אקטואליה

מכתב פומבי לחברי.ות הממשלה והקואליציה: בבקשה, תרגיעו.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (44)

     חברים וחברות יקרים ויקרות, הגזמתם לגמרי. המעשים וחילופי הדברים ביניכם בימים האחרונים כבר עוברים כול גבול, ונדמים לא כטלטול הספינה אלא כמעשה התאבדות. מבעיות השיבוץ של אלי אבידר, דרך עוויתות הבטן של בני גנץ והכרזותיו הלא-מתואמות עם האמריקאים ועם שותפיו לקואליציה, הקטטות בתוך ימינה ובין מרצ והעבודה לבין ימינה, תשמעו, זה לא מצחיק. זה כבר נהיה מסוכן.

     כאשר בחרנו בכם בבחירות האחרונות, ועוד יותר כאשר התייצבנו כולנו מאחוריכם, במעשה הבלתי אפשרי כמעט של כינון ממשלת שינוי, לא חשבנו שניתן להסתיר מחלוקות אידיאולוגיות או לגשר ביניהן. האמנו, ועודנו מאמינים, שניתן לקיים ממשלה, שהיא הכי קרובה ברוחה לממשלת אחדות, כזו הנדרשת בעת הזאת, אחרי שתים עשרה שנות שלטון נתניהו והימין, כדי להציל את ישראל מגלישה מדמוקרטיה לדיקטטורה, כדי להרחיק את נתניהו ושותפיו מהגה השלטון וכדי לתקן את עיי החורבות שהותירו אחריהם.

     עיניכם הרואות, יש לכולנו הרבה עבודה. אתם עצמכם מעידים כי כול משרד ממשלתי ורשות שאתם נוגעים בהם, נגלות בהן עזובה והזנחה. מהתמודדות עם סכנת הגרעין האיראני, דרך הסכמי הנפט הנפשעים שחתם שלטון נתניהו וכלה במערכות האוצר, הכלכלה, הביטחון, הבריאות, החינוך והרווחה, הדת והחינוך והתרבות והמדע, אין מקום שלא נגלים בו שחיתות וריקבון והזנחה איומה.

     בחרנו בכם כדי לנקות את האורוות, כדי להפשיל שרווליכםן וכדי לעשות את המלאכה. לצורך זה גם התאגדנו, אנשי ימין ואנשי שמאל, אנשי שתי מדינות לשני עמים ואנשי ארץ ישראל השלמה, סופרים ואנשי ונשות רוח מימין ומשמאל, ותמכנו בפומבי, במלוא פה, בהקמת הממשלה הזאת. לא עשינו זאת חינם. עשינו זאת מתוך הכרה במשבר העמוק שמדינת ישראל נקלעה אליו, ומתוך אמונה שניתן לתקן, וכי רק מתוך כוחות משותפים ראוי וניתן לתקן את הצריך תיקון והניתן לתיקון.

     אל תבגדו באמוננו, חדלו לטלטל את הספינה. בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל ישנה מפלגה ערבית עצמאית שותפה לשלטון. בפעם הראשונה מוסטים תקציבי ענק לטיפול בחברה הערבית בישראל ולהגברת הביטחון האישי והקהילתי בחברה זו, וגם להגברת השיוויון. אתם גם עושים הרבה בתחומים שונים, מתחבורה דרך חינוך ובריאות ועד כלכלה. אתם גם נמצאים ערב ההצבעה על תקציב המדינה, שעם כול הבעיות הכלולות בו – פגיעה בסקטורים חלשים בחברה הישראלית, ככול ששמעתי על כך עוד הבוקר – הוא בכול זאת תקציב ראשון מזה שנים שיועבר כאן. וזה חשוב ביותר.

     מולכם מקיימים הנאשם, חבר עוזריו ושופרותיו וגם חלק מסוכניו בכלי התקשורת, מערכת מתוזמרת של הסתה פרועה, במטרה ברורה – לקעקע את הלגיטימיות של ממשלתכם, לנתץ את אדני ההסכמים החברתיים והפוליטיים שהקואליציה הזאת נשענת עליהם, להחליש ולערער אישית כול חבר וחברה בקואליציה, לטמטם אתכם בפיליבסטרים, בתואנות שווא, בשקרים ובדברי הבאי, ואותנו בהסתה אלימה פוגענית ומתמשכת. כל זה כדי להפיל את הממשלה ולקלוע את ישראל לעוד מערכת בחירות, לעוד משבר.

     אסור שזה יקרה. אסור שממשלת השינוי הזאת תיפול. אסור שהמחשבה של מי מביניכם על 'היום שאחרי,' על 'הבייס' האמיתי או המדומיין שלו.ה או על עתידו.ה הפוליטי יביא לקריסת הממשלה הזאת ולהליכה לבחירות.

     סכנתו של הנאשם לא חלפה, רק החריפה. כל בר דעת המתבונן בו מבין כי האדם האומלל הזה חי בתוך הכחשת מציאות גמורה, המחריפה את תהליך ההתפכחות המרירה שלו מאובדן כוחו. מקודם, כשעוד היה ראש ממשלה, נאחז בקרנות המזבח למול מערכת המשפט, וקיווה כי התמד שלטונו יציל אותו מדין צדק. כיום הוא כבר מבין שהוא בתוך קוראלס, שאין לו ממנו מוצא. המצב הנואש שנקלע אליו מוציא ממנו ומעוזריו הסתה חמורה, העלולה להביא לרצח פוליטי נוסף בישראל.

     זה בדיוק הזמן לצופף שורות. להגן בנפשכםן ובגופכםן איש.ה על רעהו ועל רעותו ועל הדמוקרטיה הישראלית. אל תעזו לנהוג אחרת. כי מי מביניכםן שיביא להפלת הממשלה החשובה הזאת – כולנו נבוא אתו חשבון בקלפי. ולא ייצא ממנו זכאי.

נ.ב.

אשמח לשיתופים. תודה.

אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button