אקטואליהארגוניםהומוסקסואליותהמחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"ביתיציאה מהארוןפוליטיקהפונדקאות

פנייה פומבית לראש ממשלת הספין

הבוקר, 31.10.18, אמור היה להתקיים בכנסת דיון במליאה, בנוכחות ראש הממשלה, שאליו זימנו אותו ארבעים חברי וחברות האופוזיציה על פי חוק יסוד: הכנסת. לדיון הוזמנו כול ראשי הארגונים ובני ובנות הקהילה. בתחילה גם תוכנן לקיים כנס, ובו יוכלו חברים וחברות לדבר.

לצורך זה הכנתי נאום, שהתכוונתי לשאת בפני ראש הממשלה, ואף צילמתי אותו.

בסופו של דבר הכנס המקדים לדיון בוטל, ואמש נודע, כי ראש הממשלה גם ייעדר מן הדיון בכנסת. הוא פשוט קבע במכוון ישיבת אבל על מותו של שר הדתות, דוד אזולאי, לאותה שעה שבה נקבע הדיון. הוא גם סירב לכול אפשרות להקדים את הדיון או לאחר אותו לשעה שש בערב. במלים אחרות, ראש הממשלה עשה כול מה שהיה יכול כדי להימנע ממפגש עם הקהילה והקשבה לצרכיה.

להלן הדברים שהתכוונתי לשאת בפניו, ויופצו כעת בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, כפנייה פומבית אל ראש הממשלה.

 

*

     אדוני ראש הממשלה, חברי וחברות הכנסת, קהל נכבד.

אדוני ראש הממשלה, תודה שבאת להקשיב למצוקות הקהילה הלהטב"קית ולצרכיה, ותודה לארבעים חברי וחברות הכנסת מן האופוזיציה, שחייבו אותך לכך בחתימתם.

זה קצת מאוחר מדי בשביל האנשים שמשכנו את בתיהם, כדי להביא ילדים בהליך פונדקאות בחו"ל, במקום במולדתם. זה קצת מאוחר גם בשביל מי שאיבדו את ילדיהם הרכים בדרך. זה קצת מאוחר לטרנסיות שהותקפו פיזית ולטרנסיות שפוטרו, אפילו בשבוע שעבר, ממקום עבודתן. זה מאוחר לכול הזוגות הגאים, שהיו צריכים לטוס להינשא איש לרעהו ואשה לרעותה בחו"ל, תחת אשר יעשו זאת כאן. בבית. זה מאוחר גם לאימהות המנהלות מאבק משפטי על רישומן כאימהות לילדיהן בתעודות הלידה והזהות, ולהומואים האלמנים, הנאבקים עם המוסד לביטוח לאומי, על הזכות לקבל קצבת שארים אחרי פטירת בני זוגם. זה מאוד מאוחר לקורבנות הבר-נוער ומשפחותיהם, ולבני ובנות הקהילה קורבנות פשעי השנאה. אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

הקהילה שלנו מגוונת, ובעלת צרכים רבים. אלה הוגשו לך במסמך דרישות מפורט מטעם האגודה. לכן, אשאל אותך היום רק שאלה אחת, אדוני ראש הממשלה – האם במהלך המושב הנוכחי של הכנסת, שהוא כנראה גם המושב האחרון שלה, אתה מתחייב להעביר את התיקון לחוק הפונדקאות. כן – או לא?

אני שואל שוב, אדוני ראש הממשלה – האם תעביר את התיקון לחוק הפונדקאות, כן – או לא?

אין כאן מקום לתשובה נוספת, אין כאן מקום לספינים, אין כאן מקום להתפתלויות. כבר הוכחנו לך למה אנו מסוגלים, כאשר בסיום מושב הקיץ הבטחת לנו הבטחה, ולמחרת היום עשית סיבוב, התכחשת לה והצבעת נגד התיקון לחוק הפונדקאות.

בכל נאום שלך באו"ם אתה מספר לעולם על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ומתפאר במצעד הגאווה ובחיי הקהילה הלהטב"קית כאן. את העולם אולי ניתן למרוח. לא אותנו, אדוני ראש הממשלה. איננו מצפים ממך לליטופים, גם לא לדברי רהב. אנו תובעים ממך היום דבר אחד – חקיקה שתסדיר את מעמדנו ותהפוך אותנו לשווים.

לכן, התבונן בעינינו, ואמור לנו חד וחלק – אתה איתנו, או נגדנו? אם אתה איתנו, התחייב כאן, מעל במת הכנסת, שאתה מעביר את התיקון לחוק, ודואג למשמעת קואליציונית לצורך כך. אם לא, תגיד שלא. אבל אל תנסה למרוח אותנו או לעשות עלינו סיבוב. אפילו בניי, מיכאל ודניאל, שנולדו בפונדקאות בהודו, כבר למדו– כשעושים יותר מדי ספינים יכולים לעוף מן הכיסא מעוצמת הסיבוב.

אל תבטיח לנו הקמת רשות לטיפול בקהילה, אם אינך מבטיח לנו רוב קואליציוני בתמיכה בחקיקה, שתאפשר את פעולת הרשות הזאת. כי אותנו לא עשו באצבע, ונפשנו נקעה מלחכות למובן מאליו. לזכות להיות להורים, לזכות להקים משפחה בישראל, כאן, בבית, מבלי למשכן דירות ובתים, מבלי ליטול הלוואות תופחות, מבלי לסכן את הרכים היילודים. וכדאי שבאותה הזדמנות גם תאפשר להם גיור כהלכה, כדי שייחשבו כיהודים לא רק מכוח פסיקת בג"צ בדבר קבילותו של גיור רפורמי, אלא מכוח גיור קטינים.

אדוני ראש הממשלה. הבחירה עם מי ללכת, ולאיזה כיוון להוליך את המדינה, היא שלך. בעבר הייתה לך אפשרות להקים קואליציית מרכז חילונית. בחרת אחרת. זכותך. אם תיבחר שוב להנהיג את המדינה, תהיה לך אפשרות להקים קואליציית מרכז חילונית גם בפעם הבאה.

יהיה הרכב הקואליציה הבאה אשר יהיה, אנחנו תובעים ממך, שהקואליציה הבאה שתקים, אם אתה הוא זה שיקים אותה, תתחייב להעמיד למשאל עם, בתום חצי שנה מכינון הממשלה, כול הצעת חוק למען הקהילה, וגם להוציא לפועל את תוצאות המשאל. זאת, משני טעמים. האחד, רוב הציבור איתנו, ויתמוך בשוויון זכויות לקהילה. השני, התחייבותך למשאל עם לא תאפשר לך לעשות עלינו עוד סיבוב, עוד ספין. גם אנחנו יודעים משהו על ספינולוגיה, אדוני ראש הממשלה.

כיום, רק מעמדה של ירושלים במשא ומתן עתידי נתון למשאל עם. ובכן, אדוני ראש הממשלה, לכל אדם יש ירושלים משלו בלבו. וזו ירושלים שלנו. לא עיר קדושה, שאבניה מסופגות בדמים, אלא קהילה חיה ומגוונת, עשירה ותוססת, הדורשת את זכותה לחיות חיים שוויוניים במדינה מתוקנת. ירושלים החדשה, אדוני ראש הממשלה, היא ירושלים של הקהילה.

תודה רבה.

 

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button