אקטואליהדעותמשטרת ישראלפוליטיקה

הדף היומי 222. בכור השטן מבלפור.

הערב, יום שישי, 8.1.21, בתיאום מתוזמר מראש, פרסמו שלושת ערוצי החדשות את הסיפור, לפיו בשבוע שעבר, המפגינים הפתיעו את משטרת ישראל בהפגנה בארבע אחר הצהריים של שבת, ליד פתחו האחורי של משכן ראש הממשלה, ברחוב סמולנסקין, פרצו מחסומים – ובשל כך הובהלו ראש הממשלה, אשתו ועוד מבאי הבית לחדר מאובטח, שם נשמרו בידי אנשי שב"כ למשך 45 דקות.

הידיעה הזאת לא פורסמה בשבת שעברה, המועד שבו התרחש, כביכול ניסיון הפריצה למעון ראש הממשלה. היא פורסמה שבוע אחרי כן. וזה לא מקרה. היא בושלה בידי הנאשם ואנשי צוות הדוברות שלו אחרי האירועים שהתרחשו ביום חמישי האחרון בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ומטרתה היא אחת – לצייר את לוחמי הדמוקרטיה במחאת בלפור כאילו הם אותו הדבר כמו ההמון המוסת והנבער, שהוסת בידי דונלד טראמפ ובני משפחתו, והסתער על בניין הקונגרס.

תחילתו של מסע ההסתה המתועב הזה היא בתמונה שהעלה יאיר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. כביכול, זוהי תמונה מן 'הפריצה לבלפור.' למעשה זו תמונה שצולמה, לפי הדיווחים בקבוצות המחאה, בכלל ביום ה'ביביסטיליה,' ב-14 ביולי אשתקד. אל התמונה צירף יאיר נתניהו את דברי ההסתה הבאים: "זה הזמן להזכיר את ניסיונות הפריצה של פורעי השמאל האלימים והאנרכיסטים לבית ראש הממשלה. מיותר לציין שהם היו רוצחים אותו לו היו מצליחים בפריצה."

     ההצמדה של תמונה מה-14.7.20 לדברי התועבה האלה לוותה בתזמור מכוון, הערב, של סיפור הפריצה כול השופרות של בלפור בכלי התקשורת, בתחילה בקדימונים בטוויטר ובפייסבוק, ואז בפרסום בו-זמני בשלושת ערוצי הטלוויזיה. הפרסום הזה לא היה תמים או אקראי. סיפור הפריצה שלא הייתה הועברה לערוצי הטלוויזיה בהודעת דובר מטעם בית ראש הממשלה, עם הוראת אימברגו עד השעה 20.00. בעולם הדוברות והתקשורת מדובר בהוראה שאין לעבור עליה. הסכמה בין הדובר לבין כול כלי התקשורת לפרסם את הסיפור בו-זמנית. זה נועד כדי למנוע בלעדיות – וכדי להגדיל את אפקט הנפץ.

     השימוש בתמונה מיולי כדי להאשים את המפגינים בדבר פריצה, התזמון של הסיפור בכלי התקשורת לזמן צפיית שיא של ליל שישי, כשכול עם ישראל מתכנס מול הטלוויזיה, וכל זה, ביום שבו נדחה משפטו של נתניהו מה 13.1.21 למועד לא ידוע, בשל לחצים מצד ראש לשכת עורכי הדין, אבי חיימי, שהפך בתוך שבוע את עמדתו בנוגע לדיונים במהלך הסגר, ובשל היפוך עורו של בני גנץ, כעת בתפקידו כשר משפטים – כול אלה, יותר משהם משחירים את פני המחאה והמוחים בה, הם מגלים כיצד עובד מנגנון ההסתה והשקרים של השטן מבלפור.

כהכנה וכהקדמה לפרסום הסיפור המסוכן והבזוי הזה בתקשורת עשו גם המשטרה והיחידה לאבטחת אישים של השב"כ מעשים חמורים אמש. המשטרה פשטה על בתיהם של שני מפגינים מבוגרים, אל"מ רמי מתן (70) ועודד אליש (78), ועיכבה אותם לחקירה בתחנת מוריה בירושלים, בחשד שהחזיקו באמצעים להפרת הסדר הציבורי ובחשד לתכנון פעולה להפרת הסדר הציבורי, כול זאת בצו שאושר בידי שופט, ואנשי יחידה 720, יחידת בטחון אישים של השב"כ, עצרו אמש לשלוש שעות עוברי אורח ליד ביתו של ראש הממשלה, ובהם גם עורך הדין גונן בן יצחק, בעיכוב שווא.

מלבד זאת, השר לבטחון פנים אמיר אוחנה סיפר, כי 'הנחה את המשטרה להתרחשות כזאת,' והמשטרה קישטה את הכניסות לבית ראש הממשלה בקונצרטינות תיל ובמכתזיות. דבריו של השר לבט"פ והתפאורה החדשה בבלפור נועדו להחריף את תחושת המסוכנות שראש הממשלה נתון בה, כביכול, מידי המפגינים נגדו.
כול הדברים הללו יחד מהווים הסלמה מטורפת של מלחמת השלטון במפגינים. הסימטריה המזויפת שיצרו יועצי התקשורת של ראש הממשלה בין המפגינים בבלפור לבין ההמון המוסת בגבעת הקפיטול, והאופן שבו הדהדו אותה בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, וגם נתנו לה ביטוי במעצרים – הם הידרדרות מסוכנת מאד, שעלולה להביא לפתיחה באש על מפגינים. זה כבר לא משחק בהטלת רפש. פה מדובר בהסתה מכוונת מטעם בית ראש הממשלה, שהמשטרה, השב"כ וכלי התקשורת משתפים איתה פעולה – וזה עלול להביא כבר מחר לירי במפגינים.

ולכול מי שלא ראו את המצור על בלפור בשבת שעברה, הנה סרטון שצולם במהלכו. אפשר לראות בו את אלמנט ההפתעה של המפגינים מול השוטרים המעטים שהיו באותה עת ליד פתחו האחורי של בית ראש הממשלה. לא ניתן, בשום רגע, לראות שהם פרצו מחסומים או סיכנו את חיי ראש הממשלה ובני ביתו.

ייאמר כאן אם כן שוב – בנימין נתניהו הוא האדם המסוכן ביותר בישראל כיום. הוא לא רק ראש משפחת פשע, הוא שליט סמכותני, דיקטטור בשלבים מתקדמים של השתלטות על המדינה, התקשורת והמשטרה. הוא אדם פראנואידי, בעל הפרעות אישיות נרקיסיסטיות חריפות, שאינו בוחל ולא יבחל בשום שקר מתועב כדי להציל את שלטונו ואת עצמו מבור כלא. הוא גם פועל בלי שום מעצורים או עכבות. האופוזיציה נגדו התפוררה, מי שהיה יריבו משתף אתו פעולה, התקשורת מהדהדת את שקריו והסתתו במתואם, והמשטרה משמשת ככלי בידיו להטרדה מאיימת של המפגינים, לפגיעה גופנית ונפשית ומינית בהם ולחילול זכויות היסוד של האזרח במדינה דמוקרטית.

במדינה מתוקנת, בית המשפט הגבוה לצדק היה מוציא את נתניהו לנבצרות מהותית מיידית, ומודיע כי לא יוכל לתת בידיו שוב את המנדט להקמת ממשלה. נשיא המדינה היה מודיע הודעה דומה, ובכך היו בית המשפט והנשיא מוציאים את נתניהו ממערכת הבחירות הרביעית. במדינה מתוקנת, היועץ המשפטי לממשלה היה מורה על מאסרו של הנאשם, בשל הפרה בוטה, מסלימה וחוזרת ונשנית של הסכם ניגוד העניינים עמו – וראש השב"כ היה עוצר אותו ואת בני משפחתו, בעוון פגיעה בסדרי הדמוקרטיה בישראל.

אבל במדינת ישראל כרגע אין אף אחד שיכול לעמוד מול נתניהו, מלבד האזרחים. ולכן, מחר, בבלפור, צריכים להיות מליון אזרחים. לא כמה מאות או כמה אלפים. מליון. בשיירות מכול הארץ, בשמירה על עטיית מסיכה, אבל באמירה ברורה – שבאנו לעשות גירוש שדים מבלפור. כי האיש המתועב הזה הוא כבר מזמן לא ראש ממשלה. הוא בכור שטן, העומד בראש כוחות האופל, שהשתלטו על ישראל. ורק כאשר יושם במעצר, שבו הדמוקרטיה תתגונן מפניו, ויועמד למשפט צדק, ניוושע.

נ.ב.

"בכור שטן": 1. אדם זריז, פּיקֵחַ, שובָב גדול: אָח קטן יש לי בְּכוֹר שָׂטָן הוא… והִזָהרוּ שלא יְקַפַּח אֶתכֶם בַּהלָכות (יבמות טז)

2. (גם בהוראה) ביטוי של חיבה למי שהוא ממוּלח ועושה מעשי קונדס, מעין "שד משַחַת"

באנגלית: "a little devil".

מילון אבניאון.
מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button