אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (208). קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה, גנץ.

טוב, בני, אני כבר באמת לא יודע איך להגיד את זה בצורה יותר ברורה. אבל די, קום התנערה. שחרר אותנו מעולו של הנאשם וזכה אותנו, כול הא.נשים שבחרו בך פעם אחר פעם, שלוש פעמים, לפחות במיתת החסד של הממשלה האיומה הזאת, שבאה בחטא, שלא כדרך הטבע, עם נתניהו.

מרגע שגדעון סער הודיע על פרישתו מן הליכוד, הוא הפך את היוצרות, ושינה כליל את התמונה הפוליטית. הוא היה אמיץ דיו כדי לעשות מעשה של כוח, שאתה ואשכנזי התמהמתם לעשותו, עוד כאשר הייתה לכם האפשרות לכך – מינוי מאיר כהן כיו"ר הכנסת, חקיקת החוק לפיו נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים אינו יכול לקבל לידיו מנדט להקמת ממשלה. לו הייתם עושים את הדברים האלה – הייתם אתם היום על הסוס, ולא גדעון סער ונפתלי בנט.

אבל אתם החרבתם את מלוא הכוח שנתנו בידיכם. קרעתם לשתיים את 'כחול לבן,' זחלתם אל מתחת לאלונקה, וכמעט בן-יום גיליתם, שאיבדתם את המנדט שלכם. הפכתם לגזלני קולות ולבוגדים. אבל זה עוד כלום לעומת אמבטיית הזפת שהכין לכם שותפכם הנוכל, ראש הממשלה.

חודשים ארוכים ניסיתם לכונן אתו ממשלת אחדות אמיתית, שגרת עבודה. אפס. לקח לכם הרבה מדי זמן לגלות מה טבעו האמיתי של הנאשם. לא שעיתם לשום אזהרה לפני המעשה, ולשום זעקה אחריו. המשכתם בשלכם, מעניקים לו יום אחר יום, שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש של שלטון, שבו המשיך להרוס אתכם כאלטרנטיבה פוליטית ואת מוסדות האכיפה, החוק והמשפט, ועמם את החברה הישראלית, ואת המדינה ומוסדותיה.

עכשיו, שגדעון סער, ולא אתם, עשה את המעשה האמיץ, פרש מן הליכוד ועל ידי כך למעשה שמט מתחת לרגלי הנאשם את שטיח המנדטים מן הימין, שהיה אמור להצעידו אל פסקת החוק הצרפתי וביטול משפטו, ולחליפין אל בית הנשיא – מוטלת עליכם לפחות חובה מוסרית אחת. פיטרו אותנו מעונשו של זה, ומעונשה של ממשלת המחדל שהקמתם. צאו לבחירות. אל תשעו לשום ניסיונות פשרה, הצעות מפתות, דחיות וכדומה. קחו אותנו לבחירות עכשיו!

כן, גוש המרכז-שמאל עוד אינו מאורגן. אנחנו הקמנו את הדמוקרטית, ורק פוקדים אליה כעת א.נשים, כדי לצבור בה את כוחו של ריבון, שיוכל לבחור מתוכו הנהגה. אבל בו-בזמן, הדמוקרטית היא פלטפורמה בעבור כול ראשי.ות הגוש ופעילי.ות המחאה. איננו מתחרים בכםן, ההפך הוא הנכון – אנחנו מציעים פלטפורמה לכול אנשי ונשות גוש המרכז שמאל, שמתבוננים במפה הפוליטית, בסחף המנדטים לגדעון סער ולנפתלי בנט, ומורטים שערם מרוב דאגה.

אתם צריכים ללכת עד הסוף, בקריאה הראשונה של החוק לפיזור הכנסת, ביום שני, ולהשלים את הקריאה השנייה והשלישית ולקבוע תאריך לבחירות. עד אז, אנחנו נעשה כול שנוכל כדי לפקוד כמה שיותר א.נשים לדמוקרטית, וכדי לכנס יחד כמה שיותר מראשי.ות הגוש למפגש משותף, שממנו יעלה עשן כמו מקומת מגוריו של האפיפיור – עד שנקבע יחד מי ת.ינהיג את הגוש בבחירות הקרבות. נעשה לכם מתווה אוטפור, כמו בסרביה. העיקר שנוריד את הנאשם מראשות הממשלה.

הפלת הנאשם מראשות הממשלה היא רק שלב ראשון במאבק. אחרי כן יהיה עלינו להתוות ברית משותפת של מחנה השמאל-מרכז, שתשקף את ערכי השוויון, הצדק, החירות, הערבות ההדדית והשקיפות – תיאבק במחנה בנט-סער, שהוא ימני וקיצוני עוד יותר מן הליכוד, ותשיב לנו את ההנהגה. אבל כול המעשה הזה מותנה קודם כול במחויבות המוסרית שלכם לפעול עכשיו עד תום, עד הקצה ומעבר לו – להצביע בשלוש קריאות על פיזור הכנסת, ולסלק את הנאשם מראשות הממשלה.

ומי יודע, אולי, רק אם אכן תעשו את זה, אולי גם תשיבו לעצמכם מעט מן האמון הציבורי שאבד לכם, מכבודכם, מן הדימוי שלכם, ומן התקווה.

ואגב, לא במקרה אני קורא לגוף-העל של מפלגות המרכז-שמאל שאני מבקש לכונן לקראת הבחירות 'הברית המשותפת'. 'ברית' הוא שם הקבוצה המבקשת לקדם בחירה שווה של יהודים וערבים ברשימה אחת. 'המשותפת' היא בת הברית שעמה יהיה עלינו לכונן שותפות לפני ואחרי הבחירות, כנראה מבלעדי סיעת רע"מ ובל"ד. 'הברית המשותפת' תהיה אפוא הברית הכוללת את יש עתיד, כחול לבן, העבודה, מרצ, הדמוקרטית, המשותפת וכול מפלגה נוספת שתקום בשמאל מרכז. רק ככה, יחד, נחליף את השלטון, ואת הדיסקט. רק כך נמיר חורבן בתקווה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button