אקטואליהדעותהומוסקסואליותהורותהורות גאההקהילה הלהט"ביתטרוריציאה מהארוןכללימגדר

עונת הצייד הגלובלית החלה

הבוקר, יום אחד אחרי הטבח באורלנדו, נחתה בתוכי ההכרה הקשה, שכפי הנראה יהיה עלי לבטל בקרוב את כול כרטיסיי באתרי ההיכרויות של גייז. ברגע הראשון שהבנתי זאת, נמלאתי חלחלה. איך ייתכן שאני, אחד הראשונים שיצא מן הארון באופן פומבי בישראל, אני, שהקפדתי תמיד לחתום בשמי ובתמונת פניי בכל אתר היכרויות כזה, אעלה בכלל על דעתי להעלים את עצמי מאתרי ההיכרויות, לבטל בזה את הנוחות הכרוכה ביכולת להיפגש עם הומואים מכל רחבי תבל, בכל מקום ובכל זמן.

אלא שאז נזכרתי בחלום ביעותים שתקף אותי פעמיים, בשנה האחרונה. בחלום הזה עוברים אנשי דאע"ש מבית לבית בישראל. הם אוספים למכוניותיהם הומואים על פי רשימה מסודרת מראש, וקודם כול הם אוסרים את ראשי הקהילה ומנהיגיה ואת קבוצת האבות הגאים על ילדיהם.

הם מרכזים את כולם בכלובי עץ עם רשתות מתכת, המסודרים מסביב לכיכר ציבורית גדולה. או אז הם מוציאים בזה אחר זה את האבות הגאים, ומכריחים את ילדיהם לערוף את ראשם, או לצפות בעריפת הראשים של הוריהם על ידי אחרים. כל זאת, מפני שדווקא האפשרות להביא לעולם ילדים באמצעות פונדקאות, ומימושה, היא היא בעיני מאמיני האיסלאם הקיצוני ותומכיו שיא-השיאים של ה'חטא' ההומוסקסואלי כלפי ערכיהם וכלפי תפיסת עולמם.

עד הרגע הזה לא פרסמתי את הביעות הזה ברבים. לא רציתי שייתן רעיונות לאיש.

כשסיפרתי עליו למתי מעט, ובהם לאיש צבא בכיר אחד, אמר לי, שהחשש הגדול שלו הוא איראן. אין לי מה לחשוש מדאע"ש. מדינת ישראל מבוצרת דייה בכדי לעמוד בפני איום פלישתם.

אבל הטבח באורלנדו, כמו התקפות הטרור האחרונות שבוצעו בידי דאע"ש ונאמניו, הוכיחו שכל צורת החשיבה המערבית על טרור ועל ההימנעות מפניו היא שגויה. המערב עדיין מתייחס לטרור כפרי משנתם הסדורה של ארגונים הירארכיים, בעוד שהטרור בן זמננו הוא מבוזר, בנוי מזיקה אמונית ונפשית לרעיונות האיסלאם הקיצוני – ופעולה רצחנית של יחידים.

הטבח שבוצע אתמול באורלנדו, כמו התקפות הטרור שקדמו לו, מבהיר, ביתר שאת וביתר רצחנות ואימה מהתקפות קודמות, את טיב האיום שהמערב עומד למולו. אין הוא עומד מול ארגונים, שאם רק ירוצץ את ראשם יחדלו מפעולתם. הוא עומד נגד טרור של יחידים, המאוחדים באשכולות ארעי של פעילים, מכוח אמונתם ברעיונות רצחניים. לעתים הם מתאמנים מראש באתרים שמחזיקים בהם ארגוני הטרור האלה, לעתים הם מתקבצים יחד כתא פעילים. אך לא פעם מדובר באדם קנאי אחד, היוצא למסע רצחנות והרג, ורק שעה שהוא כבר בתחילתו, כפי שאירע אתמול, או אחריו, הוא מבהיר כי עשה את המעשה בזיקה לארגון טרור איסלמי ומתוך אמונה במטרותיו.

הטרור המודרני בנוי כמו רשת האינטרנט, מתנהל בדארקנט, הרשת התת-קרקעית של האינטרנט, המשמשת אנשי טרור, האקרים ופושעים אחרים. לכן הוא עלול להשתמש ברשת האינטרנט, ברשתות הסלולאריות וביישומי ההיכרויות, שכל הומו מחזיק כמה מהם בטלפון החכם שלו, כדי לצאת למסע ציד של יחידים.

העצה הפרקטית היחידה שיש לי לתת בנוגע לזה, לי וגם לכם, היא לבטל את כרטיסי המנוי שלכם בכל אתרי ההיכרויות. כן, זה יביא להפחתת הסיכוי שתכירו מישהו, למטרות זוגיות או בשביל סקס מזדמן. אבל זה ישמור על חייכם.

אופציה אחרת היא להיכנס לארון למחצה – לבטל את שירותי המיקום בטלפון החכם שלכם, להפעילם רק לרגע, שעה שאתם רוצים למצוא מי ישנו בסביבתכם; להוריד את שמותיכם ואת תמונות הפנים שלכם מן הרשת, ולהסתפק בתמונת גוף בלבד, עם כינוי מומצא, או אפילו להיכנס לרשת עם דף שחור, ולשלוח את תמונתכם ופרטיכם רק למי שאתם מעוניינים שיידע אותם. אחרת מי יודע לאן יתגלגלו ואיזה שימוש ייעשה בהם.

יודעני, הדברים שאני כותב כאן איומים. הם עלולים להישמע באוזניכם גם כחרדה מופרזת, כנבואת לב מטורפת שלא תיתכן במערב, בעולם מתוקן שבו להט"בים זכו בשיוויון הזכויות הרב ביותר שהיו יכולים עד כה להשיג, יחסית לעבר.

אבל כול מי שמשוטט באתרי ההיכרויות של גייז כמוני יודע, מה רבים הם הגברים הערבים והמוסלמים, מארצות הים התיכון, המנסים לקשור קשר עם ישראלים; וכמה רבים הם הפרופילים המזויפים של גברים באתרים אלה, וברגע שאתה פונה אליהם או משיב לפנייתם אתה מקבל תרשים שיחה ממוחשב, סקריפט, שאין בו טעם ואין בו תכלית, מלבד התכלית הסמויה של מפתח הסקריפט הזה – אולי כדי להשתיל לך וירוס בטלפון, אולי כדי לשתות את פרטי הקנייה שלך, אולי כדי להשיג את פרטי מיקומך ופרטי האישיים לכל שימוש בעתיד.

כאשר פונים אלי גברים ערבים, מארצות המזרח התיכון, ביישומי היכרויות, אני תמיד אומר להם, שכל עוד אין שלום באזורנו, לא נוכל להיפגש ולכן גם אין טעם שנשוחח. אז אני חוסם אותם מכרטיסי לחלוטין . אני עושה כן מחמת זהירות. לעולם אינני יודע אם לא מדובר במרגל או בהאקר, המבקש ליצור קשר עם ישראלים כדי להגיע דרכם, אלקטרונית, למוסדות ממשל ישראלים, או, גרוע מזה, במחבל או במחבלת, שינסו להיפגש עמי כדי לרצחני נפש, כפי שאירע כבר בישראל, כשמחבלת צעירה פיתתה, דרך אתר היכרויות, צעיר יהודי אל מותו.

כן, הייתי בעבר עם גברים ערביים, אפילו ניהלתי מערכות יחסים קצרות עם שניים מהם. אבל ברגע שאחד מהם, אמן במקצועו ובהכשרתו, החל מדבר במחיצתי דברים נגד מדינת ישראל, שבה צמח וגדל וממנה ניזון, ניתקתי ממנו כול קשר. אז גם החלטתי לא להתעסק עוד עם בני דודיי. הם חתיכים, גבריים וסקסיים. הם אפילו נימולים. אבל לעולם אין לדעת לאן יגיעו יחסינו, ועל כן מוטב לי להיזהר.

הדברים שאני כותב כאן הם חמורים. הם עלולים לדמות לכם כגזעניים או כמונעים מהומופביה עצמית. למגינת לבי הם אינם כאלה, והם מונעים מחרדת הישרדות ומכזו בלבד.

האנושות בכלל והקהילות הלהט"ביות ברחבי תבל עומדות היום, אחרי הטבח באורלנדו, בפני תחילתה של תקופה חשוכה, בה ינסו אחרים לחקות את הצלחת הפשע באורלנדו. הם עלולים לנסות להתקיף אתרי בילוי המוניים של הקהילה, ועלולים לצאת, באופן יזום, למסע ציד אישי, שייעזר ביישומים הסלולריים של אתרי ההיכרויות, כדי לצוד אותנו בזה אחר זה.

הטבח באורלנדו עומד לחולל למערב ולקהילות הלהט"ב ברחבי תבל את התופעה המקבילה לאופן התארגנותו של הטרור המודרני – חזרה לארון, לפעילות גאה תת-קרקעית, חרדה, מבוהלת, ולאטומיזם חברתי, התפוררות הקהילות ליחידים, שכל אחד מהם יבקש לשמור על נפשו, גם במחיר הוויתור על עונג הגוף ועל שמחת האהבה.

זאת, אלא אם כן יתחילו ממשלות המערב במסע ציד משלהן, ציד של יחידים החשודים בהשתייכות לאיסלאם הקיצוני או בתמיכה ברעיונותיו. ובין זה לבין מתקפה כלפי מוסלמים באשר הם וגירוש המוסלמים מארצותיהם, המרחק אינו רב.

האנושות צועדת אל תוך חשכה. והטכנולוגיה, שבישרה את קדמתה, היא בו-בזמן גם כלי חורבנה.

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button