Uncategorized

סופת החרא המושלמת

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (245).

     את סופת החרא המושלמת שקיבל בסוף השבוע נתניהו לא ישכח. עוד לא חתם על ההסכמים הקואליציוניים, אך מיום חמישי האחרון, נדמה כאילו עבר נצח מאז, בו התפרסמו פרטי ההסכם בינו לבין סיעת 'נעם', הבינו כל אזרחי ישראל בפני מה אנו ניצבים: ממשלה חשוכה, מסוכנת, המוקמת על ידי נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, המבקש להרוס את מערכת המשפט כדי להימלט ממשפטו, וכדי לעשות כן הוא נותן בידי שותפיו, ולו הזעיר שביניהם, בעל מנדט עלוב אחד בלבד, כוח להשחית, להרוס ולשנות כליל את פניה של מדינת ישראל.

     כידוע, לפי ההסכם תוקם במשרד רה"מ רשות לזהות לאומית יהודית, באחריותה יהיו ארגון 'נתיב', היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים והיחידה לרכש חברתי במשרד ראש הממשלה. לרשות זו תועבר גם היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך.

     יחידה זו, מאגר 'גפ"ן', אחראית על מגוון עצום של פעילויות חינוכיות, המסופקות למשרד החינוך על ידי ספקים חיצוניים. יש בה 90 תוכניות גאווה, 51 תוכניות בנושאי להט"ב (חלקן חופפות), אך גם 357 תוכניות לימוד והעשרה בתחומי המגדר, 40 תוכניות על האישה ומעמד האישה, 436 תוכניות על החברה הערבית, וגם עשרות ומאות תוכניות על חינוך חקלאי ואיכות הסביבה, שינויי האקלים, תרבות הנהיגה, אמנות ותרבות, מדע, קליטת עלייה ועוד, שפע מהמם של יוזמות חינוכיות. אפשר ורצוי לגלוש לאתר היחידה ולהתרשם ולהתפעל מעושרה. https://mosdot.education.gov.il/content/enrichment_programs

     מי שיקבל עליהן אחריות הוא חה"כ ובקרוב סגן השר אבי מעוז, הומופוב גזען ומיזוגן, שטען     בשבוע שעבר, בתוכנית 'פגוש את העיתונות', כי "במשרד החינוך יש 3,400 תוכניות לימודים, ש-3,000 מהן נכתבו בידי עמותות פרטיות, קרנות זרות ומדינות זרות. משרד החינוך שלנו פועל על פי אג'נדה זרה, שהיא זרה למדינה היהודית. כשאנחנו נקים את הממשלה כולם יכולים להירגע – אנחנו נדאג לזהות היהודית של המדינה".

     האג'נדה הזרה שאבי מעוז מדבר עליה היא האג'נדה הדמוקרטית הליברלית, זו העוסקת בזכויות האדם והפרט, בקיימות, בחשיבה מדעית. תוכניות הלימוד שלה לא נכתבו בידי מדינות זרות, אלא בידי מומחים ומומחות לתחומיהם בישראל, שהתמחו בתחומי עיסוקם גם בשאיבת מידע ממערכות דומות במדינות המערב.

     בהמשך גם הבהיר במפורש לשם מה הוא מקים את הרשות לזהות יהודית: "אני רוצה להקים רשות שתדאג לזהות היהודית של המדינה והיא תדאג לחסום את כל ארגוני הפרוגרס הרדיקלי להיכנס לצבא, למשרד החינוך, למשטרה." במלים אחרות, 'הרשות לזהות יהודית' נועדה לדבר אחד: להפסיק את כול התכנים בנושאי גאווה, מגדר, מעמד האישה, שוויון וכדומה במערכת החינוך, ולהחליף אותם ב'תכנים יהודיים'.

     אך היהדות של אבי מעוז, ומורו הרוחני, הרב צבי טאו מישיבת הר המור, אינה יהדות המקרא, מלאת החמלה לפרט, לגר, ליתום ולאלמנה. זוהי יהדות הלכתית סתגרנית, שמרנית, שאין בינה לבין יהדות המקרא ולא דבר. אבל יש לה גם קומה מיסטית, ברוח הרב קוק. הרב טאו אינו רוצה רק מדינת הלכה, אלא קיום מדרגות של טוהר וקדושה מעבר להלכה. לפי דעתו, לעם היהודי חדרו תפיסות אוניברסליות שטימאו את הרוח היהודית ויש להצמיתן כדי לטהר את התודעה היהודית.

     יאיר שלג, עמית מחקר במכון שלום הרטמן ועיתונאי ב'מקור ראשון', מסביר: "המאבק נגד כל סטייה מהקו נמצא במרכז ההוויה של הרב טאו ואנשיו, אולם הוא אינו המוטיב היחיד. לתפיסתם הם גם היחידים שאוחזים בדרך הנכונה לגאולת כלל ישראל. לתפיסתם כלל ישראל זה לא 14 מיליון היהודים שחיים בעולם כמו שהם באמת נראים – רפורמים, קונסרבטיבים, חילונים, מתבוללים וכו', ואת המהות של כלל ישראל והגאולה הבינו רק במרכז הרב בשעתו ובהר המור כיום."

     בידי האדם הזה, המייצג את 'מפלגת נעם', שהוקמה כדי לקדם את האידיאולוגיה הטהרנית של 'ישיבות הקו', הפקיד בנימין נתניהו את האחריות על מכלול התכנים החינוכיים ותוכניות ההעשרה, שמעמיד משרד החינוך לטובת מנהליו, מוריו ותלמידיו.

     לא ייפלא, אפוא, כי במהלך סוף השבוע התגייסו כבר עשרות ראשי רשויות והודיעו, כי לא יתנו למערכות החינוך בישוביהם דריסת רגל לתכנים שיבקש לקדם אבי מעוז, וימשיכו לממן את התכנים החינוכיים שהוצעו להם במאגר גפ"ן. אחריהם באו גם מנהלי ומנהלות בתי ספר, ויבואו עוד רבים כמותם.

     נתניהו ושלוחיו הזדרזו מצד אחד לקרוא לזה 'מרד', ומצד שני להתכחש לאחריותם לזוועה הזאת, בטענה שלא ידעו מה הם מפקידים בידי חה"כ מעוז. הצירוף הזה של כפיית רצון הרוב על הציבור, מחד גיסא, והתכחשות לאחריות מאידך גיסא, לא יעבוד. על נתניהו להפנים, שדרך עבודתו המסוכסכת, המטולטלת, רבת הסתירות והשקרים, גלויה לכול. וכי כול צעד שיעשו הוא ושותפיו, שיפגע במרקם החיים הליברלי והדמוקרטי בישראל ייענה בסערה דומה, הולכת ומחריפה.

     עניין אחד הוא הזכייה בבחירות מכוח הרוב. עניין אחר לגמרי הוא כפיית אורח חיים סתגרני, שמרני, אנטי-ליברלי ולא-דמוקרטי על הרוב המוחלט, לא זה שהושג במנדטים, אלא זה המשתקף בסקרי הדעות, רוב הציבור, המצוי במרכז המפה הפוליטית ורוצה לחיות את חייו ללא כפייה, בממלכתיות אמיתית – ובמרב החירות האישית האפשרית.

     סערת החרא המושלמת שחטף נתניהו בסוף השבוע האחרון היא רק הפתיח לאי הציות האזרחי הנרחב שיתפרץ ויתפשט פה, אם רק יעז לנסות את הליכי החקיקה שלו נגד בית המשפט העליון, עילת הסבירות, חוק יסוד החקיקה וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

     כול עוד הממשלה עוד לא קמה, הכנסת לא התכנסה ולא שלחה ידה בחקיקה אנטי דמוקרטית, עוד נהנה שלטונו החדש המתרקם של נתניהו מלגיטימיות מכוחה של ההכרעה הדמוקרטית. אך ברגע שיפגע באיזונים בין שלוש הרשויות, ובזכויות האדם, האזרח והפרט, תפקע גם הלגיטימיות הזאת של שלטונו. או-אז עלול מה שהחל כאן בסוף השבוע, אי ציות אזרחי ראוי, נטול אלימות, שעיקרו פשוט עמידה איתנה על ערכים, להתגלגל עד כדי אנרכיה, התפוררות מוחלטת של ההסכמה החברתית, ולזה אסור שנגיע.

     נתניהו, כמו נרון קיסר, משחק באש. הפגיעה בחינוך ילדינו, מסירת מנגנוני האכיפה בשטחים הכבושים ובתוך ישראל בידי קיצונים, ההכנות לחקיקה שתהרוס את מערכת המשפט – כול אלה עתידים להצית כעת תבערה גדולה, שמחאת בלפור היא לידה רק קומזיץ חביב של פנסיונרים וצעירים יצירתייים.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button