Uncategorized

עובדי מדינה יקרים, מותר לכם לגלות מורת רוח.

התנגדות ושמחות אחרות (25)

     בימים האחרונים המחאה הולכת ומתעצמת, הולכת ומקבלת תנופה של תנועת התנגדות עצומה, סוחפת וגורפת. קבוצות מכול סוגי האוכלוסייה מצטרפות אליה, כמו משתתפי הכנס של השמאל הדתי בירושלים, קבוצות מקצועיות, המרצים, הסטודנטים, אנשי הרפואה והתקשורת, הטייסים והסיירת, וחברות רבות. אבל קולם של עובדי המדינה עוד לא נשמע.

     אני יודע שהתקש"יר מקשה על עובדי מדינה להביע דעה פוליטית, וכי כול עובד.ת מדינה שינסו להביע דעה עלולים לאבד את מקום עבודתם. אבל ישנם דרכים חכמות לבטא מורת רוח, וביטוי מורת רוח הוא עוד לא פוליטי, הוא לא נאמר ולא חייב להיאמר בסיסמאות, הוא נועד וראוי לבטא הלוך רוח. והלוך הרוח של רבים ורבות מאתנו כעת, למול האסון המתרגש עלינו, הוא קשה מאד.

     ההתנגדות למשטר נשענת על חמישה יסודות: פוליטי, משפטי, אקטיביסטי, נראות והאטה. עובדי המדינה מנועים מן השדה הפוליטי והמשפטי, אלא אם כן זה חלק מתפקידם. הם יכולים לבטא אקטיביזם בהשתתפות לא בולטת בהפגנות ברחבי הארץ. אבל יותר מכול הם יכולים לבטא נראות – והאטה.

     אם את.ה מקהילת הלהט"ב, או מבני המשפחה של חברי.ות הקהילה, תוכל.י ללבוש חולצה מתאימה לעבודה, להציב דגל גאווה קטן על שולחן העבודה או על דלפק העבודה שלך, לתלות תמונה של בנך עם בעלו וילדיהם או של בתך עם אשתה וילדותיהן. את.ה יכול.ה גם להניח על שולחנך ספר על משפחות אחרות, או ספר להט"בי, להדביק מדבקת גאווה על המכונית שלך או על דופן המחיצה שלך במשרד.

     אם את.ה מאמין בשוויון ובברית יהודית ערבית את.ה יכול.ה לעשות פעולות דומות. לפעמים די בנראות כדי לבטא עמדה.

     הדרך הכי סמויה והכי זמינה לעובדי.ות מדינה ולמשרתי.ות ציבור היא דרך ההאטה. עקבו אחר ההכרה על שביתות של המשק כולו או של סקטורים וקבוצות מסוימות מתוכו, כמו אנשי ההיי טק ועוד, ואחרי הפגנות הסטודנטים והפגנות אחרות. בזמן ההפגנות, פשוט האטו. סעו לאט יותר, הגיעו לאט יותר למקום העבודה, תנו שירות נרפה, הימנעו מענייה לטלפון, עשו הכול לאט, אבל ממש לאט. ואם אתם.ן יכולים.ות לרדת למטה לרחוב, להתאגד בקבוצה, פשוט לעמוד יחד בקרן רחוב, ליד כביש, או לעבור מאד לאט מעבר חצייה, הלוך ושוב, הלוך ושוב, בלי שלטים, רק עם ראש באדמה, גם זו פעולה טובה.

     המשטר עסוק בקדחתנות כרגע בקידום החקיקה הדיקטטורית שלו, ובהדיפת ההתנגדות, והאזהרות ממומחי מדיניות וכלכלה בכול רחבי תבל מפני ההפיכה המשטרית שהוא מתכוון לבצע. המשטר עסוק בהפרחת שקרים, בשיבוש התודעה של הישראלים באמצעות שימוש במלים כמו 'משילות,' 'דמוקרטיה', 'רוב' ו'מיעוט' בדרכים מהופכות לגמרי מן האמת. עם משטר כזה אי אפשר לדבר, וגם אין על מה. מדובר במשטר הנחוש בדעתו להפוך את ישראל לדיקטטורה תיאוקרטית, למדינת הלכה.

     והמשטר הזה יודע ויידע רק דרך אחת. כוח. כוח ציבורי גדול ואדיר, לא אלים, אבל נחוש ועקבי, יצירתי ומשבש את סדרי החיים והמשק במדינה. וזה מה שעל כול אחד ואחת מאתנו לעשות כעת. להפגין נראות – ולבחור להאט. להאט עד כדי כך, שזה ישבש את סדרי החיים כאן, את זרימת המזומנים לקופת האוצר הנעשקת בידי חרדים ומשיחיים, את התוצר הלאומי, את ההשקעות בארץ. המשטר הזה לא יוכל להמשיך לתחזק את שקריו, את המציאות החלופית שהוא מנסה למכור לנו, לאורך זמן רב.

     אבל לשם כך דרושה התנגדות. גדולה, גורפת, נרחבת. ועכשיו התור שלכם, עובדי ועובדות המדינה, והעובדים והעובדות בשירות הציבורי, להחליט את מי אתם משרתים ומשרתות – את הציבור האזרחי, או את שלטון השחיתות, העבריינות, השקר וההונאה; את אחיכם ואחיותיכם, אזרחי ישראל הדמוקרטית, או את משטר העריצות שישלול מכולנו את זכויותינו הבסיסיות ביותר, כאזרחים וכבני אדם.

     שבת. קפלן. חיפה. ירושלים. באר שבע. 19.00 בערב. ועד אז – נראות והאטה. בכל דרך, בכל מקום, בכל זמן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button