אקטואליהדעותפוליטיקהראש ממשלת ישראל

הדף היומי (114). הפקולטה לעיצוב תודעה.

אתמול בערב, בתכנית של ברדוגו וילנסקי, דיבר ברדוגו על ערוצים 12 ו-13 במונחים של 'הנדסת תודעה.' הוא התלונן שהם משרתים את השמאל, את האנרכיסטים, וגם ציטט פתגם חינני האומר, ששולפים סכינים ברגע שהפרה על הרצפה. אחרי כן תיקן את עצמו לשור.

אם לא הבנתם, הפרה, או השור, הם נתניהו. שולפי הסכינים הם כול העולם.

עם בוקר התעוררתי לציוץ של ינון מגל, שדיבר אף הוא במונחים של 'הפקולטה לעיצוב תודעה'. וזה כבר עצבן אותי. זה עצבן אותי, משום שאם יש מישהו שעסוק כול הזמן, ללא הרף, מרגע כניסתו אל החיים הפוליטיים ועד הנה, בהנדסת ועיצוב תודעה, הריהו בנימין נתניהו.

עיצוב תודעה זה לפרק את רשות השידור, להשתלט על וואלה לצורך סיקור אוהד, להפעיל את בעלי השליטה בערוצים המסחריים כדי להביא לפיטורי עיתונאים שלא באים לך טוב בעין, עיתונאים חוקרים שלא מדבררים את הנאשם ועוזריו.

עיצוב תודעה זה להקים את הליכוד טי.וי במתכונת של אולפן חדשות מיוחד ממצודת זאב, ולהפעיל מערך שידורים עצמאי של סרטוני כזב, הסתה ושיסוי היישר ממשרד ראש הממשלה.

עיצוב תודעה זה לאפשר לבן שלך לגור בביתך, על חשבון משלם המיסים, ועם מאבטח, ולצייץ בו כול יום, מבוקר עד ליל, ציוצים פשיסטיים, המטנפים את כול מי שאינו חסיד שלך, ולהפוך את חשבון הטוויטר של הבן למקור ההפצה של דברי שטנה חולניים, מסיתים ומערערים את סדרי השלטון, שאתה עצמך עומד בראשו, רחמנא ליצלן.

עיצוב תודעה זה לקבל במתנה ממיליארדר עיתון יומי המופץ חינם, ולשבת מדי ערב ולהכתיב לעורכיו אילו כותרות ואילו תמונות יכניסו לעמודי השער, לערער באמצעות החינמון הזה את התקשורת המודפסת בישראל ואחרי כן לבוא בשיחות שוחד לכאורה עם עורך העיתון היומי הגדול והנפוץ ביותר בישראל.

עיצוב תודעה זה לנצל מגפה עולמית כדי להטיל פחד ואימה בלב הציבור שאתה מופקד עליו, בהופעות יומיומיות בשידור חי בכול ערוצי הטלוויזיה, הכנועים דיים כדי לשדר את דבריך מבלי לחתוך אותם, או להצליבם במידע סותר.

עיצוב תודעה הוא גם לקחת פעולה כמו פשיטה על ארכיון הגרעין האיראני, לעצבה כמיצג של קלסרים ולנופף בו מול עולם ומלואו; לצייר פצצה על בריסטול ולהניף אותו מעל במת האו"ם, לצייר כל מיני גרפים של תעסוקה ושל חולי ולכרכר מסביבם עם מיקרופון למול פני האומה.

במלים אחרות, עיצוב תודעה והנדסת תודעה זה המקצוע היחיד שבנימין נתניהו מצטיין בו. זה מה שהוא עושה. הוא מתייחס לאזרחי ישראל כאל חומר שאפשר ללוש אותו באמצעות הנדסת תודעה, ולהפוך אותו לחברה מקוטבת, קרועה ופשיסטית, השונאת את האחר, וחיה את חייה בפחד ובאימה.

ואת כול זה הוא עושה בהתמדה, ובכוונה תחילה, כפי שחשף אפילו נאמנו הגדול ביותר, צלם החצאיות, נתן אשל.

מה שמחזיק את בנימין נתניהו על כיסאו הוא הפחד. במשך שנים ארוכות הוא עורר את הפחד מפני הסמול, אחרי כן רכב על הפחד מפני הגרעין האיראני וכעת הוא צוהל על גוו של סוס הקורונה.

עיצוב תודעה הוא כלי לשליטה בהמון, והוא הכלי שבו משתמש דיקטטור כדי לרסק את המתנגדים לו ולהפוך אותם לעיסה דביקה וחסרת תודעה, מאוימת וחיה בפחד מתמיד מפני אויבים חיצוניים ומפני שבירת מטה לחמה.

מהנדס התודעה הגדול ביותר שקם לישראל הוא בנימין נתניהו. זה מה שהוא עושה. כי לנהל מדינה על פי חזון של תקווה, אהבה ושלום הוא לא יודע. הוא יודע רק איך לחרחר מדון. זה מה שמקנה לו את כוחו, זה מה שמשמר בידיו את רסן השלטון.

אבל היום בערב, בתאריך ההיסטורי של נפילת הבסטיליה, בהפגנה העצומה המתרגשת עליו, הוא יגלה, שהחומר האפור הזה, ממנו עשויות תודעות נתיניו, לא פוחד ממנו יותר. ולכן, הערב יהיה היום שבו יבין סופית שאיבד את השלטון. הוא יבין זאת, וגם כול שופריו בתקשורת, ובהם גם יעקב ברדוגו ויינון מגל.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button