אקטואליהדעותפוליטיקהקמפיין למימון המונים

הדף היומי (177). המחאה צריכה כסף. זה הזמן שלך.

הטרוניה הכי מגוחכת של ראש הממשלה השבוע הייתה, שהמחאה הלא-מאורגנת הזאת, כביכול, היא ההפגנות הכי מאורגנות בעולם. מאחורי הטרוניה הזאת עומדת בהלה. הנאשם מבין שהוא ניצב מול זרם, ואין לו דרך לעצור אותו.

הוא עדיין מנסה. אמש הודיע שההגבלות על ההפגנה תוסרנה, בתקווה כי בכך יוכל למנוע את הדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט העליון בנושא. אבל הדיון התקיים בכול זאת, והמדינה הוצגה בה במערומיה.

עכשיו הוא מנסה, בדיון של קבינט הקורונה, להאריך את הסגר עד יום שני, רק כדי להיות בטוח שאפשר להתחיל להקל בו.

הכול קשור בדבר אחד. הפחד שלו מן המחאה. הוא כבר הבין, אחרי שהגבלת ההפגנות בבלפור הפכה את ההפגנות לאש שהתלקחה בכול קצווי ארץ, שהוא גמור. שהדבר הזה גדול ממנו, שאין לו סיכוי להיחלץ מאתנו אלא אם יתפטר. אבל כדרכו, הוא עדיין מנסה להילחם עד כמה שאפשר.

לכן הוא מסית נגד המפגינים, מאשים גורמים עלומים בארגון ההפגנות – פעם זה אהוד ברק ופעם זה קרן וקסנר, פעם הקרן החדשה ופעם השד יודע מה – ולכן תיקן את התקנות להגבלתן. אבל זה לא יעזור לו, כי המחאה המבוזרת הזאת היא זרם אדיר, שאי אפשר לשלוט בו ואי אפשר לעצרו. הוא ימשיך וישטוף את בלפור ואת רחבי הארץ עד שיצליח לעקור את נתניהו מבית ראש הממשלה ולסחוף אותו הימה, או במקרה שלנו – אל בית המשפט.

ובאמת, יש לו ממה לפחוד. המחאה הולכת ומתגברת. היא החלה ממחאת היחידים של אמיר השכל וקומץ חבריו, כמו תא"ל אגמון ואחרים, ועם מאסרו של השכל הפכה למחאת המונים. הצטרפו אליה עשרות קבוצות, כול אחת מתארגנת מסביב לפעילים ופעילות, המתקשרים ביניהם בווטסאפ וברשתות החברתיות. ההצטרפות לקבוצות המחאה היא וולונטרית, וכול אחד ואחת מן המפגינים מביא אליה את עצמה ואת עצמו. זה כוחה, זה מקור היצירתיות המפעימה שלה, וזו הסיבה שהיא לא תסתיים, ולא תדעך, אלא רק תתגבר – עד שנאשם יעזוב בבושת פנים את בית ראש הממשלה.

המחאה אינה מסתכמת בהפגנות ובתהלוכות. זה החלק היותר נראה וגועש שלה. בצד אלה, היא באה לידי ביטוי בעתירות לבית הדין הגבוה לצדק, המאתגרות את הנאשם ואת דרכי הפעולה של הממשלה, הכנסת והמשטרה, בפרסומי עצומות ומכתבים בתקשורת ועוד. אופרציה כזאת זקוקה למימון.

קבוצת 'מבצר הדמוקרטיה,' שבה חברים וחברות עשרות א/נשים בכירים מתחומי הביטחון והכלכלה, המדע והחברה, הדיפלומטיה והרפואה, התרבות ועוד, עושה ימים כלילות בעזרה למחאה בכול דרך אפשרית: בתמיכה בתנועות המחאה המפגינות ברחובות (מ"אין מצב" שמוביל אמיר השכל ועד "קומי ישראל" שמוביל קוסטה בלאק), בעזרה משפטית לעצורים ונגד מחדלי המשטרה, בהגשת עתירות ועוד ועוד. בקבוצה יש צוותי פעולה שונים – משפטי, כספי וכך הלאה. את צוות גיוס הכספים מרכז ראש השב"כ לשעבר, מר כרמי גילון.

כול התרומות הנאספות דרך 'מבצר הדמוקרטיה' מוקדשות למימון המחאה. עד כה אספה הקבוצה כבר למעלה ממיליון וחצי ש"ח, שבהם מומנו מערכות ההיסעים לבלפור ולהפגנות ברחבי הארץ, העתירות לבג"צ, השלטים והחולצות, הדגלים והבאנרים והפרסומים בעיתונות. כעת, עם חידוש ההפגנות בבלפור וברחבי הארץ, קבוצות המחאה השונות זקוקות לכסף רב למימון פעילותן. זו הסיבה, שאני מבקש מכול אחד ואחת מכן להיכנס לקישור זה,
https://beactive.co.il/project/60816, ולתמוך בו בקבוצות המרכיבות את זרם המחאה הנפלא ומעורר התקווה שלנו. הלינק מוביל לגיוס המונים, וגם תרומה של 50 ש״ח היא תרומה חשובה. זה קל – וזה קריטי להמשך המחאה.
אני פונה אליכםן, קוראיי וקוראותיי, אישית, ומקווה שתעזרו לנו ככול יכולתכםן. ולא פחות חשוב – אנא שתפו את הפוסט הזה, את הקריאה הזאת, בקרב חבריכםן וחברותיכםן.

אנחנו ננצח. אנחנו נוריד את האיש הרע הזה משלטונו, ועמו חבר מרעיו, ונעמיד בפני הציבור אלטרנטיבה שלטונית רעננה, חדשה ואחרת, אלטרנטיבה שקופה ודמוקרטית, שפעילי ופעילות המחאה יהיו נציגיה בפוליטיקה החדשה. כמו שכתבתי כאן השבוע, אחרי שהאלטרנטיבה החדשה כבר הוקמה (כן, כן, ותיכף גם נכריז על כך:)), אני מתחיל לבנות חזון חדש לישראל 2030. וגם על כך אודיע בהקדם.

אבל כול הדבר המדהים הזה מתחיל בתרומה. היא יכולה להיות קטנה, של 18 שקלים. היא יכולה להיות בכול סכום. אנא היכנסו, תרמו והפיצו.
🙏🏻תודה גדולה מראש.🙏🏻

אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button