אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (148). המרד הגדול.

המרד הגדול של אזרחי ישראל בממשלתם יתחולל ביום שני הקרוב, ה-7.9.20,  בבוקר שבו תצא לפועל תכנית הממשלה למיגור הקורונה, על ידי הטלת סגר על 33 ישובים אדומים, רובם ערבים או חרדים. את ניצניו היה ניתן לשמוע היום בכלי התקשורת. ראש עיריית טירה מתכוון לעתור לבג"צ על הכרזת עירו כעיר אדומה, בישובים חרדים טוענים לאכיפה בררנית (מעניין מניין למדו את המושג), ובקבוצות המחאה ברחבי הארץ שוררת תמימות דעים, לפיה יוצאים להפגין, גם אם יוטל כאן סגר כללי.

רשימת הישובים האדומים שפרסם משרד הבריאות הבוקר היא כדלקמן: טבריה, בני ברק, בית"ר עילית, אלעד, נצרת, טירה, קלנסווה, אום אל פחם, כפר קאסם, לקיה, עין מאהל, דאלית אל-כרמל, ג'לג'וליה, מעלה עירון, עמנואל, עספיא, בית ג'ן, כסרא-סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, פוריידיס, בוקעאתא, ג'ת, רכסים, אעבלין, כפר כנא, כפר ברא, טייבה, ערערה, זמר, אבו סנאן, היישוב יקיר במועצה האזורית שומרון, קיבוץ כפר עזה במועצה האזורית שער הנגב, שכונות מסוימות בירושלים והיישוב שייח' דנון במועצה האזורית מטה אשר.

שתיים עשרה השכונות שהוגדרו ברבעים אדומים בירושלים הן: הרובע המוסלמי, הרובע היהודי, הרובע הארמני, הרובע הנוצרי, שועפט, מחנה פליטים שועפט, אזור תעשייה ענתות, עיסוויה, א טור, אשייח, א סוואנה, באב א זהרה, שייח ג'ראח וואדי אל ג'וז.

המרד הגדול יתחיל בישובים הערבים. אני יודע זאת, משום שבשבוע שעבר נכנסתי לחנות הבשר שאני קונה בה בקביעות, בדיר אל אסד. המוכרים והקונים כאחד היו בה ללא מסכות. כאשר שאלתי מדוע אינם חובשים מסכות כמוני, והאם אינם פוחדים מהטלת עוד סגר על הכפר, ענה לי חמודי: אנחנו לא מאמינים לכלום. הכול בכוונה. הממשלה סגרה את דיר אל אסד ואחרי כן את ירכא כדי לפגוע בפרנסה של הערבים בישראל. תסתכל איזה ישובים הם סוגרים, רק את הישובים הערבים שמתקיימים בהם חיי מסחר.

להפתעתי, מצאתי את עצמי מגן על החלטות הממשלה. אמרתי לו, שאני מגדולי המתנגדים לשלטון נתניהו, אך ודאי שאינני מאמין, כי הממשלה מתנכלת במכוון לישובים ערבים עשירים. הסיבה לסגר היא אי הקפדה על ריחוק חברתי ועל חבישת מסכות, אמרתי לו, וכעת, אחרי חג הקרבן ובשיא עונת החתונות, זה מה שמחולל הדבקה בחברה הערבית.

הוא פטר אותי מעליו באי הסכמה.

אתה מבין, ביבי, אי אפשר להתריע ביום הבחירות שהערבים נוהרים לקלפיות, ואחרי כן לזכות באמונם. אי אפשר לחוקק את חוק הלאום, השומט את שוויון הזכויות האזרחי בין כלל אזרחי ישראל, ואז לצפות שיאמינו לך. אי אפשר להוציא הודעות לעיתונות על פגיעה בטוהר הבחירות בחברה הערבית, ולשסות במצביעיה ליכודניקים עם מצלמות, כדי לפגוע בהליך הבחירה, ואז לצפות לאמונם. אי אפשר לעשות שימוש פוליטי אינסטרומנטלי בח"כים של הרשימה המשותפת, כדי לבחור מבקר מדינה נוח לך, ואז להתייחס אליהם כאל תומכי טרור.

המרד הגדול יתחיל בישובים הערבים. שם גם תתלקח האש, תרתי משמע. המשטרה תיאלץ לכפות על בני אדם בישובים הערבים את הסגר ואת כללי הריחוק החברתי, תיתקל בסירוב ובמיאון, אנשים יתגנבו מבתיהם למרות הסגר, ולבסוף זה יגיע לפיזור בני אדם באמצעות כלים לפיזור הפגנות, או ירי בכדורי גומי. ואז ייפצע הפצוע הראשון, ייהרג ההרוג הראשון, ומהומות הדמים של יום האדמה של אוקטובר 2000 ייראו כמו משחק ילדים ליד המרד שיתחולל.

המרד הגדול יתחולל גם במגזר החרדי. אמנם, בישיבות מסוימות חילקו כבר מעכשיו את התלמידים לקפסולות, כדי להבטיח את קיומן של תפילות ראש השנה ויום הכיפורים. אבל אף חרדי לא יסכים לוותר על תפילות החג והימים הנוראים ללא מניין, והמשטרה תמצא את עצמה מנסה לאכוף את החלטות הממשלה על ציבור של רבבות חרדים בצום. אתה יכול כבר לדמיין איך זה ייראה. מכת"זיות יורות סילוני מים על יהודים ביום צומם. שלא לומר גרוע מזה.

אתה מבין, ביבי, אי אפשר לצוות על סגירת בתי כנסת בגל הראשון, וקיום מניינים ברחובות, בזמן שאתה מאשר הטסה ארצה של רבבות חרדים מארצות הברית, המבקשים ליהנות משירותי הבריאות של ישראל, שאינם זכאים להם בחו"ל. אי אפשר לסגור עיר כמו בני ברק, ולחלק בה מזון באמצעות פיקוד העורף, ובו-בזמן לאפשר טיסות לקברו של ר' נחמן באומן, ואי אפשר לתת לפרויקטור שלך לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה במקום לעמוד כמו מנהיג, לבנות תכנית שתאפשר ביקור בקפסולות אצל הרבי, או לחליפין לאסור לחלוטין על הטיסות לאומן ולהנהיג תפילות מיוחדות לעילוי נשמתו של הצדיק כאן.

המרד הגדול יתחולל גם בקרב מפגיני בלפור, קיסריה והגשרים. ברוב קבוצות המחאה שאני חבר בהן, שוררת הסכמה. אנחנו לא ניענה לשום סגר. אנחנו נמשיך לבוא אל מעונך הרשמי ואל ביתך ולהפגין.

אתה מבין, ביבי, אי אפשר לקרוא למפגינים נגדך מפיצי מחלות, מטילי צואה בחצרות, אנרכיסטים, סמולנים, ולצפות שיהיה לנו בך עוד טיפת אמון. אי אפשר לשלח בהם את המשטרה, שתעצור אותם במאות במעצרי שווא, רק על מנת לשחררםן אחרי כן בלי הגשת כתבי אישום, ואי אפשר להטריד עיתונאים עצמאיים, בלוגרים וצייצנים בביקורי פתע של המשטרה בבתיהם, בזימונם לחקירות שווא ובהחרמת המידע שברשותם, ואז לצאת נגדם, כאילו ההפגנות הן הגורמות להפצת נגיף הקורונה. אי אפשר לטעון, שההפגנות הן כר נרחב להפצת קורונה, בשל אי השמירה על כללי הריחוק החברתי – ובו בזמן לשלוח את המשטרה לצמצם את מרחב ההפגנה, לצופף את המפגינים לתא שטח בלתי אפשרי, בלתי סביר ואכן מסוכן מכול בחינה.

בעיקר אי אפשר להמשיך לשקר, לשסות ולהסית איש ברעהו וקהילה בחברתה, כאשר אתה לא נבחרת ברוב, כאשר קנית את שלטונך הנוכחי בסחיטה-לכאורה ובמרמה-בפועל, בשעה שקראת למנהיגי האופוזיציה 'להיכנס מתחת לאלונקה,' לממשלה שתתמקד בפתרון משבר הקורונה, ובפועל הממשלה הזאת הוקמה ועוסקת בעיקר בהישרדותך הפוליטית והאישית.

המרד הגדול יתחיל ביום שני הקרוב, ביבי. מה שראית עד כה, בעשרת השבועות של ההפגנות נגדך, היה רק קדימון. בידך ההכרעה האם להודיע השבוע על יציאתך לנבצרות, או להמשיך להיאחז בכוחותיך האחרונים בכיסאך.

בנימין נתניהו, אתה במעשיך ובמחדליך, הרסת את המדינה הזאת, מכרת את עתידה הביטחוני וקרעת לגזרים את החברה הישראלית. האופן שהרכבת בו את הקואליציה שלך, מנהיגי האופוזיציה שנבחרו בקולות מתנגדיך והסתופפו מתחת לאלונקה שלך, גרם למשבר אמון סופי וסופני בין האזרח לבין השלטון. חוסר הכשירות שלך כמנהיג לאומי, החולשה והרפיסות שלך, הזגזוג שלך בין החלטות הרות גורל, אי יכולתך לקיים תהליכים סדורים של קבלת החלטות, ריקון כול סביבתך מאנשי חזון ומעש, ודיפון עצמך באשתך העבריינית ובבנך המטורלל, עם צוות שרים ושופרות תקשורת אומרי הן, המדהדים בלי בושה את שקריך ואת דברי ההסתה שלך, הם הסיבה למשבר האמון החריף של הציבור בשלטון. וזו הסיבה להתפשטות הנוראה של נגיף הקורונה בארץ. הם, ולא ההפגנות נגדך.

הבט בישובים האדומים. הרי המפגינים נגדך לא באים מהם, אלא מישובים בכול רחבי הארץ. לו היו ההפגנות כר נרחב להדבקה בקורונה, כולנו כבר היינו חלילה מאושפזים. לא, ביבי. אנחנו לא קונים את השקרים שלך, גם לא את הניסיון הנואל שלך ושל שופרותיך למתוח קו שווה בין ההדבקה בחתונות ובתפילות ובטיסות לאומן, לבין הדבקה לא מוכחת, ולמעשה לא תקפה כלל, בהפגנות נגדך. רשימת הישובים האדומים שפרסם משרד הבריאות שתחת שלטונך מראה שאתה פשוט מנסה לשבור את המחאה דרך המגפה, שאתה שוב משקר.

המרד הגדול יתחיל ביום שני, ביבי. אתה יודע איך הוא ייגמר. תצטרך לרדת מכיסאך. להכריז על נבצרות ולהימלט מכאן. בשנים 1992-2003 ניהלת חשבון בנק במקלט מס באי ג'רזי. יש לכם כסף, אומרים שכסף רב, ויש לכם בית בקיסריה, דירה בירושלים, חצי מבית אביך ועוד נכסים. אתם מיליונרים, ביבי, ואם תצא לנבצרות ותחתום עם עסקת טיעון גם תהיה זכאי לפנסיה ולדמי הוצאות של ראש ממשלה לשעבר.

אז לך, ביבי, לך. עזוב אותנו במנוחה ולך עשה לביתך. תן לנו להירפא משנות שלטונך. אל תיאחז בקרנות המזבח, ביבי, כי ביום שני הקרוב יתחיל המרד הגדול נגדך, ולכן מוטב שתקדים, תעמוד כמו גבר, פעם אחת בחייך, ותודה, שזה גדול עליך. שכול העסק הזה גדול עליך. שאתה מוחל על כבודך, שאתה מוותר.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button