אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (217). את החיסון הזה כדאי לקחת.

לפני כמה דקות, רק פקחתי את עיניי משנת הצהריים, הייתה דפיקה על הדלת. מיכאל פתח אותה. עמדה שם סוזן, אחת מחברות תובל האהובות עלינו, וחברה בוועדת גיל התבונה. היא חייכה אלינו, אמרה שהביאה לי חיסון נגד קורונה, והפקידה בידי מיכאל שני אובייקטים מוארכים.

הודיתי לה, ואחרי שהלכה ניגשתי למטבח והתבוננתי בהם בתמיהה. היה שם תצלום של פנקס חיסונים, וכשפתחתי את האריזות מצאתי באחת מזרק לילדים ממולא בשוקולד, ועוד מין מבחנת פלסטיק מלאה ברום שוקולד.

אתמול, בערך באותה שעה, הייתה כאן שוב דפיקה בדלת. עמדה בה תמי ביטון, האחראית האגדית על המרכזון שלנו (צהרון, בשבילכם). היא הושיטה לילדים המצויים בבידוד קופסה קטנה, שנראית כמו קופסת תכשיטים, ושתי שקיות, הפריחה להם נשיקה באוויר – ונעלמה.

בקופסה היו ארבע קוביות של עוגה, שתי קוביות של עוגת תפוזים נהדרת (הילדים נתנו לי אחת!) ושתי קוביות של עוגת שוקולד. בשקית הייתה ערכה לעשיית קסמים.

ברגע זה התחיל זום בין תמי לילדים המבודדים, שבמהלכו היא תראה להם איך לקסום קסמים בערכת הקסמים שנתנה להם.

החיסון הכי טוב שאפשר לקבל נגד קורונה והשלכותיה, הריחוק החברתי, התעוקה הנפשית, הקושי הכלכלי, הוא החיסון הזה – מחווה קטנה של אהבה, דאגה ורצון טוב מטעם הישוב שאתםן מתגורריםות בו. וזה לגמרי לא מובן מאליו, שישנםן כאן א.נשים, שמתנדבים לוועדות השונות, מוועדת תרבות ועד ועדת גיל התבונה, שכול אחד ואחת מהםן מנהל.ת סדר יום עמוס, אבל מוצאים.ות זמן כדי להרהר בדבר דרכים יצירתיות, חמימות ושופעות הומור להקל בהן קצת על סבלו של הזולת.

אנחנו גרים בתובל, ישוב קטן ומבודד על פסגת הר בגליל המערבי. יש בו כ-300 א.נשים בסך הכול, ותיכף הישוב יגדל עם בניית הבתים החדשים בהרחבה השלישית. כרגע בולדוזרים מכשירים את הקרקע לבנייה, וישנן משפחות חדשות שכבר באות הנה, כחלק מתהליך הקליטה שלהן ושל ילדיהן בישוב ובמערכת החינוך הנהדרת שלו.

אני מספר לכםן את כול אלה, כי אני מאמין שכול אחד ואחת מכםן יכול.ה ליזום מעשה קטן וטוב כזה, של דאגה, חמלה ונוחם, לזולת.

אם אתם.ן גרים.ות בישוב קטן, בשכונה מוגדרת, במגדל או בלוק דירות, או ברחוב, אתם.ן יכולים.ות לצאת עד קילומטר מביתכם.ן, ולעשות משהו קטן כזה למען סובביכם.ן. לדפוק על הדלת, להגיד שלום, הבאתי לכם.ן חיסון נגד קורונה. ולתת בידי השכנ.ה המופתעים מזרק של שוקולד.

המחווה הקטנה הזאת תהיה הניצחון הפרטי הכי גדול של כל אחד.ת מכם.ן על הריחוק החברתי, על הבידוד הפיסי והנפשי, שנגזר עלינו בסגר, שמומחי רפואה רבים חולקים על נחיצותו ועל האפשרות שיסייע באמת להדביר את המגיפה.

אם זהו סגר שגוי או סגר פוליטי, אם זה סגר הכרחי או סגר של אובדן עשתונות, זה לא משנה לצורך העניין. ברגע שתקומו ותעשו מעשה קטן אחד כזה למען זולתכם.ן, אתם מנצחים את אי-הוודאות והחרדה מפני נגיף הקורונה, וגם את התפוררות החברה האזרחית, שיש יסוד סביר להניח כי העומד בראש הממשלה מעוניין בה ומחריף אותה, מפני שהוא שואב את כוחו כמנהיג שאין שני לו בדיוק על ידי פריטה מתמדת על מנגנוני הפחד, היראה והיאוש של נתיניו.

דרך נוספת להתגבר על זה היא להתפקד למפלגה הדמוקרטית, שאני מבין מייסדיה ופעיליה, וליטול חלק בשחזור התקווה. במהלך שנות שלטונו כאן, בייחוד בחצי השנה האחרונה, דרדר הנאשם את ישראל מחברת אזרחים לחברת נתינים, מדמוקרטיה לשלטון יחיד סמכותני, המתפורר כעת בין ידיו. המפלגה הדמוקרטית, שערכיה הם חירות, צדק, שוויון, ערבות הדדית ושקיפות, בונה על פיהם את רשימתה ומצעה, והם המכתיבים את אורחותיה.

אין לנו מנהיג.ה מוצנח.ת  מראש, אין לנו מצע שמישהו.י קבע.ה בעבורנו. אנחנו עסוקים כרגע בגיוס המון חברים.ות להתפקד למפלגה, כדי שבעוד זמן קצר נבחר מתוכנו את הא.נשים שהתנדבו לשרת את הציבור, והעמידו את עצמם.ן לבחירות הפנימיות שלנו, במטרה לבוא אל הכנסת ואל הממשלה, לשנות בהן לגמרי את אורחות השלטון ולהנהיגן ביושר, בחכמה, בשקיפות ובכוונה טובה.

עד כה הודיעו עו"ד ברק כהן, אמה טוקטלי מתנועת 'הלם תרבות' ואני על כוונתנו להתנדב ולהתמודד על הזכות לשרת את הציבור בישראל. בימים הקרובים ודאי יודיעו על כך עוד א.נשים בדמוקרטית. גם רבים.ות מפעילי.ות המחאה הודיעו על התפקדותם אליה, ובהן סדי בן שטרית, ישי הדס ועוד.

אבל כדי שנצליח לשנות סדרי עולם כאן, אנו זקוקים לכוח פוליטי – ואת הכוח הפוליטי אתם.ן בונים.ות בעצם הצטרפותכם.ן לדמוקרטית, תשלום דמי חבר סמליים בסך 20 שקלים, אם תרצו גם בתרומה נוספת, ובהתנדבות לצוותי הפעולה שלנו, הנבנים ומתגבשים ברגעים אלה, וייפרסו בכול רחבי הארץ.

מה שאני מציע לכם.ן, אם כן, הוא פשוט – במקום להאמין לקינות של כמה מאנשי.ות התקשורת על 'מות השמאל' ועל 'הוואקום במחנה המרכז-שמאל', פשוט הצטרפו אלינו, וטלו חלק בבניית התקווה, עכשיו.

הנה קישור להצטרפות לדמוקרטית. בואו והצטרפו אלינו עכשיו.

https://www.democratit.org.il/?ref=cc144378-04fa-4741-8ade-ca2edb56334e

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button