אקטואליהדעותמשטרת ישראלפוליטיקה

הדף היומי (113). כשהמשטרה ממלאת הוראות של דיקטטור

אם יש איזשהוא דבר שמוציא אותי מדעתי הוא כאשר גוף רשמי משקר. במלחמת לבנון הראשונה מי ששיחק את התפקיד הזה, דברור המשטר נגד האזרחים, היה דובר צה"ל. עכשיו, ללא ספק, התואר ניתן למשטרת ישראל.

הבוקר, בשעה 05.30, בזמן שרובנו עוד ישנו, פשטו פקחיה של עיריית ירושלים בליווי כשלושים שוטרי יס"מ על מאהל המחאה, ומבלי שהזדהו או הציגו צו כלשהו החלו להחרים באלימות רכוש פרטי של המפגינים, ללא צו תפיסה או רישום או הסבר מדוע הרכוש הוחרם. שוטרים ופקחים הסירו שלטים שנתלו על מחסומים בתיאום עם המשטרה אתמול, ופקחים התעמתו עם אזרחים. רועי פלג, קצין במילואים ביחידה 669, הותקף על ידי פקח עירוני בסכין לדרמן והפקח גרם לחתכים מדממים בפניו. למפגין אחר שהוכה ככל הנראה נגרם שבר. הפצועים טופלו במקום על ידי צוות מגן דוד.
זוהי הפשיטה השלישית בתוך יומיים. כמו בפשיטה הקודמת, גם הפעם החרימו השוטרים שלטים, מזרנים וציוד אישי של המוחים במקום, בתואנה שההפגנה אינה חוקית. הפעם גם נפצעו קלות שני מפגינים.

בדיווחי החדשות נמסר, שהמפגינים נפצעו משום שהתנגדו להחרמת הציוד שלהם על ידי הפקחים והשוטרים, בהפגנה לא חוקית. אבל למרבה הצער, מדובר בשקר גס. מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים הוא חוקי, וההפגנה בו חוקית למהדרין. הנה טופס הרישיון למאהל.

במלים אחרות, אף על פי שההפגנה בבלפור מתקיימת כחוק, ברישיון ובתיאום מלא עם המשטרה, ולמרות הבנות עם המשטרה, שהושגו רק אמש, הופרו הרישיון וההבנות האלה ברגל גסה הבוקר.
עו"ד גונן בן יצחק עותר הבוקר לבית הדין הגבוה לצדק למתן צו דחוף המורה למשטרת ישראל לחדול מתקיפת מפגינים ברישיון. רועי פלג ומפגינים נוספים נמצאים כעת בדרכם למשטרת מוריה להגיש תלונה על תקיפה אלימה בנסיבות מחמירות, גניבת רכוש ומניעת חופש ההפגנה ברישיון.

הקריאה הנשמעת שוב ושוב במעוזי המחאה, בירושלים ובתל אביב, "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר!?" מעולם לא הייתה רלוונטית יותר. משטרת ישראל עוברת על החוק, בשעה שהיא מפירה בעצמה את הרישיון שהעניקה למפגינים, תוקפת אותם שוב ושוב ומחרימה את ציודם. בשעה שתמונות מזעזעות אלה מרחוב בלפור משתלבות בסרטונים הרבים שהופצו בשבועות האחרונים ברשת, ומתעדים את אלימות המשטרה באכיפת החובה לחבוש מסכה, בשעה שאפילו חבר יקר מקיבוץ שכן נתקל בשני שוטרים בצאתו מפתח ביתו אל החנייה שלו ללא מסכה, וחטף על זה דו"ח, כן כן, בישוב קיבוצי קטנטן בגוש משגב, הולכת ומתבררת התמונה המבעיתה, לפיה משטרת ישראל הפכה, שלא בטובתה, מגוף אכיפה המבקש לשמור על הסדר הציבורי ועל טובת האזרח ובריאותו, לכלי תוקפני בידי משטר דיקטטורי, החושש לנפילתו.

במקום שבו המשטרה עצמה אינה מכבדת את הרישיונות להפגנה שהיא מנפקת, במקום שבו היא מחרימה ציוד אישי של מפגינים ואת שלטי המחאה שלהם, יתחילו בקרוב מאוד גם לאסוף מתנגדים מבתיהם על מנת להשתיק לא רק את זכות המחאה, אלא גם את קולותיה ברשתות החברתיות.

לאור כול אלה, כול מי שהדמוקרטיה יקרה ללבו מוזמן ומוזמנת לעלות לבלפור עוד היום, כדי לחזק את מאהל המחאה, וביתר שאת מחר, יום שלישי, תאריך נפילתה של הבסטיליה. הביאו עמכם מזרנים, שמיכות, שלטים וכול ציוד שיכול לסייע למפגינים במאהל. אישית, אינני יודע אם אוכל למצוא סידור לילדיי בגליל ולהגיע פיסית למאהל, אבל אני מבטיח להמשיך ולהפיץ ברבים את השידורים החיים ואת ההודעות מטעם המוחים והמפגינים במקום.

לא ניתן למשטר ולמשטרה למוטט את הדמוקרטיה בישראל.

שתפו והפיצו, ואל תסתפקו בלייקים בפייסבוק וטוויטר – קחו ציוד אישי, קחו מסכה ועלו לבלפור, כי אמנם, טוב שהמחאה מתפרשת בכול הארץ, אבל רק אם יצטברו מאות אלפי אזרחים זועמים מול משכן ראש הממשלה, יסתיים שלטונו.

נ.ב.1

הדבר שמדריך את מנוחתי הוא האפשרות הבאה – מנוסתה של משפחת נתניהו לבונקר השליטה החפור מתחת להרי ירושלים. כידוע, הבונקר כבר נפתח. אם הם יצליחו לצאת מן המצור על מעון ראש הממשלה ולהגיע לבונקר השליטה הזה, בגלל מרי אזרחי, אבוד אבדנו. הרודן שישלוט עלינו אז שוב לא יהיה בנימין נתניהו, אלא בנו.

ואם תשאלו אותי, אין לי ספק קל שבקלים, שמי שישבו והכינו תכניות לשרידות שלטונו של נתניהו במקרה של מרי אזרחי, חשבו על האופציה הזאת.

נ.ב. 2

במלחמת לבנון הראשונה צרו המפגינים על מעון ראש הממשלה בבלפור. מנחם בגין התעורר מדי בוקר למול שלט המונה את מספר החללים המצטבר מדי יום ביומו. ההפגנות בארץ היו קשות מנשוא. תנועת ארבע אמהות, שלום עכשיו ושלל גופי מחאה נוספים הרעידו את ישראל. אבל מנחם בגין לא העלה על דעתו לשלוח את פקחי משטרת ירושלים ואת שוטרי היס"מ להחרים את שלט הנופלים המתעדכן או לטאטא את המחאה הציבורית העזה נגדו מן המדרכות של בלפור. זה בדיוק ההבדל בין מנהיג ימני שנוי במחלוקת, אבל דמוקרט בעומק לבו, לבין האיש הנקלה הקרוי ראש ממשלת ישראל בהווה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button