אקטואליהארגוניםדעותהמחאה הלהט"ביתהתקשורת החדשהחד הוריחד הוריותמשטרת ישראלפוליטיקהשירות הביטחון הכללי שב"כ

הדף היומי (132). עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה. או: מה שלא מבינים בבלפור.

הבוקר צייץ נסיך האופל עוד הסרחה, הפעם על השלט "זה לא ייגמר עד שתתפטר – עולים לבלפור," שנתלה בסוף השבוע האחרון על הגשר של הדיזנגוף סנטר בתל אביב. בציוץ ששיתף של אחד, גיא לוי, נכתב: "אין ספק, זו מחאה ספונטנית של העם, וממש ממש לא במימון טייקונים. בתמונה למטה שלט ענק, באחד מהמיקומים היקרים בישראל… כמה עשרות אלפי שקלים זרוקים על הקיר, בתוספת ד"ש חם מג'פרי אפשטיין."

התערובת המגונה הזאת, של הטלת ספק בהיות המחאה נגד בנימין נתניהו ספונטנית, והקישור בין הפדופיל המת למחאה, מרמזת כמובן על מימון הבא, כביכול, מידי אהוד ברק או טייקונים אחרים. ככזאת, היא מתיישרת לחלוטין עם המסרים היוצאים ממעון ראש הממשלה בבלפור, מופצים דרך חשבון הטוויטר של נסיך האופל, ומהדהדים אצל שופרות המלוכה.

אבל האמת החשופה העומדת מאחורי השלט הנפלא הזה שונה בתכלית: את השלט יזמה חברתי מן 'הדמוקרטים,' מיה, בעלת חנות בסנטר. היא השיגה עלות מופחתת לתלייתו בסנטר, הציעה לחברים ולחברות שלנו בווטסאפ להשתתף במימון הפקתו ותלייתו, ובתוך שעות מעטות כבר אספה מ-78 גברים ונשים די והותר כסף למימון המבצע. המממנים, כולם ישראלים בני 30-40, חלקם מובטלים, כולם אנשי המחאה, גם התכנסו יחד בדיזנגוף סנטר לשם תלייתו.

כמו היוזמה הזאת, פרטית לגמרי ולא מנוהלת על ידי שום גוף מפקח מרכזי, מתנהלות כול הפעולות הנשזרות יחד, במחאת בלפור 2020, ומקנים לה את אופייה העשיר, הססגוני, הפרוע והמאיים כול כך על חצר המלוכה. ברק רצה תהלוכת פרחים בבלפור – קם ועשה. שקמה רצתה מחאה בגשרים, טיפלה בזה. יניב רצה בנדנות ורודות, הרים אחלה קבוצה. רועי החליט להביא את הקהילה הלהטב"קית לבלפור, ומספר האוטובוסים שהוא מעמיד לצורך זה הולך ועולה בהתמדה.

כול אחד ואחת, פעילות ופעילי המחאה של בלפור 2020, בא למחאה מתוך זעם, כאב ואמונה שמגיע לנו עתיד טוב יותר. כול אחד ואחת מאתנו יוצר, יוזם ועושה כמיטב יכולתו, מגייס ליוזמתו את חבריו וחברותיו, מהדהד ומפיץ אותה ברשתות החברתיות ומעורר מודעות לשבר שאנו מצויים בו, ולמטרה – סילוק נתניהו משלטונו וכינון שלטון דמוקרטי שקוף וישיר, השעון על ערכי השוויון, הצדק והערבות ההדדית, בישראל השסועה.

המחאה המבוזרת היא חלום הבלהות של בנימין נתניהו, משטרת אוחנה והשב"כ. הם יכולים לצותת לטלפונים, לבצע איכון סלולרי, להשתיל סמויים בקבוצות פייסבוק ווטסאפ, להרים אוואטרים בטוויטר ובפייסבוק, לנסות להעליל על המפגינים דברי הסתה, אבל הם לא יכולים לעצור את המחאה, מפני שהיא גדלה ומתרבה כמו אמבה. כול הזמן מצטרפים אליה עוד ועוד אנשים, כול אחד ואחת מאתנו מביא אל המחאה את עולמו ואת עולמו, את מעט הכסף שנותר בידו או בידה כדי לסייע למחאה – ואי אפשר לשים יד על אף אחד או אחת ולהגיד – הנה, אלה מנהיגות ומנהיגי המחאה. עצרנו אותם, או שיחדנו אותם, פוליטית, ועכשיו אפשר לעבור הלאה – להמשך ההשחתה, הביזוי וההרס של ישראל ושל מורשתה.

במשך כול שנות שלטונו עשה בנימין נתניהו כול שביכולתו כדי לפלג, לשסות ולקרוע את החברה הישראלית לגזרים. הוא עשה זאת, מפני שרק כאשר האזרחים עויינים אלה לאלה, מותקפים וחשים מאוימים, אם על ידי המשטר ואם על ידי שכניהם, הוא יכול לכונן כאן שלטון של פחד ולהתמיד בהשחתת המידות שלו, בנהנתנותו, בצבירת הכוח שלו, ובטיפוח תדמיתו הריקה כמנהיג.

אבל כול זה התהפך  עליו. דווקא הפילוג שחולל בין מגזרים, עדות וקבוצות בחברה הישראלית האזרחית, דווקא הבידוד שכפה עלינו בסגר בתחילת הקורונה, וכעת בסגרים חלקיים, הזכיר לאדם היחיד את כוחו ואת כוחה, והוציא את כולנו אל הרשתות החברתיות, אל הגשרים, אל קיסריה ואל בלפור.

הרשתות החברתיות, והתקשורת האלטרנטיבית, שהתפתחה במידה רבה גם בשל השתלטותו של נתניהו על התקשורת הממוסדת, באמצעות בעלי הון, שוחד והפחדה – הפכו את הקערה על פיה. הם הביאו על נתניהו מחאה מבוזרת, נטולת שליטה מרכזית, שכול אחד ואחת מוכן לתת לה את כוחו, את היצירתיות ואת המחויבות האישית שלו ושלה – כדי להביא להפלתו מכיסאו ולכינון דמוקרטיה מתחדשת, שקופה ושוויונית בישראל.

זה מה שמחריד כול כך את חצר המלוכה בבלפור. נתניהו, בנו, שריו וסריסיו עוד נתונים עמוק בתוך תבנית המחשבה של העולם הישן, של הפוליטיקה הישנה. זו של ועדה מסדרת ושל פריימריז, של מוקדי כוח ושל הון-שלטון, של לחצים ושל הסתה, של הכנת תיקים מלאי כול טוב על כול אחד ואחת משותפיהם הפוליטיים וודאי גם על יריביהם, באמצעותם הצליחו להשליט כאן את המאפייה שלהם.

מה שהם לא מבינים הוא, שהדור הצעיר השוטף את רחובות הערים הוא דור שאי אפשר לעבוד עליו עוד. זהו דור, שהבגידה של 'חוסן לישראל', חלק מן הח"כים מן 'העבודה' ואחרים, המאיסה עליו את השיטה הפוליטית הנוכחית. זהו דור, שבועט באהבה ובתום לב, אך בנחישות, בכול המבנים הפוליטיים הקיימים, ומתכוון בהחלט לכונן תחתיהם תרבות פוליטית ושלטונית חדשה.

במובן הזה אנחנו אכן אנרכיסטים. אנחנו פורעים את השיטה. במובן הזה, האינטרנציונל אכן יכול לדבר אותנו, באומרו: "קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה/ עַם עֲבָדִים וּמְזֵי רָעָב/ אֵשׁ הַנְּקָמוֹת הַלַּב לִחֵכַה/ לִקְרַאת אוֹיַב הִכּוֹן לַקְרָב.// עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה/ מִגַּב כָּפוּף נִפְרֹק הָעֹל/ אֶת עוֹלָמֵנוּ אָז נָקִימָה/ לֹא כְלוּם מִתְּמוֹל,/ מָחָר – הַכֹּל.// זֶה יִהְיֶה קְרַב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם/ עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנַל יַעוֹר, יִשְׂגָב אָדָם/ רַק לָנוּ עֲמֵלֵי כַּפַּיִם/ רַק לָנוּ עֲמֵלֵי הַיְּקוּם/ הָאֲדָמָה וּבִרְכוֹתֶיהָ/ וּלְכָל הוֹלְכֵי בָּטֵל לֹא כְלוּם// אֵין רַב רִבֵּנוּ וּמוֹשִׁיעַ/ לֹא אֵל, לֹא מֶלֶךְ, לֹא גִּבּוֹר/ בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה נַבְקִיעַ/ אֲנַחְנוּ דֶּרֶךְ אֶל הָאוֹר// זֶה יִהְיֶה קְרָב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם/ עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנָל יֵעוֹר, יִשְׂגַּב אָדָם!// עֲבוּר הַדְּרוֹר וּפְדוּת הָרוּחַ/ וּפְרֹק הָעֹל מִגַּב הָעָם/ לַבֵּה הָאֵשׁ וְהַךְ בְּכֹחַ/ כָּל עוֹד בַּרְזֶל עוֹדֶנּוּ חַם// וְכִי רַעַם אֲבָדוֹן יָרִיעַ/ עַל רֹאשׁ אוֹיְבֵינוּ לְהַמֵּם/ עָלֵינוּ שֶׁמֶש דְּרוֹר תַּפְצִיעַ/ לִשְׁפֹּךְ אֶת זָהֳרָהּ הַחַם/ זֶה יִהְיֶה קְרָב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם/ עִם הָאִינְטֶרְנַצְיוֹנָל יֵעוֹר, יִשְׂגַּב אָדָם!"

כי אכן היינו עבדים, איש איש למלאכתו ולפרנסתו, שילמנו מיסים, עשינו צבא, נתנו כול איש ואישה כאן את מיטב חלבנו ודמנו בשביל המדינה הזאת, חברתה ותרבותה. אנחנו עמלי הכפיים, אנחנו עמלי היקום. והנה גילינו, כי מי ששולט עלינו הוא ראש ממשלה החשוד בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, גילינו, כי בעוד אנו לא יודעים אם לא יסלקו אותנו מבתינו, לא ינתקו לנו את המים והחשמל, בעודנו תוהים מניין יהיה לנו כסף לאוכל במשבר האיום הזה, הנאשם ומשפחתו, זה שבהחלטותיו הנמהרות ובהתנהלותו חסרת האחריות קלע אותנו למשבר הזה – הכניס ידיו לא רק לכיסי חבריו העשירים, אלא לכיסינו אנו, כדי ליטול מהם החזר הוצאות אישיות.

נתניהו, בנו ושופריו אולי עוד חושבים, שיש להם סיכוי להשתלט על כול זה. אולי הם מאמינים, שיצליחו לכונן ממשלת 61 על גב עריקים, שתהיה לממשלת ימין צרה. אולי הם מקווים, שהמחאה הזאת תתפוגג מכוח ההסתה נגדה, שבאה לידי שיאה בשידור הראיון עם הרוצח הנקלה והנתעב יונה אברושמי, רוצחו של אמיל גרינצוויג ז"ל, אמש בערוץ 12. אולי הם מתעודדים מכאן שלא קמה אלטרנטיבה חדשה למולם, אחרי שפוררו ושיעבדו חלקים מן האופוזיציה לקואליציה המושחתת והרעועה שבנו.

הם טועים. פעמיים.

קודם כול, כי יש דברים הנרקמים מתחת לרדאר. חוץ מזה, כי עד כה היינו נחמדים. מקסימים. עם מיצגי אמנות והמון אור ואהבה. אבל שלא ינסו אותנו. כי אם יהיה בכך צורך לא רק נעמוד בצידי הכבישים, אלא נתיישב עליהם. לא רק נתאסף מאחורי מכלאות קיסריה ובלפור, אלא גם נפרק אותן בקאטרים. זה כול מה שצריך כדי לפרק את הגדרות, המחוברות זו לזו באזיקונים מפלסטיק.

ואם אין הם מבינים זאת, אינם מבינים דבר.

הם טועים, כי אנחנו לא ניתן להם להקים כאן ממשלת 61, ולא נגיש להם על מגש של דמים את ניצחונם בבחירות הבאות. מתחת לרדאר אנחנו מתארגנים. תהיה כאן מפלגה חדשה, גדולה ורחבה פי כמה מ'כחול לבן' ואמינה ממנה, שתיקח מידיהם את השלטון ותשיב את ישראל לקדמותה. זו תהיה מפלגה דמוקרטית, שנציגיה ייבחרו בפריימריז פתוחים, בבחירה ישירה, ויהיו מחויבים לבוחריהם ובוחרותיהם. המפלגה הזאת תקום מתוך המחאה, ותשנה את שיטת השלטון בישראל, בכול הנוגע למידת הייצוג של הנבחרים את בוחריהם. היא תהיה דמוקרטית, ותחתור למימוש ערכי השוויון, הצדק והערבות ההדדית בישראל. לכן, היא תהיה עם הנהגה שווה בין נשים לגברים, יהודית וערבית גם יחד. היא תהיה המפלגה שתכיל בתוכה את כול הישראלים, ובתוכם גם נציגי ונציגות כול הקהילות שהודרו ממנה בחוק הלאום הארור.

היא נרקמת עכשיו. והיא תהיה.

וכמו כול הפעולות האחרות במחאת 2020, שום טייקונים לא יעמדו מאחוריה, כי אם יש דבר אחד שלמדנו הוא, הקשר המסוכן בין הון לשלטון. לא. הקמתה והרצתה תתבצענה דרך קמפיין לגיוס המונים, וכמו שהצלחנו לאסוף כסף לחולצות, לדגלים, לשלטים, לכרזות, כמו שהצלחנו ליצור סרטוני מחאה ושירי מחאה ומאמרי מחאה וכך הלאה – כך ניצור גם את המפלגה הדמוקרטית הישראלית.

ומי שרוצה להשתלב כבר עתה בהכנתה מאחורי הקלעים, יכול/ה ליצור קשר אתי. אני רק 'שר החוץ' שלה. יש לה 'שר פנים' שעושה את כול ההכנה הרשמית והמשפטית, ועוד רבים אחרים.

שתפו והפיצו.

 

נ.ב.

הגברים והנשים המתויגים בפוסט זה הם אלה, שאתם ואתן ביקשתם לכלול ברשימת המועמדים לפריימריז של המפלגה הדמוקרטית הישראלית. זוהי הודעתי הראשונה אליהםן, שכך מבקש הציבור. וכעת נראה מה תהיה תגובתםן. אפשר כמובן להוסיף עליהם כהנה וכהנה. אך עד כה איש/ה מהם/ן לא היה מודע להתארגנות הזאת. תודה.

 

נ.ב.2

ואתםן יודעיםות מה יפה בכול זה? שאפילו הפוסט הזה, וכול הכתוב בו, נכתב על דעתי בלבד. לא נועצתי ולא ביקשתי רשות מידי איש/ה לכתוב אותו ולהפיצו ברבים. כך נרקמת המחאה כולה. וזה מה שלא מבינים בבלפור, והם אובדי עצות וחסרי אונים. וזה לא ייגמר, עד שיתפטר. בקרוב מאד, בע"ה.
מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button