אקטואליה

אזהרה: הפריצה לקפיטול בישראל עוד לא קרתה. היא בדרך.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (69)

     נוהגים אצלנו להשוות את פריצת ההמון המוסת לגבעת הקפיטול עם מעמד הנאום של הנאשם בנימין נתניהו בפתחו של בית המשפט העליון. שם, מוקף בשריו הנאמנים, יצא למתקפה חזיתית ושלוחת רסן על מערכת המשפט. ההשוואה הזאת היא טעות. מה שהוביל את אלפי אנשי הימין שהסתערו על גבעת הקפיטול היה סנטימנט גזעני, שהוזן ולוּקח בידי הנשיא המודח טראמפ, ואילו מה שהביא את נתניהו ונאמניו לאותו מעמד בבית המשפט העליון היה אינטרס אישי.

     ההשוואה הזאת חמורה, מפני שהיא מונעת מאתנו לראות את הסכנה המרחפת מעל לראשינו. הפריצה לכנסת עוד לא התרחשה, אבל היא בהחלט בדרך. הסימנים כבר לגמרי כאן: דברי הערעור החוזרים ונשנים כמו מנטרה של נתניהו ועוזריו על הלגיטימיות הדמוקרטית, המוסרית והפוליטית של ממשלת השינוי ושל העומד בראשה; הסלמה גוברת של ההסתה שלהם נגד מנסור עבאס ומפלגת רע"מ; מצעדי הימין בירושלים ובערים המעורבות; החרפת מעשי הפוגרום, הטבח והוונדליזם של מתנחלים בפלסטינים בשטחים הכבושים והמשך הניסיונות של פעילי נתניהו להצית בלוני תבערה מתחת לממשלת ישראל והחברים והחברות בה על ידי הפגנות קיקיוניות אך מטרידות ליד בתיהם, ובדרכים אחרות.

     האופוזיציה עצמה מתנהלת בחוסר לגיטימיות, בכך שחבריה אינם משתתפים בוועדות הכנסת, ומפילים הצעות חוק טובות ומועילות לכלל ישראל, לא אחת כאלה שהם עצמם העלו מקודם לכן, רק כדי להכשיל את הממשלה הנבחרת.

     כול הדברים והמעשים האלה נעשים בריש גלי – ובתוך מעטפת תומכת של רשתות פרופילים מזויפים ובוטים, המפיצים דברי שטנה, הסתה, כזב ושקר ברשתות החברתיות וגם בערוצי התקשורת הממלכתיים, ואלה הייעודיים, של הימין הפוליטי. אם תרצו, תוכלו לדמות את שכבות הפייק ניוז ודברי השטנה הללו לנעורת. לנסורת. חסר רק הניצוץ שיצית את הכול.

     בנימין נתניהו לא נעלם מן הזירה הפוליטית. הוא מכהן כיו"ר אופוזיציה רעיל במיוחד. הוא יוצא בנאומי שטנה באנגלית, מבאיש את ריחה של הדמוקרטיה הישראלית ברחבי תבל, והוא ועוזריו עושים הכול כדי להקטין, לגמד ולהגחיך את נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל, לפגוע בשותפיו ובשותפותיו, אם בלגיטימיות הפוליטית שלהם ואם בשלוות נפשם בבתיהם, וגם ובעיקר במפלגה הערבית היחידה, שמנהיגיה היו בעלי חזון אדיר של חיים ביחד, והעזו לשבור את הקיבעון הלאומני הבכייני והפאתטי של המפלגות שייצגו את הציבור הערבי בישראל עד כה.

    אין לשכוח עובדה מסוכנת נוספת. בניגוד לתקופות קודמות, שבהן הוקא הכהניזם מן החיים הציבוריים והפרלמנטריים בישראל, כיום יושב בכנסת איתמר בן גביר, נציג הכהניזם, המחובר במישרין לארגוני ימין קיצוני, שכבר הפעיל אותם במצעדי הימין בירושלים. באותה כנסת יושב גם חבר הכנסת הלאומן, הגזען וההומופוב בצלאל סמוטריץ'. בנימין נתניהו אחראי על מעמדם. הוא שהכשיר את דרכו של הכהניזם לכנסת, וגם אם התכוון בזה רק לחזק את כוחו הפוליטי המתערער – הותיר את הכהניסטים בכנסת כמו פצצת זמן, שתהפוך לפצצת מצרר.

     על זה נאמר: המזבח ערוך, העצים כבר עליו, גם המאכלת, אפילו השה לעולה. כעת יש לשמוע רק את הקריאה למעשה.

     ואם למישהי יש ספק – היא תגיע. וזה עלול לקרות מהר מאד. די בהתלקחות ביטחונית, בהקמת ועדת החקירה בעניין הצוללות, בהתגברות אסונית של מגפת הקורונה עד כדי קריסת מערכות, בהעברת החוקים נגד מועמד המואשם בפלילים או נגד ההסתה ברשתות החברתיות, ודאי שדי בהידרדרות במצבו המשפטי של בנימין נתניהו, כדי לשלח אש בחוצות ישראל.

    הגפרור יהיה כול אחד מן הדברים שמניתי לעיל. אבל הפתיל יהיה הסתה נגד ערביי ישראל.

    האדם שזעק ערב הבחירות שהערבים נעים במשאיות לקלפי, האדם שניסה להניא בוחרים ערביים מהשתתפות בבחירות על ידי שליחת פעילים חמושים במצלמות לקלפיות בחברה הערבית, בתואנה שהם מזויפות, לא יהסס להשתמש בהתלקחות ביטחונית בתוך הארץ או מחוצה לה, ואני חרד שהוא, או מי מבין שלוחיו בימין הקיצוני, לא יהססו גם מלגרום להתלקחות כזאת, כדי לערער את הקואליציה, להטיל את ישראל לכאוס מוחלט, אפילו למלחמת אחים, ואז להופיע כמושיעיה החזקים וליטול לידיהם את רסן השלטון.

     הצירוף של צבא, ששדרת הפיקוד שלו מורכבת בחלק ניכר ממנה מבוגרי הציונות הדתית, משטרה חלשה ושלטון שהלגיטימיות שלו מתערערת, עלול לקלוע את ישראל לימיה החשוכים ביותר.

     אני מאוד מקווה שראשי הקואליציה, בכירי מערכת המשפט וראשי מערכת הביטחון, השב"כ והמוסד, רואים נכוחה, מבינים מה רובץ לפתחנו, ופועלים בהתאם. חברתי, המתקשרת ריקי קיטרו, מתריעה כבר כמה שבועות מפני מלחמת אחים. אני, כסופר הקשוב מאוד לקולות הנשמעים מסביב, רואה זאת לנגד עיניי, לא כחזון המונע מתוך חרדה, אלא בניתוח מפוכח לגמרי של תמונת המציאות. לכן, כסופר הקשוב לסביבתו, אין לי דרך אחרת מלבד לכתוב זאת: אנחנו רגע לפני מלחמת אחים. וכדאי שנעשה הכול כדי למנוע אותה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button