אקטואליהדעותמשטרת ישראלפוליטיקה

הדף היומי (82). על הכוונת של בלפור: ראש אגף החקירות.

בשנה וחצי האחרונות יצאה ממעון ראש הממשלה ברחוב בלפור מתקפה מתוזמנת, מכוונת ומאורגנת נגד כול ראשי מערכות החוק והאכיפה. זה התחיל במתקפה נגד מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, המשיך במתקפה נגד שי ניצן וליאת בן ארי, עבר למתקפה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולא פסח גם על שופטי בית המשפט העליון והמחוזי, המוכתמים בכול מיני שמועות והטחות על ניגודי עניינים. היום הגיע גם תורו של ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום.

מי שקרא השבת את מוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" התוודע לכתבה מסמרת שיער של אלי סניור, העוסקת בפרשת טיוח של עדות שקר, של תצפיתן משטרתי, ממהלך מרדף אחרי שני גנבי רכב. על פי הכתבה, ניתן היה להגיש אישום נגד השניים רק אם התצפיתן ביצע עליהם תצפית רציפה, כלומר ראה אותם במשך כול זמן התקרית. מסתבר, ששני גנבי הרכב נעלמו מאחורי הר, התצפיתן תודרך בידי מפקדו להגיש עדות שקר, בשם עדות זו הגישה המשטרה כתב אישום נגד השניים, ודבר עדות השקר טויח בידי כמה דרגים במשטרה, ובהם, ובכן, ניצב יגאל בן שלום, המשמש כיום כראש יחידה 433, ראש אגף החקירות במשטרת ישראל.

על פי תגובת המשטרה לכתבה זו, מדובר בגיבוב של האשמות שווא ושל שקרים. "צר לנו על ניסיון הכפשה מגמתי ושקוף תוך שימוש בחצאי עובדות וחלקי אמיתות," כתבה. "נדגיש כי חובת דיווח אמת היא ערך חשוב המצופה מכול שוטר." כדאי לקרוא את כול הכתבה והתגובה.

זו דרכה של משפחת המלוכה – להטיל רפש ולטפול אשם בכול מי שעומד בדרכה, או מסכן את מעמדו של ראש המשפחה. יש להם מאגר בלתי נדלה ובלתי נלאה של חומרים מביכים או מרשיעים על כול דמות מרכזית העומדת בדרכם, וכשאין להם חומרים כאלה הם דואגים להמצאתם, תרתי משמע. המשפחה הזאת לא רק מתנהלת כמו ארגון מאפיה. היא מאפיה. מאפיה השתלטה על השלטון בישראל, ומשם היא משלחת את זרועות התמנון שלה, וטורפת בהן כול העומד בדרכה, כולל אותנו, הישראלים.

באותו גיליון של "7 ימים" התפרסם גם ראיון מקיף עם רונן צור, שהיה האסטרטג של קמפיין הבחירות של בני גנץ. הוא יותר מרומז, שלא הייתה שום פריצה איראנית לטלפון של בני גנץ, ושמדובר בסחיטה באיומים, שנועדה לערער את מועמדותו של גנץ לראשות הממשלה. כך, גם ההקלטה שבושלה, בה הוקלט יועצו, ישראל בכר, טוען בפני רב, שגנץ פחדן, יהסס מלתקוף את איראן ועל כן אינו כשיר לראשות הממשלה.

ההתקפה השבת על ראש אגף החקירות, יגאל בן שלום, אינה מקרית. כך גם לא תגובתו הקצרה, המאופקת אך המכוונת מטרה של שר המשטרה החדש. הוא הגיב כך: "אמינותה של משטרת ישראל חשובה לי מאוד. הפרטים המובאים בכתבה מעלים תמונה מטרידה לכאורה של תרבות טיוח, שקרים והתעמרות דווקא באחת היחידות האמונות על טוהר המידות. אדרוש לבדוק את הטענות החמורות, וככול שיימצאו צודקות – להפיק לקחים ומסקנות."

תגובתו של השר מאופקת, מכובדת. אבל אני חושש מאד שמא נפל בעצמו בתוך רשת ההונאה, טפילת אשם וריסוק מוסדות החוק והאכיפה של המשפחה המלכותית, שמינתה אותו לתפקידו. רבים לפני כבר הזהירו, שבנימין נתניהו יהרוס את מוסדות השלטון ואת החברה הישראלית, ולא יהסס מלפגוע ביחידים או ברבים, במאבקו על שרידותו. המתקפה הזאת, המרוחה על דפי "7 ימים," נגד ראש אגף החקירות במשטרה היא עוד תחנה בדרך הזאת.

והיא איננה מקרית.

ככול הנראה מתנהלת כעת באגף החקירות, תחת ניצוחו של ניצב יגאל בן שלום, חקירה בנוגע לפרשת המניות של נתניהו, ובעקיפין גם בפרשת הצוללות. נתניהו מבין ויודע שחקירה זו תקבור אותו פלילית ופוליטית באופן סופי, ולכן מוצא עצמו פתאום ראש אגף החקירות תחת מתקפה. נדמה לי כי לא ארחיק לכת אם אשער, שגם לנוני מוזס, הנאשם יחד עם נתניהו באחד מתיקיו, יש אינטרס לפרסם דווקא בעיתוי הזה כתבה כזו נגד ראש אגף החקירות. ואם תרצו, יש בכך עוד הוכחה לקשר בין נתניהו למוזס. אבל זה רק אם תרצו. הרי זו השערה פרועה בלבד.

הזוהמה הזאת, השיטתיות שבה מנהל בנימין נתניהו את מאבק ההישרדות שלו, הרמיסה שלו ושל בנו ושליחיהם את מערכות החוק, המשפט והאכיפה, בד-בבד עם מיטוט האופוזיציה נגדו, השתתת השב"כ על אזרחי ישראל – מכוח שיתוף פעולה של נדב ארגמן, שגם עליו כבר יש לי תמיהה גדולה, אחרי הקריאה בראיון עם רונן צור. שהרי, אם לא האיראנים פרצו לטלפון של גנץ, מדוע השב"כ הוא זה שהודיע לו על כך? ומה מקומו של השב"ב בתרגיל ההונאה והסחיטה הפוליטיים האלה נגד יריבו של נתניהו, מפקדו הישיר של ארגמן? – המחשבה להצמיד שבבים לאזרחי ישראל וילדיה, הניסיון ליטול לידיו את מלוא הסמכויות לגבי חוק התקנות לשעת חירום ואפילו הניסיון לבטל את זכות האסיר לפגוש בסניגוריו – כול אלה הופכים את בנימין נתניהו, ראש הממשלה הנבצר של מדינת ישראל, לאדם הכי מסוכן שמסתובב כאן עכשיו.

וזו הסיבה מדוע על כולנו לצאת לרחובות. לא רק הערב, בכיכר רבין. אלא גם, ובעיקר, לעלות מדי יום למעון ראש הממשלה בבלפור, לצור עליו, עד שהנבל הזה יבין כי כלתה שעתו.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button