אקטואליה

הדף היומי (243). המיאוס, הדכדוך, כיליון הנפש.

ביבי, סמוטריץ', דרעי, גפני, בנט, עבאס, כול בכירי הליכוד תומכי נתניהו, כול רבני החרדים והציונות הדתית, ואפילו סער – הרבנים והפוליטיקאים בימין לא מבינים, הוא עד כמה ההתכתשות, ההתכחשות והעקמימות שלהם כעת מעלים את רף המיאוס, הדכדוך וכיליון הנפש בציבור. רק יצאנו משנה קשה, המשק התחיל להתעורר, חגגנו פסח כהלכתו, אפילו הצלחנו לטייל, אבל על הכול מעיבה עננת אי-הוודאות הפוליטית. אין ממשלה, אין תקציב, אין מינויים מהותיים ואין הכרעות בשאלות אקוטיות. הכול סובב מסביב לבּוּכֶלטריה של סחר מכר, של קח ותן, ומה שעומד לממכר הוא לא פחות מאשר הקיום כאן. 

     אתם הרי יודעים איך מביטים בנו מאיראן ומלבנון, כיצד יושבים שם ומתבוננים בהנאה צרופה בהתפרקות השלטון, מוסדות המדינה וערכי האזרחים בה. איך גם הטובים בידידינו, באירופה ובארצות הברית, שלא לומר ידידינו החדשים מאיחוד האמירויות, ממתינים בעיניים כלות כדי שהכאוס השלטוני כאן יסתיים סוף סוף.

     על כול המהומה הזאת, ריסוק המדינה ומוסדותיה, שבירת ערכיה, ההסלמה בשיח הציבורי, מנצח איש אחד, נרקיסיסט מושחת הלוקה בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, שתפס את המדינה בצווארה, ומניח לה לפרפר עד מוות, העיקר שלא יעמוד לגורלו. אבל הוא לא היה יכול להמשיך במעשיו, בטירוף הגמור שקלע אותנו לתוכו, לולא שיתוף הפעולה מצד שרי הליכוד, חברי וחברות הכנסת של הליכוד ושל הימין, רבני החרדים והציונות הדתית, ולולא הפחד של היועץ המשפטי לממשלה, ראש השב"כ ונשיאת בית הדין העליון, מפני האיש הנאלח הזה, השואב את כוחו בדיוק מן הפחד המאשש, מאשר ומקבע את עצמו מכוח שיתוף הפעולה הזה.

     יושבים אנשים ונשים במפלגת הליכוד, שיש מאחוריהם שנים רבות של עשייה ציבורית, וגם לא מעט תעוזה, ונותנים לאדם הנקלה הזה, לאשתו העבריינית, לבנו זב הפה ולחבר יועציו לרדות בהם, להפחידם, להפכם לקבוצת חדלי אישים חסרי מוסר, שכוחם כבני אדם וכנבחרי ציבור בטל בשישים למול שלטון הפחד והזוהמה מבית המלכות. ולא פחות מכך, מנהיגי החרדים, הציונות הדתית והחברה הערבית נותנים עצמם בידיו, כאילו הוא בן האלוהים, ועל פי החלטותיו המזגזגות הנה והנה, בהתאם למצבו האישי והמשפטי, ייקבע גורלן של חברות וקהילות כאן.

     כולכם יצאתם מדעתכם, רבותיי.

     ודאי, יש לכול אחד מכם חברה וקהילה שאת האינטרסים שלה הוא מייצג, ויש לכול אחד ואחת מכם גם אינטרס אישי, הכרוך בשימור כוחכם הפוליטי, בהתמדו ובחידושו. זה מובן מאליו. אבל הביטו היטב מסביבכם, ובעיקר בעצמכם. האם לא הגיע הזמן לעקור את הנגע הרע הזה, ששמו בנימין נתניהו, כדי לשחרר מלפיתתו את מדינת ישראל ואת המערכת הפוליטית שלה, ולהתניע אותה מחדש?

     אם לא תתעשתו, אם תתנו ידכם מרצון או מכורח, בהצבעה בעד או בהימנעות, בשותפות מלאה או בשותפות מן החוץ, להקמת ממשלת ימין כזו שמבקש נתניהו להקימה, תמיטו אסון על ישראל, ובתוכה גם על הציבור שאתם מייצגים. אם תתנו לו את הכוח לקדנציה חמשית, תביאו חורבן על מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, על מערכות האכיפה, החוק והמשפט, על מוסדות השלטון שכוננו כאן, והם שאפשרו את קיומה של מדינת ישראל כמדינה ריבונית, יהודית דמוקרטית. אבל לא מדינת הליכה תקבלו כאן, אלא שסע לאומי, שיפרק את ישראל לגזרים ויביא עלינו כליה. האם זה באמת מה שברצונכם להשיג?

     ביום שני, יום בואכם למשכן הנשיא כדי להמליץ בפניו על מי להטיל את המנדט להקמת הממשלה, תכריעו את גורל ישראל, ובתוכה את גורל החברות והקהילות שאתם מייצגים, לשבט או לחסד. אם תהינו להקים כאן ממשלת ימין גזענית, הומופובית, מדירה נשים ומרחיקה שוויון, המדינה הזאת תתפרק לרסיסים, ולכם לא תהא תוחלת.

     לבסוף, אפנה למנסור עבאס ואומר לו רק זאת – אמנם, כוכבך דרך. הצלחת לרתק את כול אזרחי ישראל למסכי הטלוויזיה, מחכים למוצא פיך. והיטבת דבר, הגם שבנאומך בערבית, ימים ספורים מקודם לכן, אמרת דברים אחרים. אך בל יגבה לבך. אתה עתיד לגלות, כי כשם שקירבת אליך את הישראלים, כך גם ירחקו ממך, אם תיתן ידך לממשלת נתניהו החמשית. אם רק תעז לעשות כן, לא רק שלא תשיג דבר מידי האדם הכוזב הזה. תמיט אסון על החברה הערבית, שאותה אתה מבקש לקדם.

     הבחירה בידכם, בידי הנשיא, היועץ המשפטי לממשלה, נשיאת בית המשפט העליון – וריבונו של עולם. הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע:  שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר.  הוֹי, חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם; וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם, נְבֹנִים.  הוֹי, מַצְדִּיקֵי רָשָׁע, עֵקֶב שֹׁחַד; וְצִדְקַת צַדִּיקִים, יָסִירוּ מִמֶּנּוּ.  אם ייחר בכם אף ה', וַיִּגְבַּהּ יְהוָה צְבָאוֹת, בַּמִּשְׁפָּט; וְהָאֵל, הַקָּדוֹשׁ, נִקְדָּשׁ, בִּצְדָקָה. ואזי, לא את גאולת ישראל תביאו, כי אם את אסונו. הבחירה בידכם, אם שבת אחים תביאו הנה, או אימה חשֵׁכה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button