אקטואליה

מכתב לא.נשים צעירים.ות. וליוטיוברים גם.

התנגדות ושמחות אחרות (32).

      עד עכשיו החיים שלכם היו טובים, פחות או יותר. ההורים התפרנסו, אתם למדתם וכייפתם. חוגים, בגדים, מסעדות, מסיבות, נסיעות לחו"ל, אם אתם בני מעמד הביניים או המעמד הגבוה קיבלתם כל מה שאתם צריכים. אם לא, אולי עבדתם בשביל זה, בשביל החיים הטובים. אלה מכם שגם אכפת להם מן הסובב אותם ודאי השתתפו בפעילות התנדבותית כלשהיא או התנדבו למכינות ולשנת שירות לפני הצבא.

     עכשיו כול מה שאתם מכירים בתור חייכם וחייכן עומד בסכנה. כול מה שאתם מזהים אותו כמולדת, כבית, עומד להיחרב. ואני אומר לכם זאת לא כדי להבהיל אתכם, אלא כדי לעורר אתכם להיאבק. אנחנו, בני דור הסבים והסבות שלכם, בני ובנות הדור של הוריכם, לא יכולים לעשות לבדנו את המאבק הזה על עתידכם.

     המצב הוא פשוט: כתוצאה מהתארגנות לקויה של גוש השמאל-מרכז, גוש הימין תפס בשלטון. כך יצא, שכתוצאה מרוב מזערי של 30,000 בוחרים ובוחרות זכה הימין ב-64 מושבים בכנסת, המאפשרים לו לשנות כליל את פניה של מדינת ישראל. בראש הימין ובראשות הממשלה עומד בנימין נתניהו, אדם המואשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, וזאת רק בתיקים שכבר נפתחו לו, ואחרי כול ההנחות שקיבל. שלא לדבר על פרשיות שנגנזו או לא נחקרו עדיין. לצדו עומד אריה דרעי, שהורשע כבר, ועמו השר איתמר בן גביר, טרוריסט מורשע. אליהם הצטרפו מפלגות החרדים האנטי-ציוניות.

     ברית זו של עבריינים מורשעים, נאשמים וחשודים גובשה על ידי בנימין נתניהו ואריה דרעי במטרה אחת ויחידה: לבטל את משפטו ולמנוע ממנו את העונש הצפוי לו, ולהחזיר את השליטה על הקופה הציבורית לידי אריה דרעי, שהורשע בעבירות. אבל כדי לגבש את שלטונם התחברו נתניהו ודרעי לאנשי ימין קיצונים ומשיחיים, המונעים בידי ישיבות הקו, ישיבות קיצוניות שמטרתן פגיעה בקהילה הלהטב"קית, במשפחות להטב"יות והשלטת מדינת הלכה בישראל ופורום קהלת, ארגון ימני שמרני, שמטרתו חיסול הדמוקרטיה בישראל, שבירת מערכת החינוך הציבורית, השלטת תחרותיות על כול ענפי המשק, גם ובעיקר במחיר פגיעה בזכויות האזרח והפרט, זכויות ההתאגדות של העובדים, הזכות לקניין, הזכות לחירות ביטוי, הזכות להפגין ועוד.

     במידה וחוקי 'הרפורמה' המשפטית של ממשלת ישראל והעומד בראשה יעברו – החיים של כולנו, אך גם ובעיקר החיים שלכם ושלכן, ישתנו כליל. הפרנסה של הוריכם תיפגע, הם יצטרכו לשלם הרבה יותר מיסים כדי לממן את החרדים, שלא עובדים ולא משרתים בצבא. בארץ כולה, מקום אחרי מקום, תונהג הפרדה מגדרית בין גברים לבין נשים. כרגע מדברים רק על אתרי טיולים, אבל זה כבר זוחל לאוניברסיטאות ולתורים במשרדי ממשלה וילך ויתרחב. אם אתם במקרה גם הומואים או לסביות, בי או טרנס, אתם תהפכו למטרה לאפליה וגם לפגיעה בגוף ובנפש. אם אתם אמנים יוצרים תיפלו להגבלה של חופש הביטוי שלכם ושלכן. בתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם במציאות, שדומה יותר למציאות בטהרן מאשר בתל אביב.

     לפני חמישה שבועות יצאנו למחאה כדי להציל לנו את ההווה, ולכם ולכן – את העתיד. מדינת ישראל הדמוקרטית, הליברלית, החילונית, זו שנוסדה על פי הכרזת העצמאות, וערכיה הם שוויון, חירות, צדק וערבות הדדית, יקרה לנו. אנחנו, בני הדור הראשון והשני לשואה, יודעים שאין לנו מקום אחר, ומבינים כמה חשוב שמדינת ישראל תשרוד את התקופה הקשה הזאת.

     אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבדנו. חלקנו ישישים, חלקנו קשישים. עכשיו הזמן שלכם לצאת החוצה מבתי הספר התיכוניים, מתנועות הנוער, מן המכינות ומן השירות הלאומי, ולהילחם על עתידכם.

     בזמן קיומה של ממשלת השינוי גוש הימין הסיע מאות ואלפי תלמידי ישיבה באוטובוסים, כדי שיעמדו יום וליל מול ביתו של ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, כדי לצעוק לו בוגד, ומול בתיהם של חברי הקואליציה דאז, עד שהלחץ הציבורי הזה הכריע אותם והביא להפלת הממשלה. עכשיו תורכם. צאו מבתי הספר ומתנועות הנוער, צאו מן השירות הלאומי ומן המכינות, לכו אל בתי הנבחרים – בנימין נתניהו, יריב לוין, וגם אנשי ונשות פורום קהלת – לכו והפגינו מול בתיהם. אל תרפו. ובואו גם להפגנות ההייטקיסטים בימי שלישי ולהפגנות בקפלן וברחבי הארץ במוצאי שבתות. כי רק השתתפות שלכם ושלכן, צעירי וצעירות ישראל, תכריע את המאבק הזה על עתידה של מדינת ישראל.

     ודבר אחרון ליוטיוברים, שבניי, מיכאל ודניאל, בני העשר וחצי, צופים בכם מדי יום. כן, אני מדבר אליכם, קווין רובין, זיגי, מוטי ק, דילן דרור, בן זיני, איני גאמא, בן קיסר, פסטיבי, אלי אליהו וכול חבריכם וחברותיכן – אתם צעירים מוכשרים, מלהיבים, יצירתיים, פורצי גדר, מצליחנים ברמות. וזה לגמרי לא משנה לי מה דעתכם הפוליטית, שמאל, מרכז או ימין. אתם מנהיגי הצעירים והצעירות בישראל, ואתם לא יכולים ואסור לכם להישאר בשקט בזמן שמחרבים לכם את המולדת וגונבים לכם, ולצופיכם ולצופותיכם את העתיד. עכשיו לא הזמן לדאחקות או לאתגרים מטופשים. הצטרפו למאבק על עתידה של מדינת ישראל בערוצי היוטיוב והטיקטוק שלכם, היענו לאתגר החשוב מכולם – הגנה על מדינת ישראל. אחרת הימים הרעים האלה יתבררו כדאחקה הגדולה מכולן, שתבוא לגמרי על חשבוננו ועל חשבונכם.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button