אקטואליה

היָארצייט, ברוך השם.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (65).

אף פעם לא חשבתי שאפשר לשמוח ביארצייט. אבל מסתבר שאפשר. שלפעמים מועד האזכרה של אחד הוא יום שמחתו של אחר, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפוליטיקה. ובכן, היום יום השנה הראשון לנפילת הממשלה הכי גרועה שהייתה בתולדות ישראל, ממשלת נתניהו-גנץ.

זה התחיל במבצע גיוס מופתי של עשרות אלפי דמוקרטים, שהתגייסו לקריאה, ולא רק הפגינו בחוצות, אלא הפציצו ב 16.000 הודעות אס.אם.אס את מספרי הטלפון הניידים של חברי וחברות הגואליציה ההיא. זה המשיך במה שזכור לטוב כ'ליל החניונים,' ובתרגיל המבריק של חמישה חברי.ות כנסת – מיכל שיר, שרן השכל, רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר. מי שטוו את המהלך היו כנראה יו"ר האופוזיציה דאז, יאיר לפיד, גדעון סער ואחרים. עד לרגע האחרון האמינו בליכוד ובכחול לבן, שהצליחו להגיע להסכם פשרה, שימנע הליכה לבחירות. אבל אז נפל הפור, וממשלת הזוועה הופלה.

מאז החל עידן חדש בפוליטיקה הישראלית. אחרי הבחירות הוקמה ממשלת שינוי, המאחדת בתוכה קצוות שונים ואפילו מנוגדים מן הקשת הפוליטית, שחבריה וחברותיה מאוחדים לא תחת אידיאולוגיה אחת, אלא תחת יעדים אזרחיים: לשקם את הדמוקרטיה הישראלית, את תשתיות החיים והכלכלה, החינוך והבריאות כאן, את המשילות ואת השוויון האזרחי והערבות ההדדית.

האופוזיציה עושה כול שביכולתה כדי לקעקע את ההישג הזה. סקרי כזב מופרחים חדשות לבקרים בערוצי תקשורת מוּטים, פרשנויות מסולפות ומהנדסות תודעה מובאות חדשות לבקרים, וחברי.ות האופוזיציה, ובראשם הלוזר, מתחרים ומתחרעים ביניהםן מי יאמר דברים מטונפים וחומציים יותר על ראש הממשלה המכהן, מחליפו וחברי.ות הממשלה ותפקודם.ן. החמיצות שלהם זועקת לשמיים. פה לא מדובר במפעל חמוצים, אלא בגשם חומצי. אבל שימשיכו. החומצה שהם מפרישים מעכלת רק אותם.

היום יום שמחה הוא לנו. יום היארצייט, יום נפילתה של ממשלת הבגידה, הממשלה שהתאפשרה רק בזכות הזחילה של גנץ אל ביבי. הוא למד את הלקח שלו מאז. וגם אנחנו. ולכן היום אפשר לשמוח בלב שלם. יש ישראל, ויש לה ממשלה טובה.

ואת התיקונים אנחנו, הדמוקרטים, עוד נעשה. אם היועץ המשפטי לממשלה חושב שעסקת הטיעון לאריה דרעי תעבור בשקט, אם חלילה הוא מעלה על דעתו, לכאורה, שזוהי הקדמה לעסקת טיעון עם הנאשם הלוזר, הוא טועה טעות גדולה. המטרילון, הכלי הנפלא שהשתמשנו בו כדי להטריף את חברי וחברות הכנסת בליל החניונים שריר וקיים. ואם וכאשר יגדישו פה את הסאה, בהגנה על מושחתים ובהלבנת חטאיהם, נפנה לחברנו ממציא המטרילון ומפעילו, והוא יפתח אותו בקול תרועה רמה.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button