אקטואליהדעותפוליטיקהשירות הביטחון הכללי שב"כ

הדף היומי (85). היי נדב. מכתב פומבי לנדב ארגמן.

היי נדב,

נולדנו באותה שנה, 1960, ברמת השרון. לולא עברתם לחמדיה בילדותך, סביר להניח שגם היינו לומדים יחד בגן הילדים של יעל (גנדי) זאבי, בבית ספר "גולן" ובתיכון "רוטברג" ברמת השרון. אבל אתם עברתם לחמדיה, ומשפחתי נשארה כאן. בסוף אני נהייתי סופר ואתה נהיית לראש השב"כ.

שנינו בני שישים, שנינו התחנכנו בתנועה, על ערכי הציונות הסוציאליסטית. שוויון, שלום ואחוות עמים. אני גדלתי כהומו בתקופה שבה עוד אסור היה להזכיר את המושג, הייתי אחד מראשוני היוצאים מהארון בארץ, ותודה לאל גם הולדתי שני בנים והקמתי משפחה. אנחנו גרים בגליל. אתה נישאת, הולדת שלושה ילדים ואתם גרים בראש העין.

התצלום מתוך עמוד ויקיפדיה של נדב ארגמן. אין קרדיט בעמוד.

אתה פיקדת על המבצע בו חוסל מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, אחמד ג'עברי, טיפלת אישית בהעצמת יכולות הסייבר של השב"כ, ועל ידי כך מנעת אלפי פיגועים, והוכחת חוכמה, זהירות וחשיבה מרחיקת לכת כאשר תמכת בהסרת גלאי המתכות בהר הבית, בתקופת העימותים שם, ובמשא ומתן שקיימת עם ירדן, לשחרור המאבטח הישראלי שהותקף בשגרירות ישראל. כך גם השכלת לעבוד עם ראשי המודיעין הכללי של מצרים כדי להביא לרגיעה ברצועת עזה, השכפלת את מספר הנשים בתפקידים בכירים בשב"כ והורית על שילובן בתפקידי שטח ייחודיים. במידה רבה, אתה גם האחראי למערכת היחסים הטובה בין אמ"ן לשב"כ ובין השב"כ לבין גופי מודיעין של מדינות אחרות.

אני מצדיע לך על כול אלה. באמת ובתמים. אמנם, אף על פי שאנחנו בני אותו שנתון, מרמת השרון, איננו מכירים אישית, וככול הזכור לי גם לא נפגשנו מעולם בפעולות של הנוער העובד והלומד, וחבל לי על כך. אבל מקריאת הביוגרפיה שלך ב'ויקיפדיה' אני משוכנע שאתה אדם ערכי, ציוני, פמיניסט ודמוקרט.

וזו בדיוק הסיבה שאני פונה אליך, נדב.

בתקופה האחרונה השתרבב שמו של השב"כ ביותר מדי עניינים. על פי הפרסומים בתקשורת, היו אלה אנשי השב"כ, שהיו מעורבים בהפקת הנאום המופקר, המסית וחסר האחריות, של הנאשם בנימין נתניהו, במסדרון של בית המשפט המחוזי בירושלים. השב"כ גם הפקיד את 'הכלי' שלו בידי ראש הממשלה לטובת מה שרק אמש כינה השר יובל שטייניץ "למשמע את האזרחים." כמו תמיד, אני מניח, גם כעת השב"כ מעורב גם במעקב אחר אנשי אופוזיציה ובעלי דעה כמוני, מימין ומשמאל, מעורב עד מעל לראשו בהכנות לסיפוח, שראש הממשלה הנאשם בפלילים מקדם, מבלי שיש לו מנדט ציבורי לכך (בשל גניבת קולותינו, למעלה ממיליון ישראלים, על ידי בני גנץ ואנשיו, שאפשרו לו להישאר על כס שלטונו).

מה שמקשה עלי יותר מכול הוא היחסים בין השב"כ לבין הממשלה והעומד בראשה. על פי חוק שירות הביטחון הכללי, "השירות נתון למרות הממשלה" ו"ראש הממשלה ממונה על השירות מטעם הממשלה." על פי החוק "השירות יפעל באורח ממלכתי, ולא תוטל על השירות משימה לשם קידום אינטרסים מפלגתיים-פוליטיים." החוק גם קובע, כי "הממשלה תמנה ועדת שרים לענייני שירות הביטחון הכללי אשר תפעל בשמה בעניינים שקבעה. ועדת השרים תמנה חמישה חברים ; ראש הממשלה יכהן כיושב השרים ובין חבריה ייכללו שר הביטחון ,שר המשפטים והשר לביטחון הפנים." אינני יודע אם ועדת שרים זו כבר התכנסה, אבל לפי החוק יישבו בה הנאשם, בנימין נתניהו, בני גנץ, אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה, כולם משתפי פעולה למטרה אחת בלבד – הישרדותו הפוליטית של ראש ממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

החוק גם קובע, כי "השירות מופקד על שמירת ביטחון המדינה, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, מפני איומי טרור, חבלה, חתרנות, ריגול וחשיפת סודות מדינה, וכן יפעל השירות לשמירה ולקידום של אינטרסים ממלכתיים חיוניים אחרים לביטחון הלאומי של המדינה, והכל כפי שתקבע הממשלה ובכפוף לכל דין."

ראש הממשלה המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, הוא המפקד הישיר שלך, נדב.

המפקד הבכיר שלך עסוק מזה שנה וחצי, אם לא יותר מזה, בהסתה ישירה ועקיפה, במו פיו וגם דרך שלוחיו, נגד מפכ"ל המשטרה היוצא, רוני אלשיך, פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שופט ביהמ"ש העליון מני מזוז, שופטי ביהמ"ש המחוזי, שעתידים לדון בעניינו, ועוד. הוא גם הסית נגד המגזר הערבי בישראל, ניסה לפגוע ביכולת האלקטורלית שלו בדברים כמו 'הערבים נעים בכמויות לקלפיות' ובהתייחסותו לראשי הרשימה המשותפת כתומכי טרור, ועוד הרבה.

נדב יקר, כלום אין בדברים אלה התנגשות ישירה בין מי שמפקד עליך לבין ההגנה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו ועל האינטרסים הממלכתיים של ישראל? האם אינך סבור, כי מי שנוהג כך כלפי סדרי השלטון הדמוקרטי והאינטרסים הממלכתיים של ישראל אינו אמור להיות עצור כדי להפחית את הסכנה הרעה של פגיעתו במדינת ישראל ובחברתה? אני מבין את הסתירה המהותית בין היותו של נתניהו אחראי עליך ועל השירות שאתה עומד בראשו. אבל, נדב יקר, איך אתה ישן בלילה בכלל?

אני כותב את הדברים האלה בכאב. בימים אלה יעבור בכנסת חוק מסוכן, חוק הסמכויות לשעת חירום (קורונה), שיקנה לראש הממשלה הנאשם סמכויות כמו שלא היו בידי ראש ממשלה כאן מעולם.

במהלך תקופה זו עוד יפיל ראש הממשלה עליך ועל השירות שאתה מופקד עליו תפקידי אכיפה, חקירה ובילוש אחר אזרחי ישראל, בתואנה שזה מחויב המציאות, בשל משבר הקורונה וההכרח 'למשטר' את האזרח.

זו לא הזיה, נדב. זה כבר קרה, בעצם זה שנדרשת למסור לידי המדינה את 'הכלי' שלכם, למעקב אחרינו. ומה תגיד כאשר יחליט רה"מ להצמיד צמיד לא מזיק, עם חיישן, לידו של כול אזרח בישראל, כדי לנטר את תנועותיו במרחב? ואיך תפעל, משעה שרה"מ יודיע בתוך שבועות בודדים על סיפוח בפועל של השטחים הכבושים, כזה שיכניס את ישראל למהומת דמים? ומה תפעל אז? איך אתה ישן בלילה, נדב ארגמן?

אני לא יודע מה אתך. אתה ראש שירות הביטחון הכללי. אני רק סופר. אבל אני יכול להגיד לך, שבלילות האחרונים קשה לי מאוד לישון, נדב ארגמן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button