אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (169). 25 שנים. הוא עדיין על המרפסת.

היום, ב 5.10.1995, בדיוק לפני עשרים וחמש שנים, עמד הנאשם, בנימין נתניהו, על המרפסת בכיכר ציון, ממש מול בית ראש הממשלה, המקום שהוא שוכן בו עכשיו, בהפגנה שבה השתתפו ראשי מחנה הימין, וקרא לבטל את הסכמי אוסלו ולהוריד מהשלטון את ראש הממשלה יצחק רבין. בהפגנה זו הוצגה תמונתו של יצחק רבין במדי אס אס, שהדפיסו שני קטינים במדפסת ביתית.

על מרפסת הנואמים עמדו אז שלושה מראשי הליכוד: אריק שרון, בנימין נתניהו ומשה קצב. לצדם עמד רחבעם זאבי. בתום ההפגנה צעדו כמה מאות מהמפגינים מהכיכר לכנסת ושם ניסו לפרוץ לרחבת הכנסת ופגעו במכוניות של שרי ממשלה.

יצחק רבין נרצח פחות מחודש אחרי כן, ב-4.11.1995.

מאז עברו 25 שנים. בנימין נתניהו הפך מאז לראש ממשלת ישראל. הוא השיג את מה שרצה. אבל הוא לא הפסיק להסית. ההסתה, השיסוי, הקריעה של החברה הישראלית לגזרים, הפכו אצלו לשיטה. כיום, בשלהי שלטונו, בשעה שהוא נאבק בשארית כוחותיו בניסיון להימלט ממשפט צדק – הוא איבד את כול הבלמים.

בית ראש הממשלה הפך למאורת שרצים. המקום שהיה אמור לסמל ולבטא את ריבונות ישראל הדמוקרטית נהיה לב-ליבה של מכונת הסתה משומנת, המשתלחת ביריבים פוליטיים וגם בציבורים שלמים.

עכשיו אנחנו ברחוב. ואנחנו לא נזוז ממנו עד שבית ראש הממשלה יטוהר מן השרצים שדבקו בו. וכדי שלא להותיר ספק, מחמת המטפורה, אני מדבר על פעולות חוקיות ודמוקרטיות בלבד. בנימין נתניהו, אשתו העבריינית ובנו משולח הרסן יסולקו מבלפור, ויחד עמם כול חבר יועציהם להרע.

הפושעים האמתיים כיום זה הם. בנימין נתניהו, שבבקשו להימלט ממשפטו הטיל מדינה שלמה למשבר בריאותי, חברתי, כלכלי ומשטרי שלא היה כמותו. הפושעים האמיתיים כיום הם בנימין נתניהו, שהטיל סגר בלתי מידתי, לא נחוץ ומחריב-משק על עמו, יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, שקרא אתמול בטוויטר שלו לאנשי ימין לצאת למול ה'אנרכיסטים', השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, שמנסה-כביכול לעשות כול שביכולתו כדי לשסות את מפקדי המחוזות של משטרת ישראל במפגינים, עופר גולן וטופז לוק, יועצי התקשורת של ראש הממשלה, שעושים כול שביכולתם כדי להשחיר את המוחים ואת המחאה, ועוד שלל חברי וחברות כנסת, שרים ושרות, התומכים במעשיו הלא-דמוקרטיים של נתניהו ומאפשרים לו את המשך שלטונו.

הפושעים האמתיים הם אלה, והם גם יעמדו לדין על מעשיהם בבוא הזמן.

אכן, הייתה לנתניהו טעות אחת. אסטרטגית. הוא לא הבין, שמקץ עשרים וחמש שנה להסתה מעל המרפסת בכיכר ציון, ורצח רבין שבא בעקבותיה, נקום כולנו, בני הדור שחוו את ההסתה ואת הרצח שבא בעקבותיה, ולא נניח לו עד שייפול משלטונו. הוא לא הבין, שהוא הסתבך עם הדור הלא נכון. לא רק עם דור האנשים שהיו בכיכר מלכי ישראל, לשעבר, ביום הרצח, אלא עם דור הצעירים של היום, שהוא החריב להם את עתידם, גזל מהם את חירותם ומנסה לשעבדם תחתיו.

הנקמה, אמר לי פעם בן זוגי לשעבר, היא מאכל שמגישים אותו קר. את הנקמה על ההסתה ההיא, במרפסת בכיכר ציון, ההסתה שהביא לרצח רבין, מקבל היום בנימין נתניהו בהפגנות של מאות אלפי המפגינים נגדו, בבלפור, ובכול רחבי הארץ.

ואנחנו לא נחדל מזה עד שיימוט שלטונו תחתיו.

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button