אקטואליה

פצצת מצרר עם 700 ליטרים דלק, ותוספות.

החיים, הכתיבה, ההורות ומה שביניהם (240).

     כאשר כתבתי לפני כשבועיים בדיוק פוסט, שכותרתו היא "משמרות המהפכה והבסאייג' היהודי כבר מוכנות," ראיתי בעיני-רוחי המזועזעות סרט אימה אפשרי, שבו בריוני 'עוצמה יהודית', יחד עם בחורים מישיבות הציונות הדתית ונוער הגבעות, פושטים על בתיהם של פעילי שמאל ואנשי רוח לאוסרם או לטבוח בהם. היו רבים שהגיבו, כי דבר כזה לא ייתכן, וכי אני רואה שחורות. אבל מה לעשות, ולצערי ניחנתי בכושר ראייה למרחוק, ולעתים למרחק קרוב כל כך.

     למגינת לבי, הדיווחים העולים מחדרי המשא ומתן הקואליציוני, מאמרי הפרשנות המנתחים את עמידתו העיקשת של בצלאל סמוטריץ' מול מי שנושא ונותן עמו, יחד עם הופעותיהם של איתמר בן גביר ואבי מעוז ב"פגוש את העיתונות" הערב (26.11.22), מצטברים יחד לכדי הבנה מצמררת אחת, שבאה לידי ביטוי גם בדברי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, באותו אולפן ממש: אנחנו על קצה התהום. החיבור בין 'עוצמה יהודית', 'הציונות הדתית' ומפלגת 'נועם' ההומופובית משול לפצצת מצרר עם 700 ליטרים דלק, ותוספות. החליטו אתם מיהו פצצת המצרר, למי שייך הדלק ולמי תוספות הבערה.

     איתמר בן גביר, שייקרא לא 'השר לביטחון פנים' ולא 'שר המשטרה' אלא 'השר לביטחון לאומי,' מעוניין, על פי דיווחי התקשורת, להקים "משמר לאומי, שיתבסס על כוחות קיימים וכוחות חדשים שיגויסו." כך פורסם אמש (שישי) בחדשות שישי, בכאן 11. "המשמר הלאומי אמור לפעול נגד פשיעה לאומנית ופשיעה פלילית מאורגנת, בעיקר בערים ערביות ובערים מעורבות." כמו כן, הוא מעוניין להעביר לידיו את הפיקוד על 16 פלוגות מג"ב ביהודה ושומרון, המצויות כיום בפיקוד צה"ל, מה שיחייב לשנות את סמכויות צה"ל בנושא זה.

     סמוטריץ' מעוניין להעביר את המנהל האזרחי, האחראי על השליטה בשטחים הכבושים, למשרד תחתיו, ולמעשה שואף לבטלו, ועל ידי כך להחיל דה-פקטו ריבונות על איו"ש, אבי מעוז מ'נעם' ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, שיקים 'יחידה לזהות יהודית' וצביקה פוגל, איש 'עוצמה יהודית', ימונה ליו"ר ועדת הבטחון הלאומי בכנסת.

     מדובר בשורת צעדים מסוכנים ודרקוניים לא פחות מן הצעדים המתוכננים נגד מערכת המשפט. 'משמר לאומי" ממין זה שמתכנן בן גביר להקים יהווה מסגרת חוקית לגיטימית להלבנת בריוני 'עוצמה יהודית', ופעילי 'תג מחיר' ונוער הגבעות. אלה שמקודם לכן ביצעו פעולות 'תג מחיר' וחרחרו מהומות בכפרים ערביים בגליל ובערים המעורבות יוכלו לפעול שם כעת בשכר, כחלק ממערכת האכיפה. אני חרד מן המחשבה מה הם עלולים לעולל בכפרים ובערים המעורבות, בייחוד אם ישתנו גם הוראות הפתיחה באש.

     במידה וגם הפיקוד על פלוגות מג"ב באיו"ש יועבר לידי בן גביר, ניתן יהיה להניח, שהתופעות שראינו בסרטונים מחברון בסוף השבוע האחרון, שבהם תועדו חיילי צה"ל מכים ומגדפים פעילי שמאל חרדים ודתיים, תהווינה רק קדימון למה שצפוי שם לפלסטינים ולפעילי שמאל גם יחד. הגיבוי, הכיסוי והכסת"ח שזכו להם עד כה המתנחלים המתנכלים לפלסטינים יהפכו מתופעות ספורדיות לדבר של קבע. וכך, אפוא, פעילי 'עוצמה יהודית', ברשות ובסמכות השר הממונה עליהם, יוכלו להציק לערביי ישראל בתוך ישראל כדי לגרום לבריחתם ממנה – ולפלסטינים ולפעילי שמאל שייחלצו להגן עליהם, כדי שיסתלקו משטחי C, ובכלל.

     בו-בזמן, מעצם הגדרת המשרד כ'משרד לביטחון לאומי', וועדת הכנסת בשם דומה (אני יודע שזו ירושה מן הממשלה היוצאת), והעמדת אנשי ימין קיצוני בראשם, יופנו יותר ויותר משאבים של המשטרה, השב"כ וועדת הכנסת הספציפית הזאת לחקירות, מאסרים וענישה של אנשי שמאל ואנשי רוח, שיביעו התנגדות למשטר. הדבר הזה ברור וודאי לחלוטין, ולו מתגובתו של איתמר בן גביר למה שהתחולל בסוף השבוע בחברון. שהרי  קרא לבדוק "האם אנשי השמאל הקיצוני לא התגרו בחיילים ופגעו בהם". לדבריו, "אני מכיר את אנשי השמאל הקיצוני שמגיעים לחברון, הם מתעללים בחיילים, מבזים אותם, מקללים אותם והרבה מאוד פעמים תוקפים אותם. אני קורא למשטרה למצות את החקירה ולבדוק, וככל שיסתבר שאנשי שמאל פגעו ותקפו חיילים – יש לעצור אותם מיד".

     הרשתות החברתיות גועשות כול סוף השבוע, בתמיכה בחיילי צה"ל שהושעו מתפקידם עד לבירור, בגינוי הרמטכ"ל על שום האגרת שהוציא בגנות התנהגותם של החיילים, אגרת שאיתמר בן גביר הבהיר כי ידרוש לחקור אותה, ובקריאות לאיתמר בן גביר 'להפגין משילות' ולטפל גם בשמאלנים המסיתים. בו-בזמן, חה"כ אבי מעוז הבטיח כי יפעל נגד 'ארגוני הטרלול הפרוגרסיבי', ופעילותם במערכת החינוך, בצבא ועוד. לטענתו, הכוזבת כמובן, 'אלפי ארגונים ממומנים על ידי קרנות זרות' מחדירים תכנים פרוגרסיביים לצבא, לחינוך וכך הלאה. כדוגמה, הביא את ארגון 'קרן יוזמות אברהם,' הפועל לבניית חברה משותפת ליהודים וערבים בישראל, וטען כי זהו ארגון המביא להתבוללות ולנישואי יהודים וערבים.

      זה כמובן שקר וכזב. אבל האמת גרועה בהרבה. 'ארגוני הטרלול הפרוגרסיבי' לפי לשונו של אבי מעוז אינם 'קרן יוזמות אברהם,' אלא קודם כול ארגוני הקהילה הלהט"בית. הנה, למשל, מה שאמר בכנסת על שחיין אמריקאי, שאחרי מספר שנים שבהן התחרה בתחרויות שחייה לגברים החליט שהוא אישה, ועבר להתחרות בתחרויות לנשים":

     "עוד בעניין היכולת הקלילה המדומיינת הזאת לעבור ממן אחד למשנהו, קיבלנו השבוע את הבשורה שבשוויץ החל מהחודש הבא כל אזרח יוכל לשנות את מגדרו המיני במרשם האוכולסין ללא הליך רפואי כלשהו […] כמו שאם ישתילו לאדם זנב ושפם הוא לא יהפוך לחתול, כך גם איש אינו יכול להפוך לאישה ואישה לא יכולה להפוך להיות איש. אפילו אם בית המשפט העליון יחליט שכן. מה לעשות, אלו הן חוקי הבריאה. כך מצטרפת שוויץ לעוד מדינות אירופאיות שנפלו כבר עמוק לפח הטרלול הפרוגרסיבי שבו הזהויות הבסיסיות ביותר של המין האנושי נמחקו והועלמו."

     במלים אחרות, רכיביו השונים של הימין הקיצוני בממשלת נתניהו השישית בונים מראש, במהירות הבזק, מערכת פיקוח, סימון, ניפוי, שיטור ואכיפה לא רק של הפלסטינים, אלא של אזרחי ישראל היהודים והערבים כאחד. הם יסמנו מי סמולני ומי בוגד, מי חתרן ומי מטורלל פרוגרסיבי, וינהגו בנו בהתאם. כל זאת תחת חסות החוק, במימון ממשלתי הנלקח מכיסינו, ובחסות 'הכרעת הרוב' שהושגה בהליך דמוקרטי.

      הפעולות האלה תתקיימנה תחת פסקת ההתגברות, שינוי חוק יסוד החקיקה והורדת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ממדרגת חוק יסוד שאין לפגוע בו, לחוק רגיל הניתן לשינוי באמצעות חקיקה מחדש באמצעות רוב של 61.

     בקיצור, הנושאים והנותנים כעת על הקמת הממשלה מכינים את התשתית החוקתית והחוקית, את השינויים המבניים הנדרשים וגם את זרועות האכיפה כדי לפעול ככוח מחץ, שישבור את החברה הערבית בישראלית, ירדוף וירסק את השמאל הציוני ואת ההתנגדות למשטר החדש, וכול זאת בחסות כלי תקשורת שכבר נרכשו מזמן בידי אילי הון ימניים או מרוסנים ומורתעים מראש.

     יסודות הדיקטטורה הפשיסטית הזאת מונחים בתנופה, בדקדקנות ומתוך שמחת מנצחים בלתי מרוסנת לנגד עינינו ממש. והשבת האחרונה, שבה חיילי צה"ל פעלו נגד פעילי שמאל, לא עוד ביביסטים בגשרים, אלא חיילי 'גבעתי' בחברון, היא, כפי שטען עו"ד יאיר נהוראי בפורום שאני חבר בו, 'הדמוקרטים', תהיה כנראה היום שבו התהפכו היוצרות ומדינת ישראל כבר הידרדרה לתהום, שממנה לא תהא לנו תקומה.

     אין לי מילת תקווה אחת לומר, מלבד זאת. אם מערכת המשפט והשב"כ לא יתעשתו מיד, עוד לפני הקמת הממשלה, יזמנו בפניהם את ראש הממשלה המיועד ויעמידו אותו על מקומו, אף רשות לא תעמוד להגן עלינו. במצב שייווצר, יהיה כול אדם לאדם זאב, וכול אחד ידאג רק לשלומו ולשלום ביתו. לכן, מי שיכול, שיחשוב פעמיים אם להישאר כאן. ומי שנשאר כאן, מוטב שיכין את עצמו למאבק לא רק על חירותו, אלא למאבק פיסי על עצם קיומו.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button