אקטואליהארגוניםהומוסקסואליותהמחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"ביתמגדרפוליטיקה

כמה דברים על הורות גאה ועל תבונה פוליטית

הערב, כמו תמיד, שכבנו מיכאל, דניאל ואני שלושתנו יחד במיטה הגדולה המחוברת, ושוחחנו על התחפושות למחר. מיכאל יודע למה יתחפש. דניאל קצת מאוכזב, כי הזמין תחפושת וקיבל אותה בלי המסיכה. רכשתי לו מסיכה חליפית, אך זו לא סיפקה אותו, ואז צץ לי הרעיון, לחפש אותו בתחפושת מעורבבת עם פרטי תחפושות מן השנים הקודמות. זה די הצחיק אותו. סיכמנו שמחר נשכים קום, נוריד את כול שק התחפושות מהתא העליון בארון, ונחליט מה עושים.
ואז דגדגתי להם את כפות הרגליים מתחת לשמיכת הפוך, כך סתם, בהפתעה, ושניהם צחקו מעונג.
"לילה טוב ילדים, אני אוהב אתכם מאוד," אמרתי ונשקתי להם על מצחיהם.
"גם אני אוהב אותך ממוש פפוש," השיב מיכאל, "פעמיים. כי אתה גם ממוש וגם פפוש."
החוכמה וההומור שלו פשוט נפלאים.
 
חשבתי לסיים בזה את הפוסט. כי הרי הוא פוסט אישי על ילדיי ועלי, ובאמת שדי לי בזה. אבל קשה לי לסיימו בזה, בשעה שחבר הכנסת מיקי זוהר אמר, רק היום, בכנס שנערך ביוזמת הארגון הנתעב "בוחרים במשפחה", בפני בנות אולפנא בדרום, כי יש לבטל את מצעד הגאווה מפני שהוא גורם לשנאה ואלימות. מארגני הכנס גם הוסיפו, שארגון 'בוחרים במשפחה' יזם את הדיון בנושא כחלק מקמפיין להקמת ועדה בכנסת שתפעל לחזק בחקיקה את "התא המשפחתי המסורתי" כהגדרתם. בסרטון ובעלון שהפיצו ברשתות החברתיות הם מפרטים את הציפיות שלהם מהח"כים בימין – הצהרה ברורה שבמשפחה יכולים להיות רק אבא ואמא, סילוק "האג'נדה הלהט"בית" ממשרד החינוך, מתן אפשרות להפרדה מגדרית באירועים במימון ציבורי והוצאת ניתוחים לשינוי מין מסל התרופות." (זה מצוטט מידיעה שהועלתה הערב בוויינט).
 
בכוונתם של אנשי 'בוחרים במשפחה,' גם לנסות להקים לובי חברתי בכנסת, של חברי כנסת ש"יתחייבו לקדם את ערכי המשפחה ללא חשש מלחצים של ארגונים המעוניינים לפרק אותה. הגיע הזמן שנבחרי הציבור ירימו את דגל המשפחה ויובילו באופן מעשי לחיזוק מעמדה שאוים ונפגע בשנים האחרונות וכן יתנערו מכל מי שמנסה לטשטש את הזהות האישית והמשפחתית, המביאה לחורבן חברתי ולאומי". משמע, אנחנו, בני הקהילה הלהט"בית וארגוניה, מעוניינים לפרק את ערכי המשפחה, לטשטש את הזהות האישית והמשפחתית, ולהביא לחורבן חברתי ולאומי, רחמנא ליצלן.
 
כאשר ארגון 'בוחרים במשפחה' רק הודיע על יציאתו לקמפיין, והפיץ חוברות בנושא בקניון עזריאלי, מיהרתי והגשתי נגד ראשיו תלונה בגין הסתה במשטרת כרמיאל. עד כה לא קיבלתי מענה על תלונה זו. כמו כן שלחתי מכתב בנושא לכל ראשי מערכת האכיפה בישראל. גם הם עוד לא ענו לי. בהמשך, גם חברים אחרים מן הקהילה פנו והגישו תלונות במשטרה על דברי ההסתה האלה.
 
בתחילת הדרך היו הדעות בקהילה חלוקות לגבי הטיפול הראוי בארגון 'בוחרים במשפחה' וגם בקמפיין שהשיק אלי ישי, בתחילה מתוך הכחשה ואחרי כן בגלוי. אמרו, אם נגיב ניתן להם כוח, ובולטות תקשורתית, וזה הרי מה שהם רוצים. אמרו, מדובר בארגון קיקיוני, ולכן די בזה שארגוני הקהילה הדתיים יטפלו בזה, במגזר שלהם. אני סברתי אז, שזזהו משגה לראות זאת כך, וכי הקמפיין הזה מסוכן ואלים. לכן פניתי למשטרה וגם הגבתי עליו לא מעט ברשתות החברתיות.
 
כעת נגלה בפנינו החזון המלא של ארגון 'בוחרים במשפחה' – סילוק התכנים הלהט"ביים ממערכת החינוך, הוצאת ניתוחים לשינוי מין מסל התרופות ועוד. הדברים הללו, כשהם באים בתקופת בחירות, שממילא היא אלימה ומלאת סכנות, בליווי קמפיין דומה של אלי ישי ופטרונו הרוחני, מסוכנים שבעתיים. אכתוב כאן במפורש את הדבר שהכי מפחיד אותי, הגם שרבים מחבריי אמרו לי שדבר כזה לא ייתכן במדינת ישראל כיום – אם הארגון הזה ואם מפלגתו של אלי ישי ייכנסו לכנסת, אם כח"כים ואם כלוביסטים, ויעשו את מה שהם מתכננים, הדבר הבא יהיה, שמשרד הרווחה ישלח עובדים ועובדות סוציאליות לתסקיר הורות בקרב משפחות גאות, רק כדי לוודא שהילדים בסדר, ושהם לא מקבלים חינוך שגוי. השלב אחריו עלול להיות הוצאת הילדים מן הבית, של כולנו, בטענה שהם מחונכים על פי נורמות מסולפות ומעוותות של מבנה המשפחה 'הנכונה.'
 
לחושך אין גבול. וכאשר נותנים לו להתפשט הוא עלול לבלוע אותנו. את כולנו. לאנשים האלה אין אלוהים, אין מוסר. הם בטוחים שכן, כמובן, שהכול כתוב בתורה, ושריבונו של עולם כתב אותה. ולכן הם גם כול כך מסוכנים.
 
הדברים האלה אינם יכולים להישאר כמות שהם. האגודה לשמירת זכויות הפרט (אגודת הלהט"ב) וכול ראשי הארגונים הקהילתיים, בשיתוף המטה המשפטי של האגודה והמרכז על שם ניר כץ, חייבים להגיש תביעה משפטית נגד ארגון 'בוחרים במשפחה' וכלפי מפלגת 'יחד' של אלי ישי והעומדים בראשיה בגין הסתה. אסור לתת לדברים האלה להמשיך. כי אחריתם עלולה להיות מאוד מאוד רעה.
 
האגודה נוהגת כעת בקו ממלכתי. היא מבקשת לעודד את חברי וחברות הקהילה הלהט"בית להצביע בכול מפלגה, המתחייבת לדאוג לזכויותינו, מארגנת כנס אליו יוזמנו נציגי כול המפלגות האלה, והיום כבר נודע כי מארגני מצעד הגאווה יזמינו פוליטיקאים מכול המפלגות כדי לנאום במצעד, ובלבד שיהיו מחויבים לשוויון זכויות לקהילה.
 
אני מבין את הקו הזה, ואפילו מכבד אותו. אני שואל את עצמי פעם אחר פעם, האם לא הייתי נוהג אותו הדבר, לו הייתי יו"ר האגודה או המנכ"ל שלה. שכן, האגודה מייצגת קהל הטרוגני מאוד, שהדבר היחיד המחבר אותו הוא המאבק לשוויון זכויות ולהפסקת האפלייה על רקע מגדרי. עם זאת, אני מוטרד מאוד מן העובדה, שבצד זה אין האגודה פועלת במישור המשפטי מיידי כדי להגן על הקהילה.
 
יש להודות, אני גם מאוכזב מכך שהאגודה לא הזמינה את חבריי ואותי, יוזמי המפלגה הגאה, להשתתף בכנס הפוליטי שהיא מארגנת, גם לא לדבר במצעד הגאווה. יתר על כן, בפאנל פוליטי ששודר לאחרונה בתאגיד כאן, טאטאה יושבת ראש האגודה, חן אריאלי, שאני מאוד אוהב ומעריך אותה, את ואף הפצרתי בה לא אחת לבוא ולעמוד בראש המפלגה, את נושא המפלגה הגאה מתחת לשטיח, בלי שום דיון מעמיק בנושא. אני חושב שזו טעות מרה. זאת, לא משום שתשוקתי להגיע לכנסת היא כה עזה, כי היא לא. ממש ממש לא. אלא מפני שהדרך הפוליטית הממלכתית, שהאגודה וארגוני הקהילה הולכים בה כעת, היא הדרך הבטוחה למיסוס כוחה הפוליטי האדיר של קהילת הלהט"ב, כפי שבא לידי ביטוי במחאת הקיץ. כך נהפוך לתלויים במנדטים ובהסכמים קואליציוניים, בכול הנוגע לפעילותם של חמשת נציגי הקהילה שאנו מקווים שייכנסו לכנסת הקרובה, וכך נישאר כקבצנים של שוויון, העלולים להיפגע מאוד מן הפעילות הפרלמנטרית הצפויה של ממשלת ימין חשוכה.
 
הלוואי ואתבדה.הלוואי ויקרה, ברוח פורים, 'נהפוך הוא.'
חג פורים שמח ומלא אהבה,
אילן שיינפלד.
מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button