אקטואליה

הפירוטכניקה של משטרת ישראל.

התנגדות ושמחות אחרות (39).

     הבוקר, אחרי חסימת כביש 85, כביש עכו-צפת, בצומת כרמיאל מערב, היו לי רק מלים טובות לומר על משטרת ישראל. מפקד משטרת כרמיאל ואנשיו ליוו אותנו עוד בשטח הכינוס, בחניון של קניון חוצות כרמיאל. הם ידעו היטב שאנחנו עולים אל הצומת כדי לחסום את הכביש, התפרסו ואפשרו לנו לעשות זאת. ואז, במשך כל זמן החסימה, נתבו אותנו ואת התנועה, אפשרו לנו לחסום פעם בכיוון זה ופעם בכיוון אחר, וכך ויסתו את התנועה, אפשרו לנו להביע את ההתנגדות שלנו לדיקטטורה, ושמרו על שלומנו מפני נהגים ונהגות נרגזים.

     מדי פעם ניסינו לעבור על הגבולות שהציבו. כאשר ביקשו מאתנו לזוז מצד זה לצד אחר הלכנו לאט, מאד לאט, ואז דחפו אותנו במרפקיהם. אך לא הרימו עלינו יד, ולא עצרו איש. להפך, בשלב מסוים אחד השוטרים התבדח אתי, שבקרוב ידרוש פיצויים על חירשות בשל הזמבורה שלי. צחקנו איש עם רעהו, ואפילו לחצתי לו יד.

     יצאתי מן ההפגנה מעט מוקדם משאר המשתתפים כדי לרוץ למפגש עם המורה המחנכת והצוות בבית הספר של ילדיי, דגל הגאווה מבצבץ מחלון מכוניתי, כרזה 'חובה להתנגד' תלויה על המכונית, ולבי טוב עלי. הודיתי בליבי למשטרת כרמיאל על האיפוק, ההכלה של החסימה ובו-בזמן גם על שמירת הסדר הציבורי. בעיני רוחי דמיינתי את המפכ"ל, קובי שבתאי, יושב לילה קודם לכן עם הניצבים, ומבהיר להם שהמשטרה בפיקודו תאפשר למפגינים לחסום את כבישי הארץ, ובו-בזמן גם תווסת בהם את התנועה ותשמור על שלום המפגינים והנהגים גם יחד.

     התחושה הטובה הזאת התנפצה למול התנהגות משטרת מחוז ירושלים. היום אחר הצהריים, היום הנורא ביותר בתולדות מדינת ישראל, עצרו שמונה בלשים את אבי של לימור, אחת מהפעילות המרכזיות ב'דמוקרטים' ובהובלת ההתנגדות, מפני שבמכוניתם נמצאו 250 לפידים, כאלה המשמשים ל'חג המעלות' בתנועות הנוער. הלפידים נרכשים מדי שבוע על ידינו, התורמים להתנגדות, כל אחד כפי מידת יכולתו, ומטרתם אחת – להאיר את הצעדות בלפידים, בשביל הניראות.

     אבי הוא קצין צה"ל, אדם מאופק, מלח הארץ. הוא נעצר לחקירה, וכל הלפידים, שנועדו לצעדה מסביב לכנסת הערב, הוחרמו על ידי משטרת המחוז. אך היא לא הסתפקה בכך, והודיעה הודעה לעיתונות, לפיה "בשעה האחרונה עוכב לחקירה חשוד שהשתתף בהפגנה, זאת לאחר שברכבו נתפסו מאות אמצעי פירוטכניקה שהיו עלולים לסכן את בטיחות המשתתפים ולהפר את הסדר. האמצעים הוחרמו והחשוד עוכב לחקירה במשטרה. מאות שוטרים ממשיכים לפעול באזור גם בשעה זו לשמירת הביטחון והסדר."

     לכול הרוחות, האם אי פעם המשטרה עצרה את חניכי וחניכות תנועות הנוער במצעדי הלפידים שלהם ב'חג המעלות'? מצעד כזה נערך מדי שנה בישוב שלנו, תובל. איזו פירוטכניקה ואיזו הפרת סדר!? מדוע לטפול על אדם שהוא מלח הארץ האשמות נבזיות כאלה!? ומניין המשטרה בכלל ידעה מי מסיע, מניין ולאן, ובאיזה רכב, את 250 הלפידים שנועדו לצעדה מסביב לכנסת!?

     האירוע החמור הזה מעיד כי המשטרה עוקבת אחרי פעילי ההתנגדות, כנראה גם בתוך מכשירי הטלפון שלנו ובקבוצות הווטסאפ. יתר על כן, האירוע הזה צובע את דוברות המשטרה ואת מחוז ירושלים בהטיה פוליטית חמורה. זכותם של אזרחי ישראל להפגין מסביב לכנסת, בצורה בלתי אלימה, ביום שבו לוקחים להם את הדמוקרטיה, זכותם לצעוד עם לפידי חלב פשוטים מסביב, וזכותו של אזרח שומר חוק כמו אבי מויאל לעזור לארגון הצעדה ולהצטרף אליה.

     על משטרת ישראל לשחרר מיד את אבי מויאל מחקירתו – ולאפשר לו להעביר את הלפידים לצועדים. כל דבר פחות מזה ייראה כמו כניעה של משטרת ישראל, ובייחוד של מחוז ירושלים, לגחמות המטורפות של השר לטרור לאומי המטורלל, העבריין המורשע בטרור, שעושה כול שביכולתו כדי להבעיר את מזרח ירושלים ערב הרמדאן, ולא ירפה עד שלא ישיג את מבוקשו.


מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button