אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (112). זה לא עניין של כסף, ביבי, זה עניין של חירות ועלבון.

ביבי, ביום חמישי רצת כול עוד רוחך בך למסיבת עיתונאים, בה הודעת, כולך מתפתל ומתנשף, על העברת תשלום מיידי לעצמאים ולשכירים. בניסיון נואש להקטין את אש המחאה הציבורית נגדך, אחרי שתסמונת מינכאוזן באמצעות שליח השולמנים לא עבדה לך כנראה קיווית שריח הכסף יקטין את הלהבות.

היום אחר הצהריים, אחרי לילה דרמטי, מלא אלימות ומעצרים, ואחרי שעות ארוכות של שידורים חיים לא מטעם התקשורת המסורסת, אלא ממכשירי הסמרטפון של המפגינים, החלו רבים מאתנו לקבל הודעה, שעד יום רביעי יזרימו לנו לחשבונות הבנק את מענק הפעימה השנייה. אתה אולי חושב שתוכל לקנות אותנו בכסף. אבל אתה טועה.

יש לי משהו לספר לך, ביבי. כעצמאי, אב יחידני ותושב הפריפריה, קיבלתי את שתי הפעימות הראשונות. הן עזרו לי בהחלט. אחריהן גם קיבלתי מענק חד-פעמי ממשרד התרבות, מקרן הסיוע לסופרים ולאמנים. גם זה היה מציל נפשות. ובכול זאת, אני עובד כמו חמור און ליין בסדנאות כתיבה בזום, ובעריכת כמה ספרים במקביל, כדי שיהיה לי כסף לאוכל, כי הכסף שקיבלתי מהמדינה הלך לתשלום בעבור ההלוואות שנטלתי לפני שמונה שנים על תהליך הפונדקאות, בזכותו נולדו לי בניי. זו הייתה הלוואה של 150,000 שקל. היא תפחה לחוב של כמעט 200,000 ש"ח.

תודה לאל שיש לי עבודה. הלוואי על כולנו. אבל הכסף שקיבלתי מהמדינה, ברוחב לב, באמת, לא מנע ממני להיות פעיל מרכזי במחאה נגדך. וזאת, מן הטעם הפשוט – זה לא עניין של כסף, ביבי, זה עניין של חירות ושל עלבון.

כאשר אתה נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים ותופס את השלטון מבלי שיש לך רוב, תוך שבירת האופוזיציה וגנבת קולותיה – רק אלוהים יודע באילו דרכים נלוזות, כאשר אתה מסית את העם, מפלג אותו ומשסה אותו איש ברעהו, עדה בחברתה, כאשר אתה מופיע כול ערב בטלוויזיה כמו שחקן עלוב של טלנובלה, מלמד אותנו להשתמש בטישיו ולמרפק איש את רעהו, במקום לטפל בהגדלת מספר הבדיקות ובקטיעת שרשראות ההדבקה, כאשר אתה לא מפעיל את השירותים לשעת חירום, מרכז את כול המאבק במגפה בידיך, לא ממנה לזה פרויקטור, וכאשר בתוך מגפה ומשבר כלכלי-חברתי שלא נודעו כמותם אתה מתעקש להעביר תקציב חד-שנתי, לפזר אתנן בחשבונות האזרחים בלי שום תכנון כלכלי קדימה, ואגב כך דורש ומשיג החזר מס מופלג לך ולמשפחתך, וגם מתכנן לסחוט מקופת המדינה את החזר הוצאותיכם האישיות – זה לא עניין של כסף. זה עניין של עלבון.

אתה משתין עלינו מהמקפצה, נתניהו. אתה, וחבר השרים המקיף אותך, עם החרטא של הנגבי, הכיבוד של מירי טייזר רגב, הזלזול של רובכם בתקנות הריחוק החברתי וחבישת המסכה, ולכן זה לא עניין של כסף, זה עניין של עלבון.

וכאשר אתה מוסיף על כול אלה את שבירת סמכותה של הכנסת, את שבירת הפרדת הרשויות, את תקנות החירום שתיקנתם בכול הנוגע לזכויות האסיר ואלף ואחת זכויות אחרות, ומעל לכול, כאשר אתה מפעיל נגד אזרחי ישראל את הכלי הלא מדויק אבל המלחיץ של איכוני השב"כ – זה לא עניין של כסף, עכשיו זה גם עניין של חירות.

אז כן, תודה רבה לך על המענקים שהעברת. ישנם רבים שזה יהיה הכסף הראשון שיגיע אל חשבונם. ויהיו גם רבים ששוב לא יקבלו דבר, מפני שאינם עומדים באיזו תקנה, ו/או יידרשו להגיש טפסים בפעם הרביעית. כי אולי אתה ממש משתדל להפגין שעה של רצון טוב. אבל כאשר אתה מושחת ורקוב, וכול סביבתך מוטרפת, שבורה ונטולת ערכים – אתה לא יכול לנצח אפילו את הביורוקרטיה שצמחה כאן בשנות שלטונך.

כי אתה לא מנהיג. מעולם לא היית מנהיג. אתה רטוריקן מצטיין, איש שיווק טוב, ואפס גדול בניהול, בהקמת צוותי עבודה, בטיפוח הנהגה, ברקימת חזון ובמימושו.

אתה שום דבר, בנימין נתניהו. איש חלש ונרפה, אדם נפסד, שכוחך בא לך ממעשי סחיטה-לכאורה של יריביך, מהריסת מתחריך מבית, מהסתה ומהבטחות שווא. הכוח היחיד שנותר לך הוא, ההגנה שאתה זוכה לה מטעם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. כך טוב, כך גם צריך להיות. אבל אתה ודאי מבין, שבמצבך, מוטב לך להכריז על נבצרות, לסכם עסקת טיעון ולהסתלק מכאן כמה שיותר מהר.

יש לך די והותר נכסים וכספים, חברים מיליארדרים שיממנו את אורח החיים הנהנתני עד כדי חזירות שלך ושל משפחתך. לך מכאן, ביבי, לך מכאן עם משפחתך ואל תשוב, ותן לנו לנסות לתקן את החורבן שהותרת מאחריך.

זה באמת הרגע האחרון, ביבי. ביום שלישי בערב כול המחאות יתקבצו ויבואו אל שערי מעון ראש הממשלה בבלפור. אתה לא רוצה את זה, ואתה לא תעצור את זה במענק של כמה אלפי שקלים. כי, כמו שאמרתי לך, זה כבר לא עניין של כסף, אלא של חירות ושל עלבון.

לך מפה, בנימין נתניהו, הכושל במנהיגי ישראל לדורותיהם. צא לדרכך.

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button