אקטואליההומוסקסואליותהמחאה הלהט"ביתהקהילה הלהט"בית

שר החינוך, טיפולי ההמרה והמדרון בדרך לטקסי הסקילה

הערב, בתכנית "חדשות השבת" עם דנה וייס, ענה הרב פרץ לשאלתה של דנה וייס, שהוא בעד טיפולי המרה להומוסקסואלים, והעיד שאף עשה את זה. כלומר, העביר נערים טיפולי המרה. כזאת אומר מי שלמד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר, ישיבת מרכז הרב וישיבת הכותל, הקים מכינה קדם-צבאית, כיהן כרב הצבאי הראשי ומונה כשר החינוך ה-21 של ישראל.
לו היה החוק שיזם חה"כ עידן רול (יש עתיד) נגד טיפולי המרה עובר בכנסת הקודמת, היה הרב פרץ עומד לדין. מכיוון שקואליציית הימין עצרה את חקיקת החוק החשוב הזה, שנועד למנוע מאנשי 'חינוך' כמו הרב פרץ להתעלל נפשית ורגשית בקטינים, ניתן רק להבהיר את חומרת דבריו. כבר בשנת 2014 הזהיר משרד הבריאות את הציבור מפני טיפולי המרה לשינוי נטייה מינית. בהודעתו כתב משרד הבריאות, כי "המטפלים בשיטה זו  מייצרים מצג שווא של הכרה מדעית בשיטה, למרות שבפועל אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה ויש אף עדויות לנזק אפשרי. נייר העמדה של מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים מציין כי יש להזהיר את הציבור מפני הסכנות הצפויות לציבור מצד "מטפלים" כאלה ומדגישים שמדובר בטיפולים שאינם ראויים אתית ומקצועית." שרת הבריאות דאז, יעל גרמן (יש עתיד), אף כתבה: "נטייה מינית מטבעה, איננה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו. נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם ואינה נדרשת ל"טיפול" או ל"המרה".
אין לזלזל במידת המסוכנות של דבריו של הרב פרץ. הם משקפים ראייה דתית-שמרנית ומעוותת של טבע האדם, ומעידים לא רק על אמונה מעוותת, אלא על השתתפות בפרקטיקה מסוכנת. פרקטיקה זו, של טיפולי המרה, מביאה לאובדנם בני נוער, כאלה שהרב פרץ אחראי עליהם כעת, מתוקף תפקידו כשר חינוך.

דברים אלה, כשהם באים מיו"ר מפלגת ימין דתית, המכהן כשר חינוך, ולו בממשלת מעבר, עלולים להיות פתח להידרדרות מסוכנת פי כמה. מאחורי טיפולי ההמרה עומדת האמונה, לפיה אדם אינו חופשי לבחור את מגדרו, ועליו לחיות על פי מינו. מי שיעבור 'בהצלחה' טיפולים כאלה ייקלט בחזרה בחיק העדה. מי שלא, יוגדר ממנה כסוטה וכחוטא. החברה הדתית, החיה על פי חוקי הלכה ואמונות בלהה כאלה, גם תשפוט ותדיר אותו. ואם תתכונן כאן מדינת הלכה, נגיע למצב שבו סנהדרין חדשה תגזור גזר דינם של הומוסקסואלים, שאינם מוכנים לעבור טיפולי המרה, או נגלים כמי שאינם ניתנים לתיקון. כפסע בין זה לבין כינונה של אינקוויזיציה יהודית, שתגדיר מראש את כול הלהט"בים כאשמים מראש, תאסוף עדויות כנגדם, תעצור אותם בבתי כלא מיוחדים ואז גם תגזור את דינם לסקילה.

כמו הרב פרץ, גם מלכי ספרד וראשי הכנסייה הקתולית מימי הביניים ועד העת החדשה היו משוכנעים בצדקתם. הם היו חייבים לטהר את מלכות ספרד מכופרים, ולפיכך קיימו מסעות שמד המוניים, שבהם חויבו היהודים בממלכותיהם להמיר את דתם או ללכת לשמד. מי מבין 'הנוצרים החדשים' שנתפסו מקיימים בסתר את מצוות דת-משה, רכושם הוחרם והם נשרפו על המוקד בטקס מרשים של אוטו דה-פה, בהפקה תיאטרלית שנועדה להאדיר בפני ציבור המאמינים את כוחם של המדינה, הכנסייה והכס הקדוש, ולכפות את הדוגמות הנוצריות ואת סולם הערכים הנוצרי על האוכלוסייה.

טיפולי ההמרה, שהרב פרץ דוגל בהם ולדבריו אף קיימם, הם אחד הכלים המגונים ביותר לאינדוקטרינציה דתית מוסרנית, התופסת את האחר כחוטא, כסוטה וכנטע זר לחברה ההטרוסקסואלית. הודעת השר, הבאה בתוך קמפיין ממושך של ארגון 'בוחרים במשפחה,' מצטרפת לפעולות הדרה של חברי וחברות קהילת הלהט"ב וילדיהם, ועלולה להביא לתוצאות הרות-אסון ממש.

אם ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, אכן מוקיר את קהילת הלהט"ב ומעוניין לפעול למענה, עליו לפטר לאלתר, עוד הלילה, את הרב פרץ, מכהונתו כשר חינוך. במידה ולא ייעשה כן, והרב פרץ לא יחזור בו לאלתר מדבריו, ייתן בזה בנימין נתניהו את ידו להתרת דמם של חברי וחברות הקהילה הלהט"בית בישראל, ומזה לא יינקה.

 

 

מודעה

אילן שיינפלד

כתיבה וקריאה הן בעבורי אורח חיים וגם הכרח. אני אדם המגלה את עולמו במלים. התחלתי לכתוב בגיל ארבע-עשרה, ומאז אני כותב שירה וסיפורת, מחזות ותסריטים, ספרי הדרכה בכתיבה ועוד, למבוגרים ולילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Call Now Button