Uncategorized

הרוח הישראלית תנצח!

יומן מלחמה (42)

     הערב, בעיצומה של מלחמת העצמאות השנייה של ישראל, קם בג"צ על רודפיו והכריע – לכנסת אין סמכות לחוקק חוקי יסוד, החותרים תחת סדרי השלטון הדמוקרטי בישראל ופוגעים במהותה כמדינה יהודית דמוקרטית.  העובדה שזה נעשה בעיצומה של מלחמה, למרות ניסיונה של הממשלה, העומד בראשה ושופרותיה, לטעון שאין לפרסם פסק דין תקדימי כזה בעת מלחמה, מדגישה ומחזקת את עוצמתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, ומחזקת את חייליה בשדות הקרב.

     החיילים באוויר, בים וביבשה יכולים להיות מעט יותר רגועים כעת, ביודעם כי כיפת הברזל השיפוטית של בית המשפט העליון שומרת עליהם מפני תביעות בבית המשפט הבינלאומי בהאג. אזרחי ישראל יכולים להיות רגועים יותר, ביודעם כי ממשלת הדמים שהובילה אותנו לאסון הנורא ביותר בתולדות ישראל לא תוכל להתעמר במשפחות המפונים, במשפחות החטופים, החללים והנעדרים, כפי שעשתה עד כה. הממשלה לא תוכל לכפות על המפונים לשוב לבתיהם עד שתבטיח את הגנתם, תחויב בתשלום על כול יום שהם מפונים מבתיהם, ולא תוכל לדחות או לדחוק את העיסוק בשחרור החטופים או ביצירת היום שאחרי המלחמה.

     ממשלת הדמים העומדת בראש ישראל כעת לא תוכל עוד לעשות ככול העולה על רוחה. זו המשמעות הברורה והחותכת של פסק הדין הדרמטי, שפרסם היום בית המשפט העליון. כעת נראה מתי יפרסם את פסיקתו בנוגע לחוק הנבצרות, והאם ידחק ביועצת המשפטית לממשלה לתת את תשובתה הברורה לעתירת ניגוד העניינים, שהיא העתירה הכי חשובה מבין השלוש – כי היא זו שעשויה להביא להדחתו של רב הקצבים בנימין נתניהו, העומד בראש הממשלה הנפשעת הזאת.

     ולכול הדואגים שמא פסק הדין הזה יקרע קרע בעם, או חשים כי הוא 'מסיג אותנו לשישה באוקטובר,' אין לכם על מה לסמוך. ההפך הוא הנכון. פסק הדין הזה מבליט מול כול אומות תבל, ובהם אויבינו המרים ביותר, את חוזקה ואת חוסנה של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית. הוא מחזק את היסודות של הצהרת העצמאות, שמכוחה כוננה מדינת ישראל, מגן על חיילי צה"ל ומבטיח את ניצחוננו ושרידותנו במלחמה הקשה שנכפתה עלינו, וכפי הנראה אף תחריף.

     בימים הקרובים אנו עתידים, כנראה, להיקלע להרחבת המלחמה מול חיזבאללה וגם מול איראן. אין לי ספק שאיראן וחיזבאללה יטעו שוב בפרשנותם, ויחשבו כי פרסום פסק הדין והטלטלה-כביכול שיחולל מזמן שעת כושר למתקפה נרחבת על ישראל. יידעו אויבינו שההפך הוא הנכון. פסק הדין הזה מחזק את היסודות שמדינת ישראל מיוסדת עליהם, מאחד את כולנו מסביב לאותם ערכים – ויוביל אותנו לניצחון על אויבינו, גם אם המחיר שיגבו מאתנו יהיה כבד.

     תחי מדינת ישראל, יחי בית המשפט העליון, יחי חיילי צה"ל בכול מקום שהם בו. אנחנו ננצח, נתקן את מדינת ישראל ונשיב אותה למסלול של צמיחה ושגשוג, תקווה ושלום.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button