אקטואליהדעותפוליטיקה

הדף היומי (229). פרימריז דמוקרטיים והנהגה נשית – לאיחוד גוש המרכז שמאל.

לפני שנה, כשפגשתי לראשונה את פרופ' אודי שפירא ממכון וייצמן, בזום, והתחלנו לשוחח מדי יום רביעי עם עשרות קבוצות ויחידים, על הקמת אלטרנטיבה שלטונית חדשה, לא ידעתי שנגיע ליום הזה. ליום שבו מתקיימות הבחירות הפנימיות, הפרימריז, במפלגה הדמוקרטית.

קיוויתי, שנצליח לחבר כמה שיותר א.נשים אלינו, שנאסוף את כול הקבוצות המתכננות להקים מפלגות חדשות תחת קורת גג דמוקרטית אחת, ונציג יחד בפני הציבור הנהגה נבחרת וראוייה של א.נשים. אבל גם אני, אופטימיסט שכמוני, לא העליתי על דעתי מה יקרה מרגע שאודי ירשום את הדמוקרטית אצל רשמת המפלגות.

בתוך ימים ספורים ממועד הרישום של המפלגה, לפני פחות מחודשיים, נענו גברים ונשים רבים ורבות, מן המחאה ומחוצה לה, ובעיקר ממאבקים חברתיים שונים, להעמיד את עצמםן כמועמדים.ות לרשימה לכנסת. הצטרפו אלינו נשים וגברים מן החברה הערבית והיהודית, החילונית והחרדית, מן המגזר העסקי ומתחום התרבות, שלל בני אדם, שרובם ככולם מעורבים בפעילות חברתית ענפה ומתמדת.

יחד עמם התפקדו לדמוקרטית, בתוך מספר שבועות בלבד, למעלה מחמשת אלפים וחמש מאות איש ואישה, מכול רחבי ישראל, כנאמר – מדן ועד אילת. האנשים הללו תרמו למעלה משלוש מאות אלף שקלים לקופת המפלגה, בדמי חבר ובתרומות, לפי המותר על פי חוק, והיום, כולם בוחרים יחד את הנהגת המפלגה, שגם תתווה את דרכה.

ההצבעה נפתחה בשעה שמונה בבוקר. עד הצהריים כבר בחרו כחמישים אחוז מן המתפקדים והמתפקדות. כול המועמדים והמועמדות מעודדים איש את רעהו ואת רעותו, כולם פועלים יחד כדי לייצר את ההנהגה המגוונת, המנוסה והחיובית ביותר שניתן ליצור למפלגה, ומחר, עם היוודע התוצאות, גם נכריע את דרכה. ראשית, האם להמשיך במרוץ לבחירות, שנית מי יהיו מועמדינו לתפקידי שרים ושרות, ושלישית – נאשר את המצע, כפי שחובר בפורומי השרים השונים שפתחנו.

מדובר בחגיגה דמוקרטית אמיתית של מפלגה חדשה, שקמה מן המחאה ובעבורה, מן השטח. אין פה גנרל או כוכב תקשורת, שהחליטו לרוץ לראשות הממשלה והחלו אוספים מסביבם אנשים מן היקב ומן הגורן. כאן נבחרת נפלאה של אנשים התקבצה מכול שדות העשייה החברתית בישראל – ומתוכה תיקבע הנהגתה.

זהו מעשה פוליטי חדשני, אמיץ ומלא טובה, שעוד יילמד בספרי האזרחות. ועל כול תודתי לחברי, פרופ' אהוד שפירא, שכבר שנה אני עובד אתו ומולו על הקמת המפלגה הדמוקרטית – אבל בשל מגבלות הקורונה נפגשנו לראשונה פיסית רק לפני שבועיים, בבלפור.

תהא אשר תהא תוצאת הבחירות, דעו דבר אחד. אנחנו כאן כדי להישאר. לא נבזבז קולות בגוש 'רק לא נתניהו', הגוש הדמוקרטי, ונעשה את מיטב יכולתנו כדי לחבר בין המפלגות השונות בגוש, אבל על פי דרכנו – הכרעה דמוקרטית עם העדפה להנהגה נשית. כלומר, נקרא למפלגות גוש המרכז-שמאל לקיים במהירות, עוד במהלך סוף השבוע הקרוב, פרימריז על רשימת מועמדים מאוחדת של כלל מפלגות הגוש, בהשתתפות כול מתפקדי ומתפקדות מפלגות הגוש, ועם העדפה להנהגה נשית.

אם מפלגות הגוש תקבלנה את שני התנאים הללו הן תוכחנה שאינן מפלגות של אווירה או של אגו, אלא באמת מפלגות המייצגות את הדמוקרטיה. אם תסרבנה, המלצתי האישית תהיה לרוץ עד אל קו הסיום – כמגיני הדמוקרטיה היחידים במערכת הפוליטית.

יהיו אשר יהיו תוצאות הבחירות הפנימיות, ואחריהן הבחירות לכנסת, כולנו כאן כדי להישאר. אנחנו נצליח לשנות את המפה הפוליטית בישראל, נכין מועמדים ומועמדות גם למערכת הבחירות המוניציפליות הבאה, ונקיים את החזון הדמוקרטי – מדינת כלל אזרחיה, הנוהגת כלפי כול אזרחיה על פי חוקי הדמוקרטיה, שהם חירות, שוויון, צדק וערבות הדדית, ועל פי מגילת העצמאות.

אני שמח ומאושר להיות חלק מן השינוי הזה, וקורא לכול מפלגות המרכז-שמאל להסכים להצעתנו – פרימריז של כול הגוש, שיתקיימו עוד השבוע, או בראשית השבוע הבא, ביום שני ה- 1.2.21, כך שנגבש יחד רשימה מאוחדת של הגוש הדמוקרטי ואותה נגיש בפני רשמת המפלגות.

מכיוון שאני מועמד במפלגה הדמוקרטית, כול אלה הם דעתי בלבד. אבל אם אבחר להנהגתה, זו תהיה דרכי.

אנא שתפו והפיצו, ותייגו את ראשי המפלגות בגוש. תודה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button