אקטואליהבחירות ג' 2020דעותפוליטיקה

רבותי, הנשיא, היוהמ"ש וחברי הקוקפיט – נגמר לכם הזמן.

הערב, כאשר הודיע בנימין נתניהו כי קיבל אישור משר המשפטים, שמינה במו-ידיו, להפעיל שירותי עיקוב ואיכון אלקטרוני על תושבי ישראל, נכנסנו למצב חדש. לכאורה, עיקוב זה נדרש כדי 'לצוד את הנגיף,' כדבריו. למעשה מדובר בציד החולים. כול מי שיתברר שהוא חולה יבודד מן הקהילה, וכך גם כול מי שבא עמו במגע.

זה נשמע ראוי והגיוני, הרבה פחות מסורבל מן התחקור שערך עד כה משרד הבריאות לכול חולה מאומת. הבידור שהתרגלנו בו, לבדוק בכול יום האם עברנו או לא עברנו בנקודות הידבקות, במסלוליהם של החולים המאומתים, יתחלף במנגנון הרבה יותר יעיל. מרגע שמישהו יימצא כחולה – ניתן יהיה לדעת בדיוק היכן היה ומה עשה וכך להתחקות אחר כול מי שהיו באותו מקום ובאותו זמן.

אבל הפעלת האמצעי הזה על אזרחי המדינה היא מסוכנת, מפני שהיא נותנת בידי משטר, המונהג בידי ראש ממשלת מעבר, יום לפני משפטו, כוח בלתי מוגבל. וכאשר נטילת הכוח הזה לידיו מלווה ביכולת לבטל את פעולתם של בתי המשפט, בשל כוח טבע, וודאי לכול שהמגיפה היא כוח טבע כזה, וכאשר היא נעשית בתקופה שבה נכפה בידוד על האזרחים, למעשה מבשילים כול התנאים בידי האדם הזה להפוך את הדמוקרטיה בישראל לדיקטטורה בן-לילה.

אמנם, בנאומו הערב הקפיד ראש הממשלה לא להסית נגד איש, ופנה שוב בקריאה נרגשת למפלגות הבית, מלבד הרשימה המשותפת כמובן, להיכנס לממשלת חירום מיידית. אך מכיוון שהוא יודע מראש, כי הם לא יעשו זאת יום לפני תחילת משפטו, הרי שמדובר רק במחווה רטורית, שתכשיר, לגבי דידו, כול צעד בלתי דמוקרטי שינקוט בו מעתה ואילך.

צירוף הדברים הללו הוא מסוכן ומבעית. לכאורה, מרגע שמידלדלת התנועה בכבישים, על אחת כמה וכמה משיוטל כאן סגר, ורק או בעיקר כוחות הביטחון ינועו בהם, ניתן יהיה, באמצעות האיכון האלקטרוני, גם להגיע באישון לילה אל כול בתיהם של מתנגדי המשטר, ובהם פעילים פוליטיים, פעילי ארגונים חברתיים, עיתונאים, בלוגרים ובעלי טורים, וגם בעלי דעה כמוני, ולעצור אותנו מיד. העילה תהיה הווירוס. בקלות ניתן יהיה לטעון, שנאסרנו מפני שהפרנו את תנאי הבידוד ו/או ההרחקה החברתית.

במלים אחרות, ביומיים האחרונים, בשני המעשים הקשורים במשרד המשפטים – נטילתו של שר המשפטים את הסמכות לעצור את עבודתם של בתי המשפט מכוח טבע – והאישור לרה"מ להפעיל מנגנוני עיקוב אחר אזרחיו – צעדנו צעד עמוק אל תוך שלטון דיקטטורי.

לכן, הדבר היחיד שעוד יכול להציל אותנו הוא – אם הנשיא יטיל כבר מחר את המנדט להרכבת ממשלה חדשה על חה"כ בני גנץ, אם היועץ המשפטי לממשלה יורה על ביטול ההיתר לעקוב אחר אזרחי ישראל, או לפחות יסייג אותו ויטיל עליו בלמים, ואם כחול לבן לא תיעתר להצעתו של נתניהו להצטרף לממשלה. עליה להמשיך לפעול בדיוק במתווה שקבעה לעצמה – החלפת יושב ראש הכנסת, העברת החוק המונע מחבר כנסת שכתב אישום מונף מעל ראשו לקבל מנדט להרכבת ממשלה – ואז הקמת ממשלה שיש בה גם נציגים מן הרשימה המשותפת.

אם הנשיא, היועץ המשפטי לממשלה וראשי כחול לבן לא יתעשתו עוד הלילה ויאמרו את דברם – הם דנים אותנו לדיקטטורה, ולאסון לאומי כבד.

בשבוע האחרון קראתי פעמיים לראשי השב"כ והמוסד לאסור את ראש הממשלה בעוון הסתה למרד. הוזהרתי על ידי אנשים שזה מקצועם לחדול מיד מאמירות כאלה. הערב לא אוסיף על כך דבר. אין לי שום עניין להיאסר בגל המאסרים הראשון של הדמוקטטורה. אומר רק דבר אחד. רבותיי, ראשי זרועות הביטחון ואכיפת החוק ומערכת המשפט – נגמר לכם הזמן.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button