Uncategorized

התנגדות ושמחות אחרות (1).

     מדי זמן, כאשר אני חש שהחיים ועמם הכתיבה שלי עוברים פאזה, אני מתחיל נושא-אב חדש בכתיבתי הפובליציסטית, בבלוג שלי וברשתות החברתיות. כאשר הילדים רק נולדו קראתי לזה 'אבא קומתיים'. בחופשים הגדולים כתבתי את 'יומן החופש הגדול של מיכאל ושל דניאל.' אחרי כן זה הפך ל'החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם.' היום, 13.12.22, היום בו נבחר חה"כ יריב לוין ליו"ר הזמני של כנסת ישראל, החלטתי לפתוח בנושא-אב חדש: התנגדות ושמחות אחרות.

     קוראים לו 'התנגדות ושמחות אחרות', מפני שהבחירה בחה"כ יריב לוין כיו"ר הכנסת פותחת את הליכי החקיקה של החוקים העברייניים, הלא-מוסריים והלא-לגיטימיים, שיאפשרו את ערעור סדרי השלטון הדמוקרטי בישראל. חקיקה זו תביא להקמתה של ממשלת החורבן, שתעביר את ישראל מדמוקרטיה בשלטון הרוב – לדיקטטורה של עריצות הרוב על המיעוט. חבילת החוקים הראשונה המתוכננת היא: החוק שיבהיר כי המגבלות של עבירה שיש עמה קלון אינן חלות על מי שנדון למאסר על תנאי, וכך יאפשר לחה"כ אריה דרעי להתמנות לשר הפנים ולשר האוצר; התיקון לחוק פקודת המשטרה, שיכפיף את מפכ"ל המשטרה ל'שר לביטחון לאומי', העבריין המורשע איתמר בן גביר, ועל ידי כך יהפוך את המשטרה מגוף אכיפה של החוק והגנה על האזרח במשטר דמוקרטי – לגוף אכיפה פוליטי של הצרת זכויות האזרח והפרט על ידי המשטר; חוק סמוטריץ' יאפשר לנ"ל לחולל שינויים במשרד הביטחון; והחוק שיאסור על ארבעה ח"כים להתפלג כסיעה, שינעל את כוחה של הקואליציה ויקשה מאד על הפלתה.

      העברת חוקים אלה השבוע תהווה פגיעה ישירה בסדרי השלטון הדמוקרטי וגם בעקרונות הצדק והמוסר. היא תפתח את השער להקמתה של ממשלת החורבן, שחבילת החקיקה העיקרית שלה נדחתה, כפי הנראה, על ידי בנימין נתניהו, למושב הקיץ של הכנסת. חבילה זו כוללת את פסקת ההתגברות, ביטול עילת הסבירות, תיקון חוק יסוד החקיקה, הפחתת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לכדי חוק רגיל, שינוי בוועדה לבחירת שופטים ועוד. השלב הראשון שיועבר השבוע יהפוך את המשטרה לכלי אכיפה פוליטי נגד מיעוטים, ובהם ערבים, להט"בים ומתנגדי משטר. השלב השני של החקיקה, שנתניהו נזהר בו אך בהחלט מתכוון לקיימו, ישחרר אותו ממשפטו – ויהפוך אותנו מאזרחים לנתינים בתיאוקרטיה דיקטטורית, במדינת הלכה חשוכה.

     זה הזמן להתנגדות. התנגדות בכול הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשות האזרח שואף החירות, השלום והחופש מדת. מדובר בהתנגדות בלתי אלימה, האוסרת על אלימות, פגיעה ברכוש ובסדר הציבורי, ומתמקדת בכמה עקרונות – האטה, הבלטה, הסברה וניראות. האטה של המשק, של התנועה במרחב הציבורי, הבלטה של מסרים המתנגדים למשטר ולערכיו, הסברה בכל דרך אפשרית, מודפסת ודיגיטלית, של ערכי הדמוקרטיה וזכויות האזרח, והפגנת ניראות של קבוצות מיעוטים מודרות, נרדפות או כאלה שזכויותיהן נשללו מהן.

     התחלתי קורא למרי אזרחי ימים ספורים אחרי תוצאות הבחירות, ברגע שהחלו להתפרסם ידיעות מתוך המשא ומתן הקואליציוני וראיתי לאיזה כיוון הדברים הולכים. אחרי כן דיברו על כך גם יאיר גולן ובוגי יעלון ויאיר לפיד, תא"ל אסף אגמון, חה"כ בעז טופרובסקי ורבים אחרים. כתוצאה מכך, הנאשם בנימין נתניהו, שכל השחתת הדמוקרטיה וחיי האזרח בישראל נועדה לשרתו לביטול משפטו, וכול חבורת שופרותיו, פעיליו והבוטים הפועלים לכאורה תחתיו – החלו להדהד מסרים המגנים כול קריאה למרי אזרחי.

     אבל היום התחילו להתפרסם בטוויטר קריאות לפתוח באש חיה כלפי מתנגדי משטר. דווקא היום, שבו מתחילים הדיונים על חוק פקודת המשטרה, שאם ישונה יהפוך אותה למשטרה פוליטית בשירות הימין והדיקטטורה המתהווה, מתפרסמים ציוצים כמו זה להלן:

yohay.eth  EternalViking

@yohaie2000

ומי שמדבר על מרי אזרחי כנגד המדינה שלא יגלגל עיניים כשמדברים על אש חיה לעבר בוגדי המדינה אותם מורדים אזרחים

3:07 אחה״צ · 13 בדצמ׳ 2022

     זה לא הציוץ היחיד בנושא, וזה מעלה את החשש, שאולי צייצני הימין והבוטים שלו קיבלו הוראה מגבוה לפמפם את האפשרות, שמרי אזרחי (בלתי אלים, כפי שציינתי שוב ושוב) – ייענה באש חיה. כאשר זה בא ביום שבו המשטרה עומדת להימסר לידי איתמר בן גביר, שגם מעוניין בשינוי הוראות הפתיחה באש, המשמעות היא ברורה – מרגע שחוק פקודת המשטרה ישתנה, וסמכויות המשטרה יהיה בידי בן גביר, לפחות לכאורה – חיי כול מתנגדי המשטר מצויים בסכנה.

     כמו תמיד, הרוח המסיתה ומחרחרת הדמים של הציוצים האלה מתחילה מלמעלה, מראש הנחש, בנימין נתניהו, בתגובתו לנאומו של יאיר לפיד. אבל שופרותיו ובוטיו נוטלים את רוח המפקד, מקצינים אותה ומפזרים את התרעלה לכול עבר. זו התרגולת הקבועה של מכונת הרעל של נתניהו, רק שהפעם, במצב הנפיץ אליו הכניסו נתניהו ושותפיו את החברה הישראלית, זו עלולה להפוך למכונת דמים.

     השורש של כול הרעה החולה הזאת היא פסק הדין 0:11. לו היה בית המשפט העליון פוסק, כי אדם הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים אינו יכול לקבל לידיו מנדט להקמת ממשלה, ולו היה בית המשפט העליון כופה על נתניהו את הסדר ניגוד העניינים שתבע ממנו לחתום עליו, לפיו לא יעסוק בכול עניין הנוגע למערכת המשפט ולמשפטו, היינו ניצלים. כעת, ההצלה היחידה שלנו לפני היהפכות החיים כאן לבלתי אפשריים היא היועצת המשפטית לממשלה, שתקבע כי התנהלותו של נתניהו, במשא ומתן הקואליציוני טרם הרכבת הממשלה, נגועה בניגוד עניינים חמור, ובית המשפט העליון – שיסכים עם קביעה זו וייטול מנתניהו את היכולת להרכיב ממשלה.

     אם זה יקרה, החברה הישראלית תינצל. אם לא, נצא בהחלט למרי אזרחי בלתי אלים. והוא יהיה בלתי אלים כול עוד משטרת ישראל תשמור על ערכי הדמוקרטיה ולעולם לא תגיב בירי בכדורי גומי או באש חיה על מפגינים, המנצלים את זכותם הלגיטימית להפגנה.

     הימים הקרובים הם ימי הכרעה. הם שיגידו אם מערכת המשפט תעמוד איתנה מול המתקפה חסרת הרסן של נתניהו ושותפיו על סדרי השלטון הדמוקרטי וזכויות האזרח בישראל, או שנדונו לימים קשים ורעים מאד.

     אסיים את הפוסט הזה כמו שאני מסיים מדי בוקר את דפי הבוקר במחברתי: אלוהים, עזור לנו כולנו ושמור עלינו כולנו, ותן לנו בריאות טובה ותקינה ואריכות ימים ושנים בשלמות הגוף ובצלילות הדעת. שמור עלינו ועל כל ישראל, אמן ואמן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button