Uncategorized

המילון החדש: בוגד, מרי אזרחי, סרבנות.

התנגדות ושמחות אחרות (44).

     גמרנו עם הפשרות, ההידברות, הפיוס והממלכתיות. הימין, שהכתיר כבוגד את יצחק רבין, ולהבדיל אלף הבדלות את נפתלי בנט, הימין שהפך את הסמולנים לבוגדים ולצאצאי נאצים, לא ילמד אותנו מהי משמעותה של בגידה, וודאי לא יסביר לנו שסרבנות ומרי אזרחי הם מושגים שאסור לעשות בהם שימוש.

     מי שנתן דריסת רגל לסוכני החורבן של פורום קהלת בבית המחוקקים, ניזון מתוכניות שבושלו במשך עשור למיטוט מדינת ישראל היהודית דמוקרטית ולהפיכת ישראל לתיאוקרטיה מלוכנית עם קפיטליזם דורסני ואכזר, מי שהעניק לישיבות הקו דריסת רגל בגרעינים תורניים בערי ישראל החילוניות ובעמדות פיקוד וניהול בצבא ובמערכות השלטון, באמצעות בוגריהן במכינות הקדם צבאיות, שלא ילמד אותנו מהי המשמעות של בגידה.

     ראש גוש הימין הוא אכן אדם בוגדני. הוא בגד בבתו ובנשותיו, בבגד בעמו, במדינתו ובערכיו. הוא בגד גם בדבריו. הוא שקרן מסית ומתעתע, שאין שום ערך להבטחותיו, לנאומיו, לבריתות הפוליטיות ולהסכמים שהוא חתום עליהם. תורתו בוגדנותו. וברית האופל שכרת עם הכוחות הכי אפלים ביהדות, 'עוצמה יהודית', 'הציונות הדתית', מפלגת 'נועם' והמפלגות החרדיות האנטי ציוניות, היא בגידה גם בהיסטוריה היהודית, במיליוני היהודים שמסרו את נפשם על קידוש השם, בנופלי מערכות ישראל ובחלוצי הארץ הזאת – שמכוח הקרבתם קמה מדינת ישראל והייתה לתפארת.

     בהכתרתו כבוגד אין כדי להכשיר פגיעה פיסית בו ובבני משפחתו. אך יש בה בהחלט משום קריאה להעמידו לדין על חתירה תחת סדרי השלטון הדמוקרטי במדינת ישראל. זאת, לפני שמסתיימת החקירה של הוועדה בעניין הצוללות וכלי השיט, שממסקנותיה עלולה להתגלות בגידה עמוקה עוד יותר.

     הם גם לא ילמדו אותנו מהי משמעותו של מרי אזרחי ולא יהפכו את הקריאה למרי אזרחי ל'אנרכיה' או ל'מלחמת אחים'. המרי האזרחי הבלתי אלים הוא כלי מהותי ומכריע בתולדותיהן של דמוקרטיות, הוא כלי לגיטימי אך בלתי חוקי, שהאזרח הנרמס על ידי הרוב מחויב לנקוט בו כדי לשמור על ערכיו, על חירותו ועל מרקם חייו. הסרבנות היא חלק מן המרי האזרחי. שכן, בשעה שבה קם מחנה אחד ומפורר את הסיפור המאחד, את ברית הגורל הקושרת בין כול חלקי העם הזה, והקנתה תכלית וכיוון לחיי היחיד במרקם חייה של האומה – שוב אין הרוב יכול לצפות לממלכתיות, לציות, לערבות הדדית ולמסירות הנפש, שאפיינו את החברה הישראלית החילונית במשך שנים רבות כול כך, עוד מלפני הקמת המדינה.

     אם הימין הפוליטי בישראל רוצה לחדש את שותפות הגורל עם כול חלקי העם הזה – עליו לחדול מיד ממאמצי החקיקה של ההפיכה המשטרית, להסיג לאחור כול מה שנחקק כבר בקריאה ראשונה, לבטל את פירוק משרד החינוך והעברת הסמכויות על יחידת גפן לידי סגן השר אבי מעוז ההומופוב ואת פירוק היחידה למעמד האישה והלהט"ב במשרד לשוויון חברתי, את פירוק משרד הביטחון והעברת הסמכויות בשטחים הכבושים לידי השר לענייני חביות בנזין, סמוטריץ', ואת פירוק המשטרה והעברת משמר הגבול לידי השר לטרור לאומי, בן גביר. אלה הם צעדי המינימום שנדרשים מן הימין לפני שיעז בכלל להטיף לתנועת ההתנגדות האדירה שקמה כאן משהו בדבר השימוש במילים כמו 'בגידה,' 'מרי אזרחי' ו'סרבנות'.

     כול עוד הימין הפוליטי ממשיך בריצה שלו הלאה, בוועדת חוק, חוקה ומשפט ובפירוק מוסדות השלטון – וכול עוד עומד בראשו נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, שהסתה היא אומנותו ובוגדנות היא תורתו – שלא יצפה מחברי וחברות תנועת ההתנגדות לשום התקפלות, ניסוח מחודש של לשון ההתנגדות או כריעה אפיים ארצה במשכן הנשיא במעמד הידברות מצד אחד.

     בנימין נתניהו וחבר שריו וחכיו, יועציו ועוזריו, אסור שייתפסו כמטרות לרצח פוליטי. חס וחלילה אם כך יהיה. אבל הם בהחלט ימצאו את עצמם עומדים למשפט על חתירה תחת יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל ופגיעה אנושה בישראל ובעתידה, ובתוך כך גם בביטחונו ובעתידו של העם היהודי בישראל ובתפוצות. והלוואי וימצאו את עצמם גם בבית הכלא, שם יוכלו להרהר במשך שנים ארוכות בחורבן שהמיטו על מולדתם.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button