אקטואליהדעותכלליפוליטיקהראש ממשלת ישראל

מעמד ירושלים – וברית המובסים

     נשיא ארצות הברית של אמריקה, דונלד טראמפ, הוא אידיוט. אבל מסוכן. הוא יודע שיאבד בקרוב את הנשיאות, בעקבות החקירה בנוגע למעורבותה של רוסיה בבחירות, וכנראה חש שהוא מוכרח להראות את עוצמתו בקנה מידה גלובלי. אם אינו יכול להתחיל במלחמה בצפון קוריאה, לפחות יש באפשרותו להצית מלחמה במזרח התיכון.

     בנימין נתניהו מתרסק. הוא יודע שאיבד את המנדט שלו, ויירד מכס שלטונו בקרוב. שני המנהיגים רקחו יחד קטסטרופה – ההכרזה על ירושלים כעל בירת ישראל, ועל העברתה של שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

     איש אינו זקוק להצהרה אמריקאית על ירושלים כבירת ישראל. הצהרה כזו היא עלבון להיסטוריה ולזיכרון הקולקטיבי של העם היהודי. היא ריקה, וגם שקרית. ירושלים רבתי מכילה כיו כפרים ערביים שאין להם שום זיקה לחלקה היהודי של העיר. כפרים אלה סופחו לחלק היהודי של העיר כתוצאה מן הכיבוש, ועליהם להיות מושבים לרשות הפלסטינית.

     להצהרה כזו יש מטרה אחת ויחידה – להבעיר אש במזרח התיכון בכלל, ובישראל בפרט; לחסל כול תהליך שלום ולעורר את העולם המוסלמי נגד ישראל וארצות הברית, כך ששני בעלי הברית המצויינים לעיל יוכלו להיאחז במשרותיהם.

     כול זה יהיה לשווא. הן טראמפ והן נתניהו יאבדו בקרוב את תפקידיהם. אבל אנו, הישראלים, נשלם בעבור המניפולציה חסרת האחריות שלהם כלפי העולם המוסלמי. עוד לא סיימנו להתמודד עם ירושתו של אובמה, 'האביב הערבי,' כעת יהיה עלינו להתמודד גם עם פעולותיו המטורפות של דונלד טראמפ.

     במצב עניינים זה, אני מפציר בכול חבריי ובני משפחתי להישאר עד כמה שאפשר קרוב לבית, בימים הקרובים, לשמור על בטחונכם האישי ולהיות ערניים לכול. רק אלוהים יודע מה עומד להתחולל כאן בימים הקרובים.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

2 תגובות

  1. הכרזת ירושלים ע״י טראמפ הייתה בדיחה. אף אחד לא התרגש, חוץ מכתבי החדשות. טראמפ כנראה לא יספיק להעביר את השגרירות לירושלים. השאלה אם יסיים את הקדנציה שלו. חוץ מדברים אחרים, יש לו גם תביעה בגין הטרדה מינית. בימינו הטרדה מינית יכולה להרוס את כל הקריירה לצמיתות.
    איך אומרים ביידיש? ״אז הוא אמר״. אז מה?
    נראה לי שהפוסט שלך פסימי בגלל שאתה אב לילדים. ואתה מרגיש בצדק אחריות לחייהם.
    אם תהיה מלחמה, היא תהיה קצרה.

  2. כבודו הקונספירטור,
    אתה יודע שהחוק האמריקאי כבר מכיר בירושלים כבירת ישראל, נכון?
    ואתה יודע שכל התחזיות של המחנה שלך על נפילת שלטון יריביכם הפוליטיים מתבדרות ברוח ביום הבחירות, נכון?
    ובודאי ידוע לך שהנטיה לקבל את הרצחנות הערבית כתגובה לגיטימית להכרזה על ירושלים כעיר בירה היא מעט, איך נאמר זאת, גזענית?

    אז בוא ננגב את הריר מהשפתיים, ננסה לנהוג בשיקול דעת ולהפחית בהיסטריה, ולהשתמש בטיעונים הגיוניים. מה דעתך?

    אגב, גם אתה לא מכיר בירושלים כבירת ישראל, כפי שמקובל אצל הפרטנרים שלכם באש"ף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button