Uncategorized

השב"כ:  הגיע הזמן לעקור את שיני הארס של הנחש.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (234).

     בערב שישי זה ביליתי לא רק עם בניי ואבי, אלא עם ביביסט. זה התחיל בציוץ של נדב וייסמן, ששיתפתי בטוויטר. נדב כתב: "על המשפט האזרחי רוצים להתגבר בגלל נתניהו הבן. על הפלילי צריכים להתגבר בגלל האב. על המנהלי חייבים להתגבר בשביל דרעי. על החוקתי מוכרחים להתגבר כאילו בגלל שבג"צ משתולל, אבל בעצם בשביל להעביר את כל הנ"ל. ככה זה – החוק חל רק על נתינים, לא על שליטים. עוד לא קמה ממשלה והטרלול חוגג."

     הציוץ הזה מדייק מאד בהעמידו את כל המאבק במערכת המשפט על דבר אחד – היחלצות נתניהו מכלא. הוא עורר את זעמם של אנשי ימין, ורבים הגיבו לו. אחד מהם פנה אלי, וכך כתב: "אתם מתריעים מפני הסכנות כמו, למשל, חדירה של המשטרה לניידים שלנו! ובכן זה קורה הלכה למעשה היום ללא צורך בפסקת ההתגברות, אז על מה הפאניקה של כול הצדקנים והטהרנים? רק לאחרונה התברר שנעשה שימוש לא חוקי בתוכנת פגסוס והטמנת רוגלות בתיק 3000. האם יצאתם לרחובות למחות, צבועים עם מוסר כפול?"

     על כך השבתי לו בקצרה: "אתה מגיב בלי מחשבה. כול הזכויות של כולנו בסכנה, ובהן גם זכויותיך שלך."

     תשובה זו הביאה עמה תכתובת הולכת ומסלימה. הוא כתב לי: "אחרי מחשבה רבה! על משפט בפייסבוק זומנתי לחקירה במשטרה, החרימו לי את הנייד ללא שום צו, ולאחר שחטטו ושאבו את כול תוכנו הוא הוחזר לי לאחר ארבעה ימים. אז מה אתה טוען שזכויותיי כאזרח נשמרות לפי שעה?"

     "אם הגעת לחקירה במשטרה כנראה שיש לכך סיבה. בדיקה, חקירה. אני מקווה שיצאת מזה בשלום. אבל שמירה על זכויותיך כאזרח אין משמעה הפקר," השבתי לו. וכששאל: "ליברמן נחקר 17 שנה ולא הוגש כתב אישום… הסבר," השבתי לו: "זה לא תפקידי, וגם אין לי ידיעה מה באמת אירע שם."

     "אם תכיר את המקרה לעומק תבין שזכויותיי לא נשמרו! מכיוון שזכויות אזרחים מופרות על בסיס יומי זה כבר לא עניין! החוק הוא לא יותר מהמלצה שאין חובה לאמץ! אפשרות נוספת… שאנחנו לא חיים באותה מדינה… חה חה חה אם אתה פריבילג לבן אשכנזי מגוש דן חזקה עליי שאנחנו בשתי מדינות שונות."

     ברגע זה היה מוטב לי לסיים את השיחה בינינו. אבל הייתי מזועזע מדבריו. "אם זהו אורח מחשבתך, 'אם אתה פריבילג לבן אשכנזי מגוש דן חזקה עליי שאנחנו בשתי מדינות שונות'," כתבתי לו, "אין לנו בכלל בסיס לשיח. אני תושב הגליל, ישראל, וגוון עורי או מוצא הוריי אינו משנה כהוא זה דבר. שניהם ניצולי שואה, ולא זכו לשום פריבילגיה בחיי העוני שחוו רוב ימיהם. שבת שלום."

     "גוון העור והמוצא משנה ועוד איך משנה. תמשיך לטמון את הראש בחול. הקייטנה הסתיימה!" כתב לי, "משפט שאימצתי מהבוקר: השוויון גורם לפריבילג תחושת אי נוחות. תחשוב על זה!"

     אבל האדם הזה לא הסתפק בכך. הוא עבר מטוויטר לדף הפייסבוק שלי, קרא פוסט אחד, ציטט ממנו והוסיף עליו: "'אפשר לשמוח על הפינוי ולבכות עם המפונים'", כתב, "לא פספסתי באבחנה שלי לגביך שום דבר. עשיתי שיעורי בית! אם שמעון פרס הוא מודל עבורך והשקפת עולמך כפי שעולה מדף הפייסבוק שלך, אין לי טענות אליך! אבל לטעון שהנאצים עשו עבודה יסודית? אם תשאל אותי עבודה ערבית!"

     אבל הפוסט שציטט מתוכו אמר דברים אחרים לגמרי:

     "[…] זו הסיבה שיכולתי, למשל, לכתוב שיר קינה על מפוני גוש ימית בהתנתקות. השיר הזה, שהולחן והושר באוהל המפונים, נכתב מתוך אמפתיה וחמלה, אף על פי שישבתי וצהלתי מול הטלוויזיה, מתוך תקווה גדולה לשלום, ברוח חזונו של שמעון פרס, כשראיתי את הפינוי. אז לראשונה הבנתי, שאפשר לשמוח על הפינוי, ולבכות עם המפונים.

     אני כותב את הדברים האישיים האלה, כדי להבהיר שלא שיניתי את דרכי. עודני ציוני, יהודי וישראלי, המאמין באחדות ישראל. כי אין לנו ארץ אחרת, כי מדינת ישראל היא פלא וכי עליה לפתוח את שעריה לא רק בפני מי שהוריהם או סביהם וסבתותיהם יהודים, אלא גם בפני צאצאי האנוסים והמומרים מספרד ומדרום אמריקה, שרבים מהם מבקשים לעלות ארצה ולחדש את יהדותם, אך חוקי הגיור, שבהם תלויה תחולת חוק השבות, אינם מאפשרים להם זאת. לו כך יהיה, ישתנה מעמדה של ישראל לעד, בדיוק ברוח חזון הנביאים על אחרית הימים. […]

     כאשר ראיתי את הדברים האלה נחרדתי. כתבתי לו רק שתי מלים. "אתה מטורף." איך עוד אני יכול להגיב לאדם, שלפני רגע שמע ממני שאני בן דור שני לשואה, ששני הוריי ניצולי שואה, ואז מאשים את הנאצים באי השלמת המלאכה כיאות, כלומר באי השמדתי?

     "נכון!" השיב לי, "הפוסט האחרון שלך בין היתר על ההתנתקות, שנערות בנות 14 נעצרו ל-4 חודשים כי חסמו כבישים ללא משפט מעצר מנהלי ואתה חי עם זה בשלום? אני מנחש שעליתם ארצה בעזרת הרכבת של קסטנר. עכשיו תסביר במה אתה טוב מהם. אתה אכזר עם לב ערל! ואתה קורא לי מטורף? חתיכת חרא!"

     בשלב הזה כבר חסמתי אותו. מדובר באדם נטול מעצורים, שכפי הנראה התבטאויות עבר שלו כבר סיבכו אותו בחקירה במשטרה. אבל הוא מתקשה לעצור בעד עצמו, וכותב דברים פשוט איומים. להתייחס לאשכנזים כאל 'פריבילגים לבנים', שמוטב היה לו הנאצים היו משמידים את כולם, לומר ש'עליתם ארצה בעזרת הרכבת של קסטנר,' כאילו כולנו ניצוליו של 'בוגד', זה פשוט מטורף. להזכירכם, רכבת הניצולים שהציל ישראל קסטנר, ב-30.6.1944, מנתה 1684 נפשות, ובהן משפחות ויתומים. קסטנר הציל אותם מהשמדה, אבל בעקבות קביעתו של השופט בנימין הלוי, במשפטו, כי "קסטנר מכר את נשמתו לשטן", והערעור והזיכוי בעקבות זאת – קסטנר נרצח בידי שלושה חמושים ב 3.3.1957, בזמן הערעור על גזר דינו.

     איך יכול אדם מן הישוב, גבר במיטב שנותיו, לכתוב לי דברים כאלה? איך בכלל דבר כזה מתאפשר בגבולות מדינת ישראל? בפיד הטוויטר של ישראל? ובכן, כבר בכנסת השמונה עשרה אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק, שעליה חתום חה"כ אורי אריאל, יחד עם רוחמה אברהם-בלילא, איתן כבל, אריה אלדד, מרינה סולודקין ועתניאל שנלר, הקובעת כי " שימוש בכינוי נאצי, בעל פה או בכתב כלפי אדם, קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת לימוד, תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי – אסור" ובתוך כך "העלבת אדם על ידי הבעת משאלה, תקווה או ציפייה להגשמת מטרות הנאצים, או הבעת צער או מחאה על שלא הוגשמו במלואן."

     הצעת חוק זו נתקעה לפני קריאה ראשונה, בוועדה לחוקה, חוק ומשפט, ב 30.5.2012, ומאז לא קודמה, כנראה בשל ההתנגדות העזה שעוררה, מפאת חשיבות השמירה על חופש הביטוי. אבל בצד החקיקה שנתקעה, יש גם מוסכמות מסוימות של שיח ציבורי. כולנו יודעים, כי אין זה ראוי לכנות אדם בשם נאצי, או להביע צער על שהנאצים לא השלימו מלאכתם כלפי חלק זה או אחר של העם היהודי.

     לאחרונה הסייגים האלה נפרצו. זה התחיל בפייק ניוז, בתיאוריית הקונספירציה המטורפת, לפיה קצינים נאציים ונשים נאציות עלו ארצה, התערבבו באוכלוסיית ישראל וילדו כאן צאצאים, ואלה הם 'הסמולנים', עליהם נמנו, בין השאר, גם תא"ל (מיל) אמיר השכל. כידוע, פעילת הליכוד אביטל דירקטור קראה לאמיר "צאצא של הנאצים," פעיל הליכוד רמי בן יהודה קרא למפגינים "נכדים של היטלר," נדמה לי שהטיחו דברים דומים גם ביאיר גולן.

     אין להתפלא על כך, אחרי שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המיועד, אמר בסרטון שהופץ כבר בשנת 2020, ש"הקיבוצים זה דבר שחוץ מישראל לא קיים בשום מקום בעולם חוץ מצפון קוריאה. מין איזה רעיון לחברה אוטופית, תמיד הרעיון לחברות אוטופיות אנחנו יודעים איך זה מסתיים בסוף. בברית המועצות ובגרמניה הנאצית היה רצון להקים חברות מופת וחברות אוטופיות, זה אף פעם לא נגמר טוב הרעיון להנדס חברה אנושית".

     ההסתה הזאת, בין אשכנזים לבין מזרחים, בין פריבילגים לבנים שחבל שהנאצים לא גמרו אתם את העבודה, ועלו ארצה ברכבת של 'הבוגד' קסטנר, וניצלו במחיר השמדתם של רבים אחרים, הקונספירציות לפיהן הסמולנים הם צאצאי הנאצים – זוהי התרת דם של ממש. לכן, לא פלא שמפגינים הוכו בגשרים ובמסיק הזיתים בשטחים הכבושים.

     אך הרע מכול עוד לפנינו. בני אדם כדוגמת זה שהתכתבתי אתו הערב, וכבר 'בילה' בחקירה במשטרה בגין משפט בפייסבוק, עלולים גם להגיע לידי מעשים. הנה, למשל, מה שצייץ במאי האחרון, על יאיר לפיד, בעקבות החתימה על הסכם הגז עם לבנון:

     "האם יאיר לפיד מבין, שמכירת המדינה לאויב בשביל שרידות של עוד שבוע תמורת סכומים אני אפילו לא יודע לכתוב יכול לגרום ליגאל אמירים להתעורר ולעשות מעשה. יש פה גם בגידה וגם התרסה! אם 59 ח"כים מכשירים את המכירה הזו הקב"א  ייתן לנו כוח לדון כול אחד ואחד על הבוגדנות הזו."

     האמת, הדברים האלה כול כך קשים, עד שהתחלתי לחשוד שמא מדובר בפרופיל אירני, שמבקש רק לסכסך בינינו ולמרר לכולנו את החיים. אבל לא כך נראה הדבר. נראה לי שמדובר בישראלי בן גילי. ולכן, לסיום, אשאל רק דבר אחד – האם מישהו במחלקת הסייבר של משטרת ישראל ובמחלקה היהודית של השב"כ יתעורר, ויתחיל לבדוק את ההסתה המטורפת הזאת? האם יש מישהו שבוחן את הציוצים והפוסטים החולניים הללו, ומנטר גם את הנעשה בקבוצות הווטסאפ של הביביסטים, שרק קצה שמעם של הדברים המטורפים שנאמרים בהם הגיע לאוזניי, או שמוראה של משפחת נתניהו נפל על המפכ"ל ועל ראש השב"כ, ולכן נדונו כאן לשפיכות דמים?

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button