחול יום הזיקנה הבינלאומי. אתםן מוזמניםות לשלוח לתחרות שיר בנוגע לזיקנה. הפרס לזוכה בתחרות: ספר שיריי החדש, 'יודע כיליונו,' העוסק בחלוף ובארעי וגם בהזדקנות. ניתן להגיש שירים עד לתאריך 1.10.21, בכתובת הבאה – https://isheinfeld.com/forums/topic/%d7%aa%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%96%d7%99%d7%a7%d7%a0%d7%94/

ספרים חדשים

לפני החגים ראו אור בהוצאת 'שופרא לספרות יפה' שבבעלותי ארבעה ספרי שירה חדשים:

  • "אתחול" (139 עמודים, 70 ₪) – זהו ספר-שיריה הראשון של שילה ויינברג, על תהליך ההתאמה המגדרית שעברה בגיל שישים. הספר משלב בו קטעי פרוזה ומחזורי שירה, מן השנים הרבות שבהן סבלה מדיספוריה מגדרית, דרך האבדנים שעברה ועד שאזרה עוז בליבה ויילדה את עצמה מחדש מתוך עצמה. השילוב בין קטעי פרוזה ישרים, חשופים, לבין שירתה הפוצעת, החודרת, העשירה ועתירת-המבע, יוצרים ספר נדיר בעוצמתו, בבהירותו ובחוויה המטלטלת שהוא מסב לקורא.ת.
  • "עמלק" (87 עמודים, 70 ₪) מפרי עטי – ספר שירי אהבה וארוטיקה. בספר שירי אהבה לצעיר מוסלמי, חסון ויפה תואר, שעמו היו לו יחסים; לגבר סטרייט על סף פרידה מאשתו, שבו התאהב; ולבני זוגו מן העבר.
  • "סיור כתובות" (103 עמודים, 80 ₪) – ספר שירי עיר ונוף, המתאר את המעבר המפתיע של אילן ובניו אחרי 34 שנות חיים בנווה צדק בתל אביב – לתובל בגליל המערבי.
  • "יודע כיליונו" (179 עמודים, 90 ₪) – ספר על היותנו בני חלוף, על החולי ויראת המוות, ובו גם בלדות מבית החולים, בו ביליתי לא מעט בשנים האחרונות, בלדות חברתיות על ישראל, שירי הורות ונוסטלגיה לילדות ועוד.
  • "הנזיר היהודי" (הוצאת "כנרת זמורה", 464 עמודים, 112 ₪) זהו ספרי ה-29, רומאן על חייו ומותו של המרטיר היהודי פרנסיסקוס מלדונדו דה-סילבה. הספר מראה מה קורה לאדם הנקרע בין משפחתו לבין אמונתו, בתקופת שלטון האינקוויזיציה בעולם החדש.

כל הספרים ניתנים לרכישה בהנחה גדולה בחנות הספרים באתר שלי, כאן – https://isheinfeld.com/shop/

מה בצנרת

     הספרים הבאים שיראו אור בהוצאת 'שופרא לספרות יפה' הם

  • 'הספר של מיכאל ושל דניאל' – ספר-הילדים על סיפור הפונדקאות והבאתם לעולם, בליווי תצלומים.
  • 'חשופה' – ספר שירים ראשון של המשוררת נירה מלין.
  • שני ספרי מתח של סופר וסופרת ישראלים, שזהו ספרם הראשון, האחד רומן היסטורי ממלחמת העולם השנייה והאחר סיפור מתח ישראלי-פלסטיני עדכני.

ניתן להגיש כתבי-יד להערכה ולחוות דעת. הקריאה כרוכה בתשלום.

*

     זהו הפעם. יצא לי קצת עמוס בשביל מכתב ראשון. אבל זה נובע מפתיחת הסדנאות מחדש אחרי החגים. אני מבטיח שהמכתבים הבאים יהיו קצרים יותר.

בברכת חג שמח ושנה פוריה,

אילן שיינפלד

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button