אקטואליההומוסקסואליותהוראת כתיבההורותהורות בגיל מבוגרהורות גאההקהילה הלהט"ביתכללימגדרספרות מקורקמפיין למימון המוניםשירהתרבות עברית

ההפעלה של נדיבות הלב (היום הראשון)

אמש, בשעת לילה מאוחרת, השיק האתר מימונה, למימון המונים, את הקמפיין שלי. מטרתו היא איסוף הכסף הדרוש לי, לשם הוצאתם לאור של שלושה ספרי שירה חדשים בו-זמנית: 'ספר שירי הטארוט,' 'על מהותו של הג'סטין' ו'שירים חדשים.'

'ספר שירי הטארוט' הוא ספר בן 240 עמודים, 80 מתוכם הם עמודי צבע. בכל עמוד מודפס אחד מקלפי הטארוט, מחפיסת ריידר, ולידו השיר שכתבתי בהשראתו. מדי יום פתחתי את חבילת הקלפים, משיתי מתוכה קלף ונתתי לו להוליך אותי בנתיבות השיר. התוצאה מפתיעה. אם בשל העובדה, שבאותן שנים התמודדתי עם חובות כבדים, בעקבות סגירתו של בית הקפה שהיה לי, ואם בשל האווירה הציבורית, יצאו מתחת ידיי שירים חברתיים פוליטיים עזים ונכוחים.

'על מהותו של הג'סטין' קיבל את שמו משני מקורות. מבחור אוסטרלי בשם ג'סטין, שהייתי כרוך אחריו בתחילת שנות האלפיים, והוא לא השיב לי אהבה, אבל עורר בי שירים, ומדמותו האהובה של ג'סטין, הצעיר יפה התואר ואהוב הקהל בסדרת ההומואית "הכי גאים שיש," הסדרה הגאה הראשונה, כמדומני, ששודרה בטלביזיה הציבורית. ספר זה עיקרו שירי אהבה.

'שירים חדשים' כשמו כן הוא – הוא מקבץ את השירים שכתבתי בשנים האחרונות.

הנה טעימה אחת מן הספר 'על מהותו של הג'סטין':

מה שאין לו דמות

אֲנִי מִתְאַהֵב בְּמַה שֶׁאֵין לוֹ דְּמוּת,

בְּמַה שֶּׁחָבוּי מִתַּחַת לַכְּסוּת שֶׁלְּךָ, גַ'סְטִין,

מֵצִיץ מִתּוֹךְ עֵינֶיךָ הַכֵּהוֹת, עוֹלֶה מִן

הַקִּמּוּר שֶׁל הַפְּגִיעוּת שֶׁמְּצַיְּרוֹת שְׂפָתֶיךָ

בְּמִפְגָּשָׁן עִם זִיפֵי הַסַּנְטֵר.

 

אַתָּה יָפֶה. אֵין לְהַכְחִישׁ. אַךְ יָפְיְךָ

אֵינוֹ נוֹבֵעַ מִמַּסַּת הַשְּׁרִיר הַמְּהֻדֶּקֶת

בְּחָזְךָ, גַּפֶּיךָ, בִּטְנְךָ, אֶלָּא מִן הָעֶצֶב

הַנִּכָּר בְּכָל נִיעַ שֶׁל פָּנֶיךָ, בְּקוֹלְךָ,

בַּזְּהִירוּת הָרְהוּטָה שֶׁל דִּבּוּרְךָ.

 

נִדְמָה לִי דַּעְתִּי נִטְרֶפֶת. שְׁלֹשָׁה יָמִים

אֲנִי יוֹשֵׁב וְכוֹתֵב שִׁיר אַהֲבָה לְגֶבֶר זָר

שֶׁרְאִיתִיו רַק פַּעֲמַיִם, וּבָהֵן כְּבָר הִסְפַּקְתִּי

לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ, כְּלוֹמַר מִמְּךָ, גַ'סְטִין, הֶגֵּד

מַסְלִים שֶׁל הִמָּנְעוּת וְשֶׁל דְּחִיָּה.

*

תוכלו להיכנס לעמוד הקמפיין שלי ולתרום כנדבת לבכם, מחמשה שקלים ואילך. כול תרומה תעזור לי להוציא לאור את שלושת ספרי השירה האלה יחדיו, ובזה לצמצם את הפער הבלתי אפשרי בין מועד כתיבתם לבין מועד פרסומם. כך גם תעזרו לי לשוב למעגל הפעיל של המשוררים, שנעדרתי ממנו, אם בשל הורותי, אם בשל מצבי הכלכלי ואם בשל הצורך שלי לעבד כול שיר עד תום, במשך חמש עשרה שנים.

קיצור הדרך לקמפיין הוא כאן

https://www.mimoona.co.il/Projects/3280

אודה לכם גם אם תהיו מוכנים/ות לשתף את הפוסט הזה בדפי הפייסבוק שלכם ו/או לשולחו באי-מייל למי שנראים לכם עשויים להתעניין בתרומה לפרויקט זה.

בתודה מראש,

אילן שיינפלד.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button