אקטואליהבידוד מרצון במשבר הקורונהדעותפוליטיקה

הדף היומי (57). חצי תאוותו. או: משגל נסוג.

הבוקר, בעודי מנקה את הבית, שזו פעולה יצירתית מסוכנת לכול הדעות, החלו לעלות בי קולות. והם שרו בערך ככה:

"גְּבִרְתִּי, בְּבַקָּשָׁה, תְּנִי לְהִכָּנֵס

אֲנִי חַיָּב לִגְמֹר בִּפְנִים.

אֲנִי מְבַקֵּשׁ, בְּאֵין אוֹנֵס

אֲנִי לֹא רוֹצֶה לִגְמֹר לָךְ עַל הַפָּנִים.

 

אֲדוֹנִי, רָצִיתָ לִדְפֹּק אֶת הַמַּעֲרֶכֶת

אָז עַכְשָׁו תּוֹצִיא אֶת הַמָּחוֹג.

זוֹ רַק תְּחִלָּתָהּ שֶׁל הַמַּסֶּכֶת.

אֵלֶּה הֲלָכוֹת הַמִּשְׁגָּל הַנָּסוֹג."

 

פויה, אמרתי להם, איזה גסויות. אני לא אחראי למה שאתם מוציאים מהפה שלכם. אבל אז הרהרתי ביני לבין עצמי, והבנתי שהם צודקים, הקולות המנובזים האלה. שבנימין נתניהו חושב שזכה במלוכה, אך למעשה מצא עצמו במשגל נסוג.

פסק הדין של בית המשפט הגבוה לצדק לא ניקה אותו מאשם, גם לא נתן הכשר מראש לסעיפיו השונים של ההסכם הקואליציוני. בלית ברירה, ובחוסר עוגן משפטי נאות, אולי גם מתוך חוסר אומץ, או מתוך תבונה מרחיקה לכת, כפי שאני רואה זאת – הכשיר אותו כמועמד להרכבת ממשלה, אף על פי היותו נאשם בשלושה סעיפי אישום חמורים. בעשותו כן, ועוד פה אחד, נטרל בית הדין הגבוה לצדק את הפצצה המתקתקת שהצמיד נתניהו לפתחו. כעת, אחרי שלמעלה ממיליון ישראלים צפו בשידור הישיר מבית המשפט, ופסק הדין הכשיר את נתניהו כמועמד לראשות ממשלה, ניטלה ממנו הגנתו האחרונה – טענתו, לפיה בית הדין הוא חלק מאליטה, המבקשת, במין מזימה במחשכים של ה'דיפ סטייט,' להדיחו מכהונתו.

אחרי פסק הדין שניתן אמש, בנימין נתניהו נכנס רק עמוק יותר לקוראלס, כפי שהיה מבטא זאת שרון. בעוד עשרה ימים בדיוק, ב 17.5.20, יתייצב בנימין נתניהו באולם המשפט, יעמוד על רגליו ויהיה אנוס לשמוע את הקראת כתב-האישום נגדו. הוא יעמוד שם ככול האדם. לא כראש ממשלה, אלא כנאשם, שאחרי כול ההקלות שזיכו היוהמ"ש ופרקליט המדינה ובג"צ אותו ואת רעייתו, עומד למשפט על שוחד, הפרת אמונים ומרמה.

בנימין נתניהו היה יכול לברוח בזמן. לוותר על כהונתו, לרדת מכיסאו, להימלט עם משפחתו מן הארץ ולחיות מן ההון שצבר. טעותו הטרגית והמרה ביותר היא, שנאחז במשרתו, תקף את מערכות האכיפה, החוק והמשפט, וכעת גם בטוח, לפחות כלפי חוץ, בנצחונו.

אבל לא, נתניהו. לא ניצחת אמש. ההפך הוא הנכון. התחפרת בעקביך עמוק יותר בעפר. ולכן אתה תגמור בחוץ. מחוץ לכהונתך, מחוץ לשלטון, מחוץ לתהילה שקיווית לה לעצמך.

ואם עוד אינך מבין זאת, הבט החוצה מחלונות המעון הרשמי שלך. חברי החולצות השחורות, כולם אנשים ממיטב הארץ הזאת, כבלו עצמם אל שערי מעונך. זו רק ההתחלה. אחריהם יבואו העצמאים שרק אמש הצבעת נגד הקצאת דמי אבטלה בעבורם, השכירים שהרסת את פרנסתם, הסטודנטים שנותרו בלי הכנסה, הצוותים הרפואיים שאתה ושר הבריאות הנאלח שלך הפקרתם בלי ציוד מגן, בתחילת המאבק במגפה.

אנחנו נוריד אותך משלטונך נתניהו. אנחנו נוריד אותך ממנו בדרך חוקית, כמובן. נכבול את עצמנו אל שערי מעונך, נציף את רחוב בלפור, נוציא אותך ואת אשתך ובנך מדעתכם. כי אתם גנבתם לנו את המדינה, גנבתם לנו את השלטון, ועכשיו אתם מאיימים גם לגנוב לנו את החירות האישית של כול אחד מאתנו באמצעות שבבי מעקב, ואת התקווה.

תסתכל שוב החוצה מן החלון, נתניהו. זה לא ניצחון, גם לא משגל נסוג. זה סופך הפוליטי.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button