אקטואליה

אוי הצדקנות, הטהרנות והשמחה לאיד.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (107).

     שבע תביעות ייצוגיות כבר הוגשו נגד חברת "שטראוס" בגין גילוי סלמונלה בחומרי הגלם שלה ובחלק ממוצרי השוקולד, שמיהרה להודיעה על כך ולאוספם מן הצרכנים ומן החנויות. שבע. מספר מזל. סכום חמש מן התביעות כבר האמיר ל-511 מיליון שקל,  ועם השתיים שהוגשו היום יעלה עוד ועוד. אפשר לחשוב שחברת 'שטראוס' פשעה פשע נגד האנושות.

     אם לא די בזה, התבשרנו הבוקר כי מנכ"ל משרד הבריאות גם שלל מן החברה את תו התקן שלה למשך שלושה חודשים, וכי המועצה לצרכנות מאיימת, כי אם לא תאפשר החברה הזדכות בתווי קנייה בכל רשתות המזון, תפעל נגדה.

     לפעמים נדמה לי שהחברה הישראלית היא בעצם להקה ענקית של ברקודות, שרק מחכות במי לנעוץ את שיניהן וממי למצוץ את הדם.

     אין לי שום מניות בחברת 'שטראוס,' אני בסך הכול עוד אחד ממיליוני לקוחותיה, וחרד כמו כולםן שמא ילדיי זללו שוקולד עם סלמונלה. אבל עם כול החשש מפני סלמונלה, אני יודע שגם חברת 'קינדר' העולמית הודיעה על הימצאות סלמונלה בביצי הקינדר שלה, שילדיי כול כך אוהבים, ושסלמונלה עלולה להימצא בכול מקום, אפילו בביצים שאנחנו צורכים מן הלול או מן הרשת.

     ואני זוכר גם עוד דבר. את מפעליהן החברתיים האדירים של גב' רעיה שטראוס ושל גב' עפרה שטראוס, ואת העובדה הפשוטה, שתאגיד שטראוס הוא חברה גדולה, המעסיקה אלפי עובדים ומספקת פרנסה לאלפי משפחות. באתר האינטרנט של שטראוס גם מתוארת מעורבותה הרבה בתחום החברה בישראל. לדברי האתר, החברה משתפת פעולה עם 40 שותפים קהילתיים בישראל ותומכת במגוון מטרות חברתיות, עם דגש על תעסוקה לאוכלוסיות מגוונות והעצמת נשים. בין השותפויות הפעילות הללו נמנות: עמותת "ידיד – מרכזי זכויות בקהילה": אנחנו תומכים בקורסים לנשים שעזבו את שוק העבודה וזקוקות להכוונה ולהדרכה כדי לשקם את הקריירה שלהן;  בעצמי: אנחנו תומכים במתן הדרכה לאוכלוסיות מוחלשות בעלות רקע מגוון בכדי לסייע להן להשתלב בשוק העבודה; קו משווה: אנחנו תומכים בתכניות ייעוץ למבוגרים צעירים בני הקהילה הערבית; עלם – עמותה לנוער במצבי סיכון: אנחנו תומכים בפרויקט תעסוקתי המיועד למבוגרים צעירים מהפריפריה ;העמותה להעצמה כלכלית לנשים: אנחנו תומכים בפרויקטים תעסוקתיים לנשים מקרב האוכלוסייה היהודית והערבית ; קרן אברהם: אנחנו תומכים בהדרכה מקצועית ותכניות מנהיגות קהילתית לנשים מהקהילות הערביות שבסמוך למפעלים שלנו באזור הצפון    

        חברת שטראוס תורמת לא רק כסף ומוצרים, אלא גם שעות עבודה של עובדיה, התומכות בארגונים המקדמים מטרות חברתיות כמו נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות, מקלטים לנוער מאוכלוסיות מוחלשות, ופיתוח סוציו-אקונומי בערים בפריפריה. החברה משתתפת גם בתוכנית "הזנק לתעשייה", המעודדת בני נוער מרקע סוציו-אקונומי מוחלש ללמוד על התעשייה ולפתח כישורים שיעזרו להם במציאת עבודה עם סיום הלימודים בתיכון; בתוכנית "חלון לעתיד", המאפשרת לבני נוער מקהילות מוחלשות ללמוד על שוק העובדה ועל האתגרים וההזדמנויות שבתעסוקה קבועה ובתוכנית "מכוונים להצלחה," המסייעת למבוגרים צעירים לפתח מסלולי קריירה. כמו כן פועלת חברת שטראוס להקלת הרעב בעולם באמצעות בנק המזון הלאומי, וארגון לתת – סיוע הומניטרי ישראלי, שתי העמותות המובילות בתחום זה בישראל.

     כאמור, אין לי שום קשר עם רעיה או עפרה שטראוס ובני משפחותיהן, וככל הידוע לי אינני נהנה מתמיכתן בשום צורה, אלא כצרכן. אולם, אני מוקיר הוקרה עמוקה את פועלן של רעיה ועפרה שטראוס לתיקון ולפיתוח החברה הישראלית. בשעה זו של קושי ומצוקה, ואחרי מסיבת העיתונאים הקשה, אך מכובדת, שבה עמדה רעיה שטראוס לצד מנכ"ל החברה, הודו בטעותם, התנצלו עמוקות בפני הציבור וגם הבטיחו לתקן את הטעון תיקון, ראוי כי נזכור כולנו לרעיה ועפרה שטראוס ולחברה שקיבלו לידיה עם מות אחיה של רעיה ואביה של עפרה, מיכאל שטראוס ז"ל, גם את העשייה הענפה שלהן למען החברה הישראלית, פיתוחה ושגשוגה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button