אקטואליה

היחידה לאבטחת חדלי אישים.

יומן מלחמה (84).

     אבטחת האישים הבכירים במדינה, בכל מדינה, היא דבר חשוב. היא כלי שמירה על סמלי השלטון, ולכן גם על יסודות הדמוקרטיה. היא נועדה לשמור על נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, יושב ראש הכנסת, ראש האופוזיציה ונשיא בית המשפט העליון.

     היחידה לא רק שומרת עליהם. מעצם הצמדת מאבטחים לאישים אלה היא מקנה להם הגנה פיסית וביטחון בשלטונם. היא המעטפת ממנה הם שואבים את כוחם להיטיב או להרע. אבל מה לעשות כאשר אחד האישים האלה, ראש הממשלה, חותר ביסודיות, בעקביות ובמכוון תחת סדרי השלטון הדמוקרטי במדינה, ומסית נגד מערכות המשפט, החוק והאכיפה בה? הריהו עובר בזה על סעיף 7א'1 לחוק שירות הביטחון הכללי, שלשונו: השירות מופקד על שמירת ביטחון המדינה, סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, מפני איומי טרור, חבלה, חתרנות, ריגול וחשיפת סודות מדינה, וכן יפעל השירות לשמירה ולקידום של אינטרסים ממלכתיים חיוניים אחרים לביטחון הלאומי של המדינה, והכל כפי שתקבע הממשלה ובכפוף לכל דין. (ב)  לעניין סעיף קטן (א), ימלא השירות תפקידים אלה: (1)   סיכול ומניעה של פעילות בלתי חוקית שמטרתה לפגוע בביטחון המדינה, בסדרי המשטר הדמוקרטי או במוסדותיו.

     ומה אם, בניגוד לחוק ולעצם תכליתו, מוצאת עצמה היחידה מחויבת לשמור לא רק על ראש הממשלה, אלא גם על בניו? ומה אם במסגרת זו היא מחויבת לשמור על בן חדל אישים, המשתמש במעטפת זו לסיפוק צרכיו האישיים ולהגנה על אורח חייו?

     כבר מתחילת ההפיכה המשטרית קראתי, בכמה מנאומיי, לאנשי היחידה לאבטחת אישים ולחברי משמר הכנסת להתפטר לאלתר מתפקידם. הבהרתי כי עליהם לעשות זאת כדי להסיר את מעטה הלגיטימיות מן האדם העומד בראש הממשלה, הקושר קשר נגד יסודותיה הדמוקרטיים של ישראל. אדרבא, יסירו מעליו את מעטפת היחידה, ואז יתגלה במערומיו – קשיש מבועת, פרנואידי, נרקיסיסט, המקריב את מדינת ישראל, את הדמוקרטיה הישראלית, את חיילי צה"ל ואת החטופים והחטופות על מזבח גורלו האישי.

     מכיוון שראש שירות הביטחון הכללי נמנע ממילוי תפקידו – מעצר ראש הממשלה בגין פגיעה בסדרי השלטון הדמוקרטי בישראל. ועתה, משאני מבין מעט יותר מאורחותיו של בנו של רה"מ, המסייע ביד אביו בהחרבת המדינה ויסודות הדמוקרטיה בה, ובתוכן גם זכויות המיעוט, ודאי לי כי כול מי שמחשיב עצמו כאדם בעל מוסר וערכים חייב להתפטר מן היחידה לאבטחת אישים או לסרב לאבטח את קושר הקשר ואת בנו. שאם לא כן, ראוי כי היחידה לאבטחת אישים תסב את שמה ליחידה לאבטחת חדלי אישים. בזאת גם תודה על האמת – שאחרי המשטרה נפל בידי הרודן גם שירות הביטחון הכללי.

     אם כן יהיה, תיוותר רק זרוע אחת שעוד מגינה על האזרח מפני הרודנות, והיא צבא הגנה לישראל. אך אם צמרת צה"ל תתפטר בעקבות מחדל ה-7.10, והרודן ושריו ימנו קצינים על פי השקפת עולמם לעמוד בראשו, יוסרו כול המחסומים בין האזרח לבין המדינה. היא תוכל להפעיל עליו את מלוא כוחה. ישראל הדמוקרטית תהפוך סופית לדיקטטורה. ומזה לא יושיענו איש.

     ההפך מזה הוא התייצבות שר הביטחון, הרמטכ"ל, שני הרמטכ"לים לשעבר החברים בקבינט המלחמה (גנץ ואייזנקוט), ראש שירות הביטחון הכללי וראש המוסד בהצהרה משותפת לציבור, בה הם מודיעים כי ראש הממשלה אינו כשיר להמשך תפקידו וקוראים ליועצת המשפטית לממשלה ולבית המשפט הגבוה לצדק לפעול מיד להחלפתו או להוציא צו המורה על מעצרו בגין פגיעה בסדרי השלטון הדמוקרטי בישראל ופגיעה ממשית בישראל בשל פעולה מתוך ניגוד עניינים מובנה, במצב מעשי של נבצרות. אם הם מנהיגי אמת, זה מה שעליהם לעשות, מיד.

     אך בהיותם חדלי אישים, המאבטחים חדלי אישים, אין הם עושים זאת. לכן הרודן ממשיך לבסס את שלטונו חסר המצרים, בתקופה הכי קשה שהביא על ישראל ועל העם היהודי, ואיש אינו עוצר בעדו.

     במקום שבו האחדות הופכת לפסאדה של שיסוי והסתה, הערבות ההדדית להקרבת האזרחים בעבור שרידות המנהיג, והתווית המדיניות – לאכזריות מופגנת כלפי החטופות, החטופים ומשפחותיהם – הממלכתיות נהיית מעקרון הכרח של שמירה על הדמוקרטיה – למפלטו של משתף הפעולה. כאלה הם לא רק חברי הממשלה והקבינט, אלא גם אנשי היחידה לאבטחת חדלי אישים.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button