אקטואליה

הדף היומי (298). בנט-קלוגהפט, הרצוג-יחיא, שאשא-פרייס, חושי-אחיתופל.

     כשהייתי נער התאהבתי באבשלום בן דוד. וּכְאַבְשָׁלוֹם לֹא הָיָה אִישׁ יָפֶה בְּכָל יִשְׂרָאֵל לְהַלֵּל מְאֹד, מִכַּף רַגְלוֹ וְעַד קָדְקֳדוֹ לֹא הָיָה בוֹ מוּם. הוא היה בן סורר ומורה, אבל יפה-תואר, ואני לא יכולתי לחדול מלדמיין אותו בשפעת תלתליו השחורים וגופו החיישני, הגמיש. כנראה ששירו של נתן יונתן 'אבשלום,' השפיע עלי לא מעט בנוגע לזה. "עֵירֹם כְּאִשָּׁה, יָפֶה כְּנָחָשׁ, בַּיְשָׁן כֶּאֱלִיל / תָּמִיד עִם חֶבֶר מֵרֵעָיו, בְּסוּסִים, בְּזָהָב,/ וְעַכְשָׁו, אָמְרוּ, אֵיפֹה עָרְמַת נָשַׁיו."

     אבל אבשלום מרד בדוד אביו, וסופו שהוכה בידי יואב, שר צבא דוד, ומת.

     אחיתופל דווקא יעץ לאבשלום עצה טובה. להתקיף את מחנה אביו בשעה שלא היה מוכן לקרב. "וַיֹּאמֶר אֲחִיתֹפֶל אֶל אַבְשָׁלֹם אֶבְחֲרָה נָּא שְׁנֵים עָשָׂר אֶלֶף אִישׁ וְאָקוּמָה וְאֶרְדְּפָה אַחֲרֵי דָוִד הַלָּיְלָה וְאָבוֹא עָלָיו וְהוּא יָגֵעַ וּרְפֵה יָדַיִם וְהַחֲרַדְתִּי אֹתוֹ וְנָס כָּל הָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ וְהִכֵּיתִי אֶת הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ וְאָשִׁיבָה כָל הָעָם אֵלֶיךָ כְּשׁוּב הַכֹּל הָאִישׁ אֲשֶׁר אַתָּה מְבַקֵּשׁ כָּל הָעָם יִהְיֶה שָׁלוֹם." אולם, בקרב אנשי אבשלום היה שתול מרגל מטעמו של דוד, חושי הארכי, והוא שכנע את אבשלום לא להקשיב לעצת אחיתופל, שטובה הייתה, ובזה בעצם נתן לו את עצת חושי, שהובילה לתבוסתו ולמותו.

     כאשר הוקמה ממשלת האחדות והשינוי, ונפתלי בנט, אדם חובש כיפה, הועמד בראשה, תמכתי במעשה בכל לבי. כך גם כאשר נבחר יצחק הרצוג לכהן כנשיא המדינה. אז עוד לא שיערתי, שגם נפתלי בנט וגם יצחק הרצוג ימנו יועצי אסטרטגיה ותקשורת, ששימשו מקודם לכן את הנאשם בנימין נתניהו, שירד מגדולתו.

     בינתיים חלף מאז כינון הממשלה חודש ומחצה. הממשלה עובדת, ונגלית כחיבור מתפקד ויעיל. האופוזיציה מנסה לקעקע אותה בכל דרך. בפיליבסטרים מתישים, בפניות של הנאשם למנכ"ל פייזר כאילו עודנו נושא במשרה כלשהי, וגם לציבור, כאילו למישהו יש עניין במה שיש לו להגיד על הפוליטיקה, המגפה, החיסון, או כול דבר אחר בעולם.

     נתניהו היה ונותר אדם מסוכן, מושחת ומשחית. עד שלא ישב בכלא, יודח מראשות הליכוד או ירוסן בידי מערכות החוק, האכיפה והמשפט, סכנתו בעינה נותרת. הקואליציה חייבת לחוקק את חוקי הגבלת הכהונה ומניעת מנדט ממי שנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים; השב"כ מוכרח לרסן את האדם הזה ובני ביתו ושותפיו ולמנוע מהם הפצת הסתה; הליכוד צריך להחליפו מהר ככל שאפשר, כדי להשתקם כמפלגת שלטון אלטרנטיבית. אך יותר מכל, על שותפי הקואליציה לבחון היטב את יועציהם והמשרתים תחתם במנגנוני השלטון. אין ספק, שנתניהו ושליחיו מנסים לערער את הלגיטימיות של הממשלה הנבחרת ולקצר את ימיה במעשי חתרנות גלויים וסמויים.

     המשבר המלאכותי בין שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, לבין הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי-פרייס, הוא דוגמה טובה לכך. זהו משבר בלתי מובן. שרת החינוך טוענת, בצדק, שמוטב לא לערב את הדיון הציבורי הער, התוסס, מסביב ליעילות החיסונים ומידת ההכרח בהם, בתוך מערכת החינוך. הממונה על בריאות הציבור, מצדה, מבקשת להנהיג חיסון שלישי בגיל השלישי ולזרז את חיסון בני ובנות הנוער. אין שום קונפליקט בין שתי עמדות אלה, אלא כאשר מישהו, בכוונת מכוון, מעוניין לערער את תוקפה של הממשלה על ידי העמדתן בניגוד ובקונפליקט אישה עם רעותה.

     מחר ה-1 באוגוסט. יש עוד חודש ימים שלם עד ל-1 בספטמבר, מועד פתיחתה של שנת הלימודים. זהו זמן די והותר כדי לקרוא לכול התלמידים מגיל שתים-עשרה ומעלה אל קופות החולים, לחסנם, ולהותיר את בית הספר כמקום ללמוד בו. מבצע חיסונים מזורז כזה הוא אפשרי. הנה, רק השבוע החליט ראש הממשלה נפתלי בנט לפתוח במבצע חיסון שלישי לגיל השלישי, קופות החולים פתחו את מתחמי החיסונים שלהן גם בשבת, וההיענות בשיאה. גם אני עצמי ירדתי הבוקר, שבת, להתחסן בסניף 'מכבי' בכרמיאל, ולשמחתי מצאתי שם הרבה מאד בני שישים ומעלה כמוני, לפני חיסון ואחריו.

     המשבר-כביכול בין שרת החינוך לבין הממונה על בריאות הציבור הוא משבר מיותר, מלאכותי, המנופח בידי שליחי הנאשם בתקשורת, ושמא גם בפוליטיקה ובתחום הייעוץ האסטרטגי בפרט. במקום להיעזר בשליחיו ובמרגליו של הנאשם במערכות השלטון, ראוי לנשיא המדינה, לראש הממשלה ולכול שותפיו לקואליציה להדיר ממסדרונות השלטון כול מי שעלול להיתפס כמרגל או כגיס חמישי מצד נתניהו, כדי לערער את הכרעת הבוחר.

     אל תזלזלו בעוצמת הייאוש, הרוע והמניפולטיביות של האדם הזה. עשו כול מה שתוכלו, בתחומי החקיקה, האכיפה והמשפט, כדי להרחיק אותו ואת שותפיו ושופרותיו מכול עמדה של הכרעה לאומית. הסכנה עוד לא חלפה.

     ולמען השם, פתחו במבצע חיסונים של תלמידים ותלמידות מגיל שתים-עשרה ומעלה בקופות החולים, והניחו למערכת החינוך להשתקם מן השנה הקשה שעברה – ולפתוח את שנת הלימודים הבאה בלי שום הפרעה. תודה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button