אקטואליהבידוד במשבר הקורונהדעותמשרד הבריאותמשרד החינוךפוליטיקה

הדף היומי (36). זהו.

די בזה שהתחילו דיבורים על הקלת הסגר ותחילת השיבה לחיים ביום א', כדי שהישראלים ייצאו לדרכים. אני יודע זאת, כי אחי בא היום לבקר אותנו, עם מגש של קבב לעשות על האש, ובעודו יוצא מביתנו, אחרי שבילינו יחד אחר צהריים נעים, נכנסה השכנה לשאול פלפל גרוס כי יש לה אורחים מהמרכז.

הסיפור הזה, עם הסגר, נגמר. הוא התרופף אחרי שנודע, כי ראש הממשלה, הנשיא ואחרים חגגו עם משפחותיהם, בעוד שאנחנו חגגנו סדר ב'זום.' הוא המשיך היום, כשהתברר שאדמו"רים בחצרות חסידיות ממשיכים לקיים מנייני תפילה ואפילו תפילות המוניות בסתר, אף על פי שהם עצמם הנחו את חסידיהם לציית להוראות הסגר של משרד הבריאות. זה המשיך בדיבור על הקלת הסגר. עכשיו נתניהו ובכירי משרד הבריאות יתקשו מאד לשכנע אותנו לשוב לאחור.

שרשרת ההפרות של הסגר, מצד מי שקבעו והשתיתו אותו על הציבור, יחד עם העובדה שחמישית מחולי הקורונה בארץ הם חולים שיובאו מארה"ב בייבוא אישי של ביבי וליצמן, כדי לזכות בטיפול על חשבון מכונות ההנשמה של משלמי המסים בישראל – מעמידים את כול התנהלותם של ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות, באור קשה. אמנם, יש מגפה עולמית, של נגיף אלים ומהיר התפשטות יותר מנגיף שפעת. אמנם, הוא מפיל תחתיו חללים. אך לא ודאי שכול מי שתויגו כמתי קורונה אכן מתו מן המחלה ולא מזירוז מחלות הרקע שלקו בהם, ודי ודאי שהעולם כולו נכנס לא רק לפאנדמיה אלא לפאנידמיה, לפאניקה מידבקת, בשל כוחן של רשת האינטרנט והרשתות החברתיות.

בנימין נתניהו, כמו שליטים אחרים בתקופה זו, ניצל את המגפה לצרכיו. אבל הווריאציה שלו מסוכנת מאד. היא הזכירה לי היום, מה שעשו הרומנים ליהודי רומניה, לפני שהוציאו אותם ל'צעדות המוות' בטרנסיסטריה.

לפני שקמו עליהם ביום בהיר אחד, סילקו אותם כאיש אחד מבתיהם והצעידו אותם בשלג, כדי שימותו מרעב וממחלות, מבלי לבזבז עליהם תחמושת, הרומנים עשו פיילוט, בדיקה. יום אחד, זמן קצר לפני כן, הודיעו לכול יהודי רומניה, שיש להם יום פיקניק. שביום מסוים ובשעה מסוימת על כול היהודים לצאת מתחומי מושבם לפיקניק.

היהודים התמימים צייתו להוראות. הם נטלו את טפם, עם אוכל וכדורי משחק, ויצאו לאחו. ההיענות הרבה שלהם לצו הפיקניק הבהירה לרומנים, שהם נאמנים ומצייתים להוראות.

ההוראה הבאה הייתה לנטוש את בתיהם וללכת ברגל. אל מותם.

נתניהו ניצל את מגפת הקורונה, ואת ההכרח בריחוק חברתי, כדי לבחון את מידת הציות של אזרחי ישראל. הוא כפה עלינו להיסגר בבתים, על ילדינו, להימנע ממפגש עם הורינו וסבינו וסבתותינו; לוותר על מטה לחמנו. את התקנות לשעת חירום הוא אכף באמצעות מחסומי משטרה, פקחי משרד הבריאות והשלטון המקומי – ורשתות האיכון ואיסוף המידע של השב"כ. ואז הכניס פנימה גם את הצבא. לקינוח גם ביזר את הזכות להפגין, על ידי תקנות דרקוניות, המחייבות את המפגינים לשמור מרחק זה מזה, ולהתקבץ בקבוצות של לא יותר מעשרה אנשים.

השוטרים והחיילים רק מילאו פקודה. הם וידאו שכולנו ניסגר בבתים, ומי שחרד, אפילו אם רק יצא לרוץ בשדה ליד ביתו, קיבל עונש.

הפעם הבאה תהיה כשבית הדין הגבוה לצדק יקבע, שאסור לתת לנתניהו מנדט להקים ממשלה. לפי מאמרו של גידי וייץ ב"הארץ" הבוקר, נתניהו גם מכין את הקרקע לכך, באומרו לכאורה, בשיחות סגורות, "אם יפסלו אותי מלכהן תהיה פה קריאה להחרים את הבחירות."

הוא כבר מכין את ההמון לצאת לרחובות. באותו רגע, ייצאו לרחובות גם בוחרי "רק לא ביבי" ויתחילו כאן עימותים אלימים. לזה בדיוק הוא מכוון. ברגע זה יוכל להטיל סגר נוסף על ישראל, ואז גם יישאר על כיסאו, מבלי שנבחר (מזה שלוש מערכות בחירות) לתפקידו, וגם בניגוד לחוות הדעת של בית המשפט העליון.

זה יהיה יום חיסולה הסופי של ישראל כמדינה דמוקרטית. אחרי כן כבר יאספו השוטרים והחיילים, שרק ממלאים הוראות, מתנגדים ואנשי רוח מבתיהם, למחנות כליאה.

הדרך היחידה למנוע זאת היא מאסרו של נתניהו על ידי השב"כ, בגין המרדה, הסתה ופגיעה ביסודות הדמוקרטיה. שום דבר אחר לא יעצור אותו ממהלכיו.

אלא שאני חושש, שראש השב"כ, ראש המוסד או הרמטכ"ל לא יסכנו את צווארם על כך. אף על פי שאם יאסרוהו ידאגו להסיר אדם שלא נבחר, מתפקיד שאותו ניצל כדי להחריב את יסודות המדינה, הם יואשמו בהפיכה צבאית. הם לא יתנדבו לשכב מתחת לגלגליו או להתנגד לו עם טנקים.

ולכן, רבותי, גורלנו נחרץ.

זאת, אלא אם כן יתרקם כאן מהלך פוליטי, של אנשים שיתפכחו השבוע, יבינו שאסור שמחזה העוועים הזה יימשך ולו רגע, ויעשו יד אחת כדי לסלקו מן השלטון בלי שפיכות דמים. ועכשיו, הימים האלה שהמנדט הושב לכנסת, זה בהחלט הזמן האחרון לכך.

שנדע רק טוב. אמן.

*

     משרד החינוך הוציא מערכת שעות של למידה מרחוק לפי שכבות גיל, ומתעתד לחייב את התלמידים לרשום נוכחות בשיעורי האון ליין. משרד הבריאות או האוצר או החינוך, אני באמת כבר לא יודע, קבעו שהורים יתאגדו יחד כדי לשמור על ילדיהם, על מנת לפנות את בני/ות זוגם כדי לעבוד.

מדובר בהחלטות פרטאץ', בלתי ישימות ובלתי מעשיות, או, כמו שקוראים לזה אצלנו – בכסת"ח. אף הורה לא יישב עם ילדיו 4-5 שעות מדי יום מול המסך, אף ילד גם לא מסוגל לזה. אף הורה בר דעת גם לא ייקח על עצמו בייביסיטר לילדיהן של 3-4 משפחות יחדו. אתם הרי יודעים שזה לא יקרה, אז למה לנסות אפילו לשווק את זה לציבור? רק כדי להראות שאתם 'ערוכים' להמשך הסגר? קדחת.

שידורי משרד החינוך משעממים עד מוות. הם פרונטליים, לא מדברים לילדים, לא עשויים בצורה מקצועית ראויה. ילדי העיר האומללים אולי יישבו למול חלק מהם, וילמדו על טבע ועל כישורי חיים דרך הטלביזיה. ילדי תובל, ואני מקווה שגם ילדי מושבים, קיבוצים וישובים אחרים צמודי קרקע במרכז ובפריפריה, יוצאים החוצה לטבע כדי לעבוד בגינה, לבנות משהו בנגרות, לשחק עם בעלי החיים של הבית או עם בעלי חיים הגדלים בישוב. כול מה שהם צריכים זה שעה ביום של שיעורי שפה וחשבון. ואת זה הם עושים יפה מאוד עם חוברות העבודה שלהם.

הערב, כשהצגתי בפני בניי את דרישת משרד החינוך לשבת 5 שעות ביום מול המסך, הם פשוט התמרדו. מראש אמרתי להם, שאין לי שום כוונה לבקש מהם זאת. שאני רוצה לוודא רק דבר אחד. שקמים ומתלבשים בזמן, ובשמונה בבוקר כולנו מתחילים את היום, ושנתחיל את היום בעבודה בחוברות, או בצפייה בשידור אחד של משרד החינוך, אם נמצא בו עניין. שלא נבלה את כול היום עם חברים בישוב. זה הכול.

"אתם לא צריכים ללמוד שום דבר על טבע או על כישורי חיים," אמרתי להם. "כישורי חיים יש לכם כבר מזמן."

ואם יש משהו שלמדתי בסגר הזה, והוא חשוב מאד, זה שאסור לי בשום פנים ואופן לנסות להכריח את ילדיי ללמוד, ועלי לבטוח בהם. עובדה, השבוע כול אחד מהם ניגש אלי לפחות פעם אחת ו ב י ק ש לשבת אתי על חשבון. למה? כי כיף ללמוד עם אבא, כשהוא לגמרי נינוח וחסר תביעה. וגם לאבא זה כיף.

ובעצם, סגר הקורונה הנביט בלבי עוד דבר. את הלמידה הביתית.

ואני בטוח שאני לא היחיד המהרהר בכך כעת.

שיהיה לכם/ן לילה טוב.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button