Uncategorized

השָׁפְדָ"ן – והפריימריז של הליכוד.

החיים, ההורות, הכתיבה ומה שביניהם (151).

     לפני שנים רבות, בתחילת שנות האלפיים, היה לי רואה חשבון מצוין. הוא היה, ועודנו, רואה חשבון ועורך דין, אדם חד וחכם, מלא תושייה ודייקן, ועד היום אני מצטער על כך שהחליט לחדול מעיסוק בתיקי לקוחות ולעבור לעיסוקים אחרים. יום אחד, כשישבנו על ענייניי הכספיים, איש מול רעהו, במשרדו, הרים אלי את עיניו:

     "אילן, אני מתפלא עליך. אתה אדם ברוך כישרונות, מלא קשרים. עוד לא הבנת מה עליך לעשות כדי לצאת מכול הבעיות הכלכליות שלך?"

     "לא," חייכתי אליו.

     "להצטרף לליכוד," הוא אמר, "להיות חבר מרכז בליכוד. זה יסדר לך את החיים."

     פרצתי בצחוק. מעולם לא היה דבר רחוק ממני יותר מהצטרפות לליכוד, או מכניסה לפוליטיקה בעבור השגת איזו טובת הנאה מהתחככות במוקדי הכוח השלטוני.

     "תודה על העצה," אמרתי לו, "היא כנראה שווה זהב. אבל אני אמשיך בשלי."

     את ההמשך אתם כבר יודעים. לצערי לא נהייתי מיליונר, לא קיבלתי וילה עם ברכה מחבר ששפיותו מפוקפקת, ואני לא נוהג לטבול סיגרים קובניים בליקר יוקרתי. אני מגדל שלוש תרנגולות וגן ירק קטן בחצר, משתדל לרקוח ריבות וליקרים ולאפות דברי מאפה בבית, ועובד היטב לפרנסתי.

     ימים אלה, שבהם נודע על עוד ועוד אנשים המצטרפים למפלגת הליכוד ומעמידים את עצמםן לבחירות הפנימיות בה, הזכירו לי את הסיפור הזה. ברשימת המצטרפים לליכוד והמעמידים עצמם לבחירה ניתן למצוא את מיטב הזִיבּוּריוּת הישראלית. לא אמנה אותםן בשמות, כדי לא להיקלע לתביעות דיבה ורדיפה מיותרות, אבל יש ביניהם בני אדם שסרחו בתפקידים בכירים וציבוריים, מורשעים בדין ועוד כהנה וכהנה מפסולת החברה הישראלית.

     אין זה מפתיע שהם נמשכים אל מפלגת הליכוד. מפלגה שאינה מקיאה מקרבה את העומד בראשה, אחרי שאורח חייו הנהנתני, הנצלני והמושחת נחשף ברבים, מפלגה שאינה מסלקת ממנה אדם הנאשם בסעיפי אישום חמורים כמוהו, ועוד טוענת שהוא נרדף על לא עוול בכפו, שנתפרו לו תיקים, מפלגה שמהדהדת את מסריו, התוקפים את מערכות המשפט, החוק והצדק, משסים קהילה ברעותה וקורעים את החברה הישראלית לגזרים, אין פלא שהיא מושכת אליה כדבורים אל הדבש את חלאת החברה הישראלית.

     אבל מפלגת הליכוד לא תמיד הייתה כזאת. עברה מפואר, והיו ועוד ישנם בה בני אדם ערכיים, עגונים, המתפלצים למול המתחולל בה כעת. כולי תקווה כי ותיקי תנועת החירות וותיקי הליכוד ישימו קץ להידרדרות המסוכנת של מפלגתם, יקומו כאיש אחד ויכריזו על התפצלות המפלגה. אם אין הם יכולים לנאשם, שהקיף עצמו בעושי דברו, יגלו יושרה ואומץ בקרבם, יקומו ויודיעו שאינם יכולים עוד ליתן ידם להשחתה של מפלגת שלטון פוטנציאלית ושל מדינת ישראל – ויקימו את הליכוד החדש.

     בנימין נתניהו צריך ואמור להגיע לקלפי עם 19 מנדטים. לא יותר. בבחירות הקרובות עליו לסיים את הקריירה הפוליטית שלו לצמיתות. וכול איש ואשת ימין הגונים שאינם עושים מעשה כדי לזרז את קץ לפיתתו בליכוד ובמדינת ישראל הם שותפים לדבר עברה ונותנים ידם להשחתת הליכוד ולחורבן ישראל.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button