אקטואליה

שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?

     עם חידוש החקיקה בכנסת והודעת מטה המחאה על החרפת המאבק, הודיעה משטרת ישראל כי מדיניות ההכלה שלה הסתיימה. בו-בזמן ערך ראש הממשלה, הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, ישיבת ממשלה מבישה, בה תקפו הוא ושריו את היועצת המשפטית לממשלה, ותבעו ממנה מכסות עצורים.

     אתה, השוטר בשטח, יודע את האמת. המחאה שלנו מציפה את הארץ, הולכת ומתגברת, תקיפה ונחושה, אך נשבעה לא לנקוט באלימות כלפי איש, גם לא להשחית רכוש. אמנם הדלקנו אבוקות ומדורות באיילון, אבל לא שרפנו עגלות אשפה, גם לא מבני ציבור. במשך עשרים ושבעה השבועות של המחאה, אף שוטר לא נפגע מידי מפגינים. ייתכן והיו חיכוכים, ייתכן שמפגינים הקשו עליך את השבת הסדר הציבורי על כנו. אבל איש לא פגע במזיד בשוטר, כפי שאירע בזמן ההתנתקות ובאירועים נוספים בעבר.

     נאומו של מפקד מחוז תל אביב היוצא, ניצב עמי אשד, שהצית מחדש את המחאה, אולי לא נעם לך, בהיותו לובש מדים, אבל אם תעמיד את הנאום שלו ואת דברי המפכ"ל, קובי שבתאי, מול דבריו של מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, תדע בעצמך את האמת. השר לביטחון לאומי לוחץ על המפכ"ל ועל מפקדי המחוזות לפעול באלימות כלפי מפגינים, למלא מכסות מעצר, ואפילו הרחיק לכת עד כדי הצעה להקים נקודות מעצר צמודות לנקודות ההפגנה.

     השר הזה הוא טרוריסט מורשע, שאסור לציית לדבריו. דבריו ומעשיו הם בלתי חוקיים בעליל, ונועדו לפרק את המשטרה ולפורר את האמון בין המשטרה לבין אזרחי המדינה. זאת הסיבה שהחל בהקמתו של משמר לאומי, זו הסיבה שבייש את המפכ"ל וערער על סמכותו הפיקודית, בזה שהודיע לו בפומבי שלא יאריך את כהונתו, זו הסיבה שתקף בארסיות את ניצב עמי אשד. האדם הזה אינו ראוי להיות שר, ודאי שלא השר לביטחון לאומי. דבריו ומעשיו לא חוקיים, ומי שימלא אחר פקודותיו ימצא את עצמו עומד בפני משפט, ברגע שתוחלף הממשלה.

     שוטר יקר, אנחנו יודעים שקשה לך. תפקיד המחאה הוא לשבש את הסדר הציבורי. זה מעשה לגיטמי של אי ציות אזרחי, של ציבור שממשלתו תוקפת אותו ומנסה לכפות עליו את שבירת המוסדות הדמוקרטיים בישראל ואת הדיקטטורה. תפקידך הוא לאזן בין זכות המחאה וההפגנה לבין השמירה על הסדר הציבורי. זה תפקיד קשה וכפוי טובה. אבל רבים ורבות מכם עושים אותו נאמנה. כמי שמפגין בצומת כרמיאל, אני מתפעל בכול הפגנה מחדש מחוכמת הניהול של קציני התחנה ושוטריה, וממדיניות ההכלה שלהם. שומרים על המפגינים, שומרים על הנוסעים בכביש, ומתמרנים בין הצורך לפנות מהר ככל האפשר את החסימה לבין ההכרח לאפשר לנו את זכות המחאה.

     כעת, יום לפני יום שלישי, יום השיבוש שיהיה הכי נרחב והכי מקיף בתולדות המדינה, הגיע הזמן שלך להחליט באיזה צד אתה עומד. בצד השר, עבריין מורשע, או בצד המפכ"ל והציבור. בצד המפעיל מכתזיות המכוונות לראשי מפגינים, עוקרות להן עיניים ומטיחות את ראשיהם ברצפה, בצד המפעיל את מערכת הקול 'צעקה', הגורמת למפגינים פגיעה בשמיעה ותופעות נוירולוגיות ועלול לגרום אף לפגיעה אקוטית וממושכת – או בצד היודע להסתפק בדחיפות מרפק קלות של המפגינים, או בשורה אנושית מולם, כדי לא להיכנס אתם לתגרת ידיים?

     שוטר, שוטר, על מי אתה שומר? על מדינת ישראל היהודית דמוקרטית, על הברית בין אזרחי המדינה לבין משטרת ישראל, או על הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים, וחבורת קושרי הקשר שלו, המבקשים לחסל כול אפשרות בקרה או הגבלה של פעולות הממשלה והכנסת, כדי לקבל לידיהם כוח בלתי מוגבל, שיאפשר להם להכניע את אזרחי המדינה ולהפכם לנתינים בדיקטטורה.

     הגיע הזמן שלך להחליט, האם התנדבת ואתה משרת במשטרת העם או במשטרת הרודן, במשטרה האמונה על חיסול הפשע ועל שמירה על הסדר הציבורי – או במיליציה שנועדה לאכוף את חוקי הדיקטטורה על הישראלים החופשיים ולהכניע אותם תחת מגפיו של טרוריסט מורשע.

     אל תעז להפעיל מכתזית לראשי מפגינים, אל תעז להפעיל נגדם את ה'צעקה', אל תדרוס אותם עם סוסים. כול מעשה כזה מתועד, ועם נפילת שלטון הבלהות שהשתלט עלינו, אתה עלול למצוא את עצמך עומד למשפט על מילוי פקודה, שדגל שחור מתנוסס מעליה.

      שמור על מדינת ישראל החופשית, שמור עלינו, שמור על אזרחי ישראל, ושמור על עצמך.

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך
Close
Call Now Button