אקטואליהבידוד במשבר הקורונהדעותקמפיין למימון המונים

הדף היומי (56). ערבות הדדית.

הערב, כשנשכבתי בין הילדים במיטה, כדי לשוחח איתם, שאל אותי דניאל מדוע הפסקתי לעבוד כמורה לכתיבה יוצרת במקום מסוים. הוא סיפר כי הוא זוכר את המקום, שבגיל ארבע לקחתי אותם אתי לשם, והם רדפו שם בדשא אחר טווסים.

"הפסקתי לעבוד שם כי המנהלת של בית הספר העליבה אותי," אמרתי לו. "הייתה לי מכרה מבוגרת, שמצבה לא היה טוב. היא הייתה בודדה ועצובה, ובלי כסף. כדי לעודד אותה, הזמנתי אותה לסדנה שלי, בלי תשלום. אבל אז גילו את זה בבית הספר, ואסרו עלי להכניס אותה לשיעור."

"מה המנהלת אמרה לך?" חקר דניאל.

"שהיא לא בית תמחוי. בית תמחוי זה בית שנותן אוכל לאנשים עניים, רעבים," הסברתי לו, "וזה העליב אותי מאד."

"אז מה אמרת לה?"

"באותו רגע לא אמרתי דבר. שתקתי. אבל כעבור זמן לא רב התפטרתי מן העבודה שם, ואז אמרתי לה בדיוק מדוע אני מתפטר."

"ומה היא אמרה?"

"שהיא לא העלתה על דעתה שאפגע כול כך, שזה עניין של ביטוח, שמי שלא משלם עבור הלימודים לא מבוטח במקרה וקורה לו משהו בבית הספר."

"דעו לכם," הפלגתי בסיפורי, "שכמעט בכול סדנה שאני מקיים ישנו אדם אחד שמשלם פחות מאחרים, או לא משלם כלל, כי אין לו כסף לשלם, אבל הוא זקוק לי. זו מצווה גדולה לעזור לאנשים."

ואחרי כן דיברנו על דברים אחרים, עד שהילדים נרדמו.

כשירדתי למטה, נזכרתי בליאור הולצר, מחנות הספרים הוותיקה והמיוחדת, "הולצר ספרים" בירושלים. היום קיבלתי ממנו הודעה מצערת. בשל הסגר שהונהג כאן בחודשיים האחרונים החנות נפגעה קשות. אם לא תצליח לאסוף מיד סכום של 25,000 שקלים באמצעות הדסטארט, היא תיסגר.

הבטחתי לליאור, שאעשה למענו את המיטב. כי "הולצר ספרים" היא חנות באמת מיוחדת, שיש בה מבחר מיוחד של עשרות אלפי ספרים נדירים, ישנים וחדשים, מחקר, עיון ואמנות, קריאה, שירה וקודש. בחנות ישנה גם גלריה לאמנות בה נערכים, בימים כתיקונם, אירועי ספרות והרצאות. ולבד מהיותה חנות, היא משמשת גם כהוצאה לאור ייחודית, ומהווה מקום לשיח בין הקבוצות השונות המרכיבות את ירושלים – יהודיים, נוצריים, מוסלמים, חילוניים, חרדים.

אז אם ברצונך לסייע להמשך קיומו של מפעל תרבות יקר ערך, אפשר ללחוץ כאן, להגיע להדסטארט ולתרום משהו בעבורו. כשלעצמי כבר החלטתי שאתרום 149 שקלים, ואזכה בזכותם בספרו של נתן העזתי, "ספר הבריאה," שליאור הולצר, שהוא חוקר ידען בעצמו, התקין לו מהדורה מדעית.

לגמרי במקרה, 'ספר הבריאה', אשר נכתב בשנת 1670 על ידי נתן העזתי, והוא ספר הקבלה המרכזי של התנועה השבתאית, דרוש לי גם לשם כתיבת ספרי הבא-הבא. כך שיהיה לי לעונג לתמוך בחנות, ובאותה הזדמנות להעשיר את ספרייתי השבתאית.

*

     ליאור הולצר מ"הולצר ספרים," דן גולדברג מ"תמול שלשום", הם רק שני חברים שהיו בעלי תושיה, ופנו לאפיק ההדסטארט כדי להציל את מפעל חייהם. "תמול שלשום" כבר גייס את מלוא הסכום שנדרש להישרדותו, ולמעלה מזה. עכשיו תורנו לעזור ל"הולצר ספרים."

אך מה שמטריד אותי הוא גורלם של אותם נשים וגברים, יחידים, שממילא התפרנסו בדוחק ממשלח-ידם, בייחוד מי שהם אבות גרושים, שאת מרב שכרם צריכים לתת לגרושותיהם כדמי מזונות, ובקושי נותר להם לקיומם. אתמול הפנתה את תשומת לבי חברה שלי, החיה בכלל בלונדון, לדף פייסבוק של גבר גרוש, בשנות הארבעים לחייו, שהפציץ את הדף שלו, בתדירות של כמה דקות בין הודעה להודעה, בהודעות התאבדות.

הוא הודיע בהן שחבל שאין לו מסוק, שהיה מפיל אותו על משרד ממשלתי, קילל את סגנית המנהל בסניף מסוים של בנק דיסקונט, שכנראה סירבה לסייע לו ולחצה אותו אל הקיר, ופירט אילו מחשבות יש לו בדברים הדרכים להתאבד בן.

כתבתי לחברתי, שכדאי שהבחור ישיג עורך דין מתנדב, שיעשה בעבורו משא ומתן מול הבנק, ויוצא אותו חייב חדל באמצעים, ואז גם יקים למענו הדסטארט, שכול הכסף שייכנס ממנו יילך לכיסוי חובותיו. במקרה כזה, כתבתי לה, אשמח לתרום עותקים מספריי השונים, כתמורה לתורמים, וודאי לי שיהיו עוד סופרים ואמנים שישמחו לעשות זאת.

אני עוד ממתין לשמוע ממנה מה עלה בדבר הרעיון הזה. אבל עד אז, אני מפציר בכם ובכן, קוראיי וקוראותיי. אם אתם רואים בפייסבוק קריאת נואשות לעזרה, או שומעים ושומעות על משפחה או על יחיד שנקלע למצוקה כלכלית קשה, עיזרו לו להקים הדסטארט, כדי לפתוח לו צינור של שפע, של פרנסה ושל נחמה. האפשרות הנפלאה הזאת, לסייע בה לאדם במצוקה, אינה זמינה בפני רבים, וכאשר אדם נקלע למצוקה חמורה הוא מתחפר כול-כולו בחרדותיו, ואינו פנוי אפילו להרהר בישועה.

אתרי ההדסטארט בנויים בדיוק למצבים כאלה, לא רק לפרויקטים אמנותיים-חברתיים. ועלינו מוטלת האחריות החברתית והערבות ההדדית אדם לאדם. ההדסטארט הוא דרך טובה ויעילה, ומיידית, לסייע לאדם במצוקה.

אישית, תמיד אשמח לתרום עותקים מספרי ההוצאה לאור שלי, "שופרא," כדי לעזור בהם לזולת.

כאן, באתר מינוף, המיועד למימון המונים לארגונים ולעמותות, תוכלו לקרוא איך לבנות קמפיין הדסטארט, ולהלן כתובות של כמה אתרים כאלה למימון המונים:

https://headstart.co.il/

https://www.jumpstarter.co.il/

https://homepagecheck.fundit.co.il

https://giveback.co.il/

https://www.drove.com/

ישנם עוד הרבה אתרים אחרים. חפשו בגוגל 'מימון המונים' ומצאו את האתר הנכון לכם/ן או לאדם שאתם נחלצים לעזרתו. רק אל תשאירו בני אדם במצוקה קיומית.

אנא הפיצו פוסט זה בכול מקום או קבוצה או דף של אדם שאולי זקוק לו.

תודה לכם ולכן. רק בערבות הדדית נשמור על ישראל.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button