סדנאות כתיבה

כיתת אמן למתקדמים בהנחיית אילן שיינפלד

     כיתת אמן למתקדמים בהנחייתי תתקיים בסדרת מפגשי זום בימי שני בשעות 20.00-22.30 בערב, החל מ 7.3.22, בתאריכים הבאים: 7.3.22, 14.3.22, 21.3.22, 28.3.22, 4.4.22, 11.4.22, 25.4.22, 2.5.22, 9.5.22, 16.5.22, 23.5.22, 30.5.22.

    הקורס מיועד לבוגרי.ות קורס ראשון אצלי או אצל מנחים אחרים. בקורס הקודם למדנו לעשות שימוש בחומרים אישיים כבסיס לכתיבה. בקורס זה נצא למסע של תהליך יצירתי שלם – נמצא רעיון, נחקור ונפתח אותו בדרכים שונות.

    בקורס נלמד את יסודות הדמות והעלילה. איך בונים גיבור, מהו פרוטגוניסט ומהו האנטגוניסט, איך נוצר הקונפליקט ביניהם ומהו מבנה הקונפליקט, איך כותבים עלילה, איך כותבים תיאור, איך כותבים דיאלוג, איך כותבים סיפר, מהו מסע הגיבור, על אילו דברים יש לחשוב כשמשכתבים סיפור, ועוד הרבה דברים מצוינים. מי שכבר יש לו רעיון לספר, יוכל להסב את כול התרגילים בכיתה ובבית לכתיבתו. מי שעוד אין לו רעיון, סביר להניח שיבוא לו רעיון.

     מחיר הקורס – 3000 שקלים, בשלושה תשלומים באמצעות פייבוקס או בהעברה בנקאית. כדי להצטרף לקורס עליכםן לשלם תשלום ראשון עד ה 1.3.22.

     ההשתתפות בקורס מחייבת שימוש במחשב וכתיבה בבית. ישנם שיעורים שתידרשו להביא אליהם דברים ספציפיים. אנא שימו לב לרשימה בסילבוס. לשיעור הראשון עליכם להביא כתבי-עת ועיתונים ישנים ומספריים לגזירה.

     את עבודות הבית עליכם לעלות, כבעבר, אל אתר האינטרנט www.isheinfeld.com

הפורום שלכם סגור בפני גולשים אחרים.

     יש להגיע לכיתה עם מחברת ספירלה CAMBRIDGE צהובה עם שורות (15X22 ס"מ) ועט פיילוט כחול.

תוכנית הקורס:

מפגש 1 – מניין לוקחים רעיונות לסיפורים/ספרים?

טיפים לכותבי סיפורים, חשיבה יוצרת, חיבור ושילוב בין אלמנטים שאינם משתלבים ביניהם, רעיונות מעמודי חדשות וממאמרים. רעיון לסיפור על בסיס שאלות על הדמות. רשימת נושאים ורעיונות לסיפורים. תיק רעיונות. איך מעריכים רעיון ומתאימים לו אורך יצירה הולם. מניין לוקחים זמן לכתיבה? טכניקות לכתיבה יומיומית.

מפגש 2 – מבנה הסיפור

הסינופסיס ומבנה העלילה. שבחי הסיפור הקצר. איך מפרקים רעיון ועובדים איתו. היחסים בין הדמויות הראשיות כמובילים את התפתחות הסיפור.

מפגש 3- המבנה התלת מערכתי

האירוע המחולל, אכספוזיציה, רצון/מעצור,  נקודות מפנה. ביט, סצנה, סיקוונס, מערכה. תכנון עלילה, קשת העלילה, מתווה הסיפור. עבודה עם פתקאות/כרטיסיות. אורכי פרקים. ריתמוס של ספר, חילופין בין פרקים קצרים וארוכים.

מפגש 4 – פתיחות

במפגש זה נכיר סוגי פתיחות שונות של טקסטים, ונתרגל בניית סיפורים המבוססים על פתיחות שונות. כן נראה סצנות וננתח אותן. להביא להם פתיחות של סיפורים כדי שיתחילו מהן סיפור. איך לא פותחים סיפור, פתיחות נדושות ופתיחות קלאסיות זכורות לטוב. דוגמאות פתיחה של רומנים מאת סופרים שונים.

מפגש 5 – תיאור, סיפר ודיאלוג

היחסים בטקסט הכתוב בין תיאור, סיפר ודיאלוג. תרגול תיאור, תרגול דיאלוג. בעיות בדיאלוג. תיאור מנקודת מבט של דמות.

מפגש 6 – אמצע הסיפור

איך נבנה אמצע הסיפור, אילו כוחות פועלים בו ובאיזה אופן, כיצד הוא קשור לפתיחתו ואיך הוא מנבא את סיומו.

מפגש 7 – תחנות הסיפור ב'

מהו מסע הגיבור? מה התחנות שעובר כול גיבור במסעו? מה משמעותן הדרמטית והפסיכולוגית?

מפגש 8 – דמויות המסע

הגיבור, המבשר, המורה החכם, שומר הסף, הנוכל/מאחז העיניים, משנה הצורה, הצל.

מפגש 9 – תחבולות הסיפר

הטארק, הימנעות משמות תואר  ומסופרלטיבים, השימוש במאייכים, צפירת רכבת, אבטיחים, אפקט ההד, שניים וחצי, הדמות השותקת, מסגרת הזמן, יחסי הורה-ילד, מקריות, המוסיקה בכתיבה, ועוד.

מפגש 10 – סגירות

מהו שיא ומהי התרה. קתרזיס. סוגי סופים: סוף סגור, סוף פתוח, פואנטה והמבנה המתהפך.

מפגש 11 – יצירת מתח

איך יוצרים מתח בסיפור. חוקי ספרות מתח וספרות פסיכולוגית ועוד.

מפגש 12 – סגנון אישי

איך נוצר סגנון אישי, וכמו כן – שכתוב, עריכת מאקרו, עריכת מיקרו, עריכת מבנה. שלב ההמתנה לביקורת וההתמודדות עם דחייה. תכנון הספר שתכתבו בקורס הליווי בכתיבה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.