Uncategorized

מכתב גלוי ל-ל' ול-ב'.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (225).

     היי חברים, הערב שמעתי בזעזוע עמוק, ששניכם מתכוונים להצביע מחר לאיתמר בן גביר. שכול השנים הצבעתם ליכוד, והפעם מאסתם בליכוד ואתם בוחרים בן גביר. כששמעתי את זה, נהיה לי שחור בעיניים, אבל הייתי עם הילדים במכונית, בדרך חזרה מקניית נעליים, מעילים ומכנסיים לחורף, והיה עלי להתעשת.

     הגענו הביתה בשלום, הכנתי לילדים ארוחת ערב, וחיכיתי עד שייכנסו לאמבטיה כדי לכתוב לכם.

     ל', היית תלמידה שלי. את מכירה אותי היטב. התחברנו ממקום עמוק מאד בנשמה, ואז הבאת אתך את ב', אישך, וגם נפשותינו נקשרו זו בזו. ביקרתם אצלנו יותר מפעם אחת בבית, בתובל, ואני עוד זוכר לכם את המתנה שהבאתם למיכאל ולדניאל בהיותם בני ארבע, שערי כדורגל להצבה על הדשא, ו-ב' שיחק עמם בכדור ביניהם.

     אני מעריך את שניכם מאד, ומרגיש מחובר אליכם בנשמתי. את אהבת היופי שלכם, את החיבור שלכם לילדים, ואת העובדה שאתם שניכם, מה שקוראים, בני אדם. מענטשאלאך. אנשים כלבבי. לכן גם כול כך נדהמתי, כששמעתי שאתם מתכוונים לתת מחר את קולותיכם החשובים והיקרים לי מפז, לאיתמר בן גביר.

     הבינו, האיש הזה לא נכנס לכנסת לבדו. יחד אתו ישנם בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז, נציג מפלגת 'נועם' ההומופובית, ועוד שורה ארוכה של גברים ונשים שונאי להט"בים, שסימנו את הקהילה הלהט"בית, את המשפחה הלהט"בית ואת ההורות שלנו כמטרה. בשנתיים האחרונות הם הוציאו חוברות הסברה מתועבות, שחילקו בצמתים ברחבי הארץ, במקומות הומי אדם ובבתי הכנסת. יש להם עמדה אידיאולוגית חדה וברורה מאד נגד הקהילה ואורחותיה, וגם מצע ותוכנית מסודרת איך לטפל בנו אחרי הבחירות, אם יזכו בהן.

     בתחילה הם יסייעו לנתניהו לחוקק את פסקת ההתגברות והחוק הצרפתי, לשנות את הרכבו של בית המשפט העליון ולהפחית בכוחו. כך יסרסו את בית המשפט הגבוה לצדק מתפקידו המהותי ביותר – הגנה על זכויות הפרט של האזרח היחיד, הקטן, במאבקו מול הרשות.

     אחרי שישיגו זאת, דרכם למימוש תוכניתם תהיה פתוחה וחופשית. הם ישתמשו ברוב שלהם בכנסת ובחולשת בית המשפט העליון כדי לבטל את כול הישגי החקיקה של הקהילה הלהט"בית, להחזיר את יחסי המין החד-מיניים כעבירה פלילית לספר החוקים, לבטל את ההכרה בזוגות להט"בים כידועים בציבור, ואת ההכרה בהסכמי הזוגיות שלנו. הם יבטלו את האפשרות לקיים פונדקאות בישראל, ועלולים גם לפגוע ממשית בזכותם של הומואים ולסביות שהקימו משפחות בפונדקאות או מתרומת זרע, כמו משפחתי שלי. במקביל יפעלו לביטול התקציבים שהשיגה הקהילה הלהט"בית בשנה החולפת, בזכותם נפתחו מאה בתים פתוחים ברחבי ישראל ומונו רכזי קהילה גאים וגאות ברחבי השלטון המקומי, ולסגירת העמותות והמוסדות הקהילתיים, כמו איג"י, קו התמיכה 'יש עם מי לדבר,' אגודת הלהט"ב וסניפיה, ארגוני הטרנס והבי, ההוסטלים לבני ובנות נוער שנזרקו מן הבית על רקע נטייתם המינית, ועוד.

     ואז יתחילו לרדוף אותנו. את פעילי הקהילה וראשיה, וחלילה גם את הורי הקהילה וילדיהם.

     וכול זה יהיה בזכות הצבעתכם מחר.

     אז דבר אחד אני מבקש מכם. מחר, כאשר תיכנסו איש אחרי רעותו אל הקלפי, כאשר תושיטו יד לפתקי ההצבעה, אל תעמידו מול עיניכם את איתמר בן גביר החביב, המתון, שהתמתן לפי דברי אשתו. העמידו מול עיניכם אותי, אילן שיינפלד, חברכם, ואת בניי בני העשר וחצי, מיכאל ודניאל, ותשאלו את עצמכם בליבכם האם שווה לכם לגזור עלינו גזירת גירוש מכאן, שהרי לא נוכל להמשיך לחיות במדינה שתהיה כאן אחרי עליית הימין לשלטון. אם זה מה שתחליטו, דעו לכם דבר אחד – אתם מגרשים אותנו מן הבית שלנו בתובל ומישראל.

     אני לא אוכל להמשיך לחיות ולכתוב וללמד כאן, לא אוכל להמשיך לגדל כאן את בניי האהובים. אהיה נתון תחת סכנה מוחשית, הן כאחד הפעילים במחאה וכאיש ציבור, הן כאחד מוותיקי הקהילה הלהט"בית, ודאי כהורה יחידני מפונדקאות לתאומיי.

     החליטו מה שתחליטו. אבל בואו נשים את הקלפים על השולחן.

     אם מחר אתם מצביעים לבן גביר, אתם שולחים את ילדיי ואותי לגלות.

     סלמאת.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button